کد خبر 1501750
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با وزیر خارجه امارات عربی متحده در ابوظبی دیدار کرد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در چهارمین مقصد سفرش به حاشیه خلیج فارس در ابوظبی حضور دارد، امروز (پنجشنبه) اول تیر ماه با «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات عربی متحده در محل وزارت امور خارجه امارات دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

وی پس از آن در مراسم ضیافت ناهار همتای اماراتی حضور یافت.

امیرعبداللهیان پیش از آن هم با رئیس دولت امارات دیدار کرد.

وزرای خارجه دو کشور ۱۲ خرداد ماه نیز در حاشیه نشست وزرای خارجه دوستان بریکس در کیپ تاون آفریقای جنوبی هم دیدار کرده بودند.

به گزارش خبرنگار فارس، امیرعبداللهیان پیش از این نیز به قطر، عمان و کویت سفر و با مقامات عالیرتبه این کشورها دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات عربی متحده دوم اردیبهشت ماه هم تلفنی گفت‌وگو کرده بودند. رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در آن گفت‌وگو به همتای اماراتی گفت که هیچ محدودیتی برای توسعه همه جانبه مناسبات وجود ندارد.

روز سه‌شنبه نهم خرداد ماه نیز خلیفه شاهین المرر وزیر مشاور دولت امارات عربی متحده با امیرعبداللهیان در تهران دیدار کرد و وزیر امور خارجه با اشاره به سیاست همسایگی دولت سیزدهم در توسعه روابط با همسایگان از امارات به عنوان شریک تجاری مورد اعتماد یاد کرد و افزود: روابط دو کشور در دو سطح دولتی و بخش خصوصی توسعه می‌یابد.

خلیفه شاهین المرر نیز در این دیدار بر عزم امارات برای توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

حسین امیرعبداللهیان اردیبهشت ۱۴۰۱ برای شرکت در مراسم یادبود رئیس فقید امارات سفری کوتاه به این کشور داشت.وزیر امور خارجه پس از این سفر در توئیتی نوشت که صفحه جدیدی در روابط ایران و امارات گشوده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس