سایه سنگین غزه و لبنان روی سر اسرائیل/ هراس تل آویو از انتفاضه سوم

یک رسانه عربی امروز شنبه در گزارشی به تحولات اخیر کرانه باختری و هراس رژیم صهیونیستی از انجام عملیات نظامی گسترده علیه این منطقه ‌به خاطر نگرانی از وقوع «انتفاضه سوم» پرداخت.

به گزارش مشرق، بعید نیست که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی ناگهان زیر بار فشارهای حزب راست مسیحی در کابینه اش برود و این امر باعث شود که وی عملیاتی نظامی و تاکتیکی در کرانه باختری اتخاذ کند، البته به گفته کارشناسان و ناظران در تل آویو، این اقدام نظامی هزینه زیادی برای رژیم صهیونیستی به دنبال خواهد داشت و تنها آرامش «کوتاه مدت »را برای این رژیم محقق می کند.

این روزنامه نوشت: جرأت فلسطینی ها برای مقابله با اشغالگران با تمام ابزارها بیشتر شده است، این درحالی است که رژیم صهیونیستی تاکید می کند که دستگاه های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین ناتوان تر از آن است که نقش خود در حفظ امنیت و مقابله با مقاومت را ایفا کند.

به نوشته رای الیوم، مساله دومی که مانع انجام عملیات نظامی از سوی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری می شود، ترس از بروز درگیری در دو جبهه جنوبی و شمالی سرزمین های اشغالی یعنی درگیری با مقاومت در نوار غزه و حزب الله لبنان است.

این روزنامه ادامه داد: علاوه بر این، موسسات امنیتی رژیم صهیونیستی، پاسخ به عملیات استشهادی در کرانه باختری را بررسی می کنند و درحالی که جناح تندرو خواهان انجام عملیات نظامی در کرانه باختری است، برخی طرف های دیگر معتقدند که در این امر باید محتاطانه عمل کرد.

در این راستا، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل الیوم» به نقل از مسئولان امنیتی صهیونیستی اعلام کرد که ما به بازگرداندن امنیت به کرانه باختری نیاز داریم و ناامنی ها در تمام جبهه ها طی ماه های اخیر نشان می دهد که دیر یا زود چالش هایی در کرانه خواهیم داشت.

به نوشته رای الیوم، رژیم صهیونیستی نگران بروز «انتفاضه سوم» است، زیرا به اعتراف صهیونیست ها، فلسطینی ها از مرحله ترس عبور کرده اند و دیگر به اقدامات وحشیانه و سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی اهمیت نمی دهند، همچنین آن ها در بدترین اوضاع اقتصادی قرار دارند و تشکیلات خودگردان نیز به یک سراب تبدیل شده که از انجام هرکاری ناتوان است.

شهرک نشینان صهیونیست اخیرا به شهرک «ترمسعیا» در رام الله حمله کردند و اهالی این شهرک با آنها که تلاش داشتند خانه فلسطینیان را به آتش بکشند، مقابله کردند.

صهیونیست‌ها همچنین به محله سلوان واقع در جنوب مسجدالاقصی حمله کرده و با فلسطینیان درگیر شدند که منجر به زخمی شدن شماری از فلسطینیان شد.

صهیونیست‌ها طی روزهای گذشته نیز به مناطق مختلف کرانه باختری حمله و با فلسطینیان درگیر شدند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس