کد خبر 1502149
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
۸۰ درصد از مردم ایران ورزش نمی‌کنند/۸ هزار خانه ورزش تجهیز شد

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش با اشاره به اینکه ۸ هزار خانه ورزش در کشور تجهیز شده است، گفت: ۸۰ درصد از مردم ایران ورزش نمی‌کنند.

به گزارش مشرق، سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش در نشست علمی تخصصی پیشگیری از اعتیاد مواد مخدر که صبح امروز برگزار شد گفت: ما باید نسبت به مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از این مواد بسیار توجه جدی داشته باشیم چرا که اینها می‌توانند مشکلات جدی و چالش‌های بسیاری را برای ما به دنبال داشته باشند.

وی افزود: برنامه‌های مهمی که با همکاری ستاد پیگیری کردیم برنامه سفیران ورزش بود که با چهره‌های ورزشی در حوزه پیشگیری از اعتیاد مشارکت شد.

وی با اشاره به عوامل پیشگیری از اعتیاد را ورزش‌های همگانی خاطر نشان کرد: براساس آخرین آمارها تنها ۲۰ درصد از مردم ایران ورزش می‌کنند، این بدین معناست که یک فرد ایرانی در هفته دو روز و به میزان نیم‌ساعت ورزش می‌کند که این مقدار کافی نیست.

وی اظهارداشت: این میزان از ورزش در میان کودکان، نوجوانان و بزرگسالان تا ۱۵ درصد کاهش می‌یابد که عمده اینها نیز ورزش را پیاده‌روی می‌دانند.

وی گفت: اغلب کسانی که به سراغ مواد مخدر می‌روند افرادی تنبل با ذهن‌هایی تنبل هستند که به دنبال لذت خاص و آنی هستند و به همین دلیل است که آنها مصرف موادمخدر را بر سایر لذت‌ها ترجیح می‌دهند.

وی با اشاره به آمار ورزش مردم در کشورهای خارجی گفت: میزان ورزش کردن مردم در کشورهای خارجی بین ۵۵ تا ۶۰ درصد است اما این رقم در ایران همان ۲۰ درصد است که پایین است.

وی گفت: بین ۳ تا ۵ میلیون دانش‌آموز دچار چاقی مفرط هستند که اینها پس از کرونا و به دنبال ترویج استفاده از فضای مجازی به این سطح از شرایط جسمی رسیده‌اند.

این مقام مسؤول در وزارت ورزش با مهم خواندن نقش ورزش همگانی در افزایش سطح میزان سلامت مردم گفت: براساس آمارها می‌بینیم که اقبال مردم روستاها نسبت به شهرها برای ورزش کردن بیشتر است. این در حالی است که برای ۳۷ هزار روستا تنها ۴۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده‌اند.

وی گفت: ۸ هزار خانه ورزش در کشور تجهیز شده است اما میزان بهره‌وری آنها تنها ۱۵۰۰ خانه ورزش در روستا است. اینها محیط‌های فعالی هستند که باید تجهیز شوند اما تاکنون این اقدام صورت نگرفته است.

کلهر به بحث حاشیه‌ای شهرها نیز اشاره کرد و گفت: در بخش‌های شهری و حاشیه شهرها به خاطر تراکم جمعیت، وضعیت سرانه ورزشی کمتر از ۱۵ درصد از جمعیت شهرها را شامل می‌شود و این میزان کمی است که باید افزایش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    3 0
    شما اگه تو خیابون از مردم بپرسی ورزش؟ بهتون میگن ورزش؟ ورزش نه مه نه دی؟
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    0 0
    ورزش کردن مساوی با سوزاندن کالری مساوی با گرسنگی و طلب مواد غذایی بیشتر تو این گرانی میوه وسبزی وگوشت از کجا بیاریم خرج خندق بلا کنیم
  • صلوات IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    2 0
    مردم ایران ۲۴ ساعته دو میگیرن چون تو خرج یومیه شون موندن
  • کیومرث IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    0 0
    این همه سرگردانی در کوچه و بازارشان ، برایشان زیادی است . کاش می گفتید که ایرانیان از چاقی زیاد بابت عدم تحرک رنج می برند تا ما را باور شود آنچه می گویید/
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
    0 0
    گوشت کیلویی 400هزاروبرنج کیلویی 100هزار ومرغ کیلویی 120هزارتومان بخویم واونوقت با ورزش هضمش کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس