FSB خواستار دستگیری پریگوژین از سوی اعضای واگنر شد

در ادمه «شورش مسلحانه» فرمانده نیروهای واگنر علیه ارتش روسیه، فرماندار شهر روستوف اعلام کرد تمام مراسم‌های و رویدادهای عمومی این شهر لغو شده است.

به گزارش مشرق، در پی «شورش» یوگنی پرِیگوژین، فرمانده نیروهای «واگنر» علیه ارتش روسیه، واسیلی گلوبِف، فرماندار منطقه روستوف اعلام کرد تمام مراسم‌ها و رویدادهای عمومی برنامه‌ریزی‌شده در این شهر لغو شده است.

وی همچنین گفت حمل‌ونقل عمومی در شهر برقرار است، اما برخی محدودیت‌ها در برخی‌های جاده‌ای ورودی غرب و شمال شهر اعمال شده است.

دیروز جمعه پریگوژین مدعی شد که ارتش روسیه با دستور سرگئی شویگو، وزیر دفاع و والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش روسیه مقر نیروهای واگنر در خاک اوکراین را هدف قرار دادند و نزدیک ۲ هزار نفر از آنها را کشته‌اند.

وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای این ادعای پریگوژین را رد و او را به «شورش و خیانت» متهم کرد واز نیروهای واگنر خواستند از دستورات پریگوژین پیروی نکنند.

پس از اوج‌گرفتن اختلاف بین فرمانده ارتش خصوصی واگنر (متشکل از مناصر مزدو و وابسته به ارتش روسیه) با وزیر دفاع و رئیس ستاد کل ارتش روسیه، در رسانه‌ها و فضای مجازی غربی، تصاویری منتسب به «برگشت نیروهای واگنر از جبهه جنگ اوکراین و حضور در شهر روستوف» منتشر کردند.

پریگوژین مدعی است که شویگو و گراسیموف «درباره جنگ اوکراین به پوتین اطلاعات غلط می‌دهند و باید آنها را مجازات کرد» و دیروز از مردم روسیه خواست که برای «اجرای عدالت» و محاکمه این دو نفر با او همراهی کنند.

سرویس امنیت فدرال روسیه هم یک پرونده قضائی با عنوان «دعوت به شورش مسلحانه» علیه پریگوژین باز کرده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • امیر US ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    0 1
    خیلی آدم باجراتی او در رفتار شبیه به هیتلر است
  • عمیر IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    0 0
    😂😂😂😂😂😂😂 ایول

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس