کد خبر 1501383
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
تصادف

کارشناس اورژانس می‌گوید: حدود ساعت ۵ و ۲۰ دقیقه صبح بود که در تماس مردمی اولیه گفته شده بود که در جاده مرند-جلفا در نزدیکی سه راه قره تپه، دو خودروی پژو آردی و بنز با هم سرشاخ شده اند.

به گزارش مشرق، «اول هفته‌ای اواخر فصل بهار است. شنبه‌های ما، مثل شنبه‌های دیگر مشاغل نیست که با خمیازه و یک فنجان قهوه شروع شود. ما روزهایمان را بعضاً با گزارش‌های ناگواری شروع می‌کنیم که تا مدت‌ها نمی‌توانیم فراموششان کنیم؛ ولی همیشه تلاشمان بر این است که به عنوان واسطه‌ای از طرف خدا، سلامتی را به مردم هدیه کنیم. شنبه این هفته هم برای ما با اعلام مأموریتی بسیار دردناک شروع شد.»

صحنه باورنکردنی یک تصادف

اینها را یاسین یعقوب‌زاده، کارشناس اورژانس می‌گوید که در روز شنبه، ۲۷ خرداد، به آنها گزارشی از یک تصادف سهمگین اعلام می‌شود. در گزارش اولیه اعلام می‌شود که یک نفر در این تصادف جان خود را از دست داده است؛ ولی سرنوشت شومِ سرنشینان یکی از خودروها، ماجرا را به اینجا ختم نمی‌کند.

این کارشناس اورژانس می‌گوید: «حدود ساعت ۵ و ۲۰ دقیقه صبح بود که به ما مأموریتی اعلام شد. در تماس مردمی اولیه گفته شده بود که در جاده مرند-جلفا در نزدیکی سه راه قره تپه، دو خودروی پژو آردی و بنز با هم سرشاخ شده و یک نفر جان خود را از دست داده و یک نفر مصدوم است. اما این همه ماجرا نبود و قرار بود حادثه تلخ‌تری را از نزدیک شاهد باشیم. حدوداً ۶ دقیقه‌ای طول کشید تا به محل حادثه برسیم.»

یعقوب‌زاده می‌افزاید: «فکرش را هم نمی‌کردیم. تصور ما از صحنه حادثه، یک نفر فوتی و یک نفر مصدوم بود و فکر می‌کردیم حال بقیه خوب است؛ ولی آنچه به چشم دیدیم، بی‌نهایت دردناک بود.»

بامداد تلخ مرگبار برای ۴ عضو یک خانواده

مرگ همزمان ۴ عضو خانواده

او در توصیف صحنه حادثه می‌گوید: «خودروی پژو آردی، له شده بود و چهار سرنشینش، در دم جان خود را از دست داده بودند. از آنجایی که این جاده دو طرفه است، پژو آردی به دلیل انحراف به چپ، با یک بنز سر شاخ می‌شود و آنچه نباید، رخ می‌دهد. چهار سرنشین خودروی پژو آردی، همگی اعضای یک خانواده بودند؛ پدر و مادر و دختر و پسر نوجوان. پدر و مادر که در صندلی جلوی ماشین نشسته بودند به علت شدت برخورد از ماشین به بیرون پرتاب شده بودند و دو فرزند این خانواده، که روی صندلی عقب نشسته بودند، در خودروی له شده، گیر افتاده و جان خود را از دست داده بودند.»

یاسین یعقوب‌زاده با صدایی مملو از تأسف می‌افزاید: «در چنان شرایطی، دیگر کاری از دست ما ساخته نبود. با نیروهای هلال احمر برای خارج کردن دو جسد گیر افتاده در ماشین و ناوگان حمل متوفی برای انتقال اجساد تماس گرفتیم. خودمان همه تمرکزمان را روی راننده بنز که فرد مصدوم این حادثه بود قرار دادیم.»

راننده بنز غمگین بود

او با اشاره به اینکه راننده خودروی بنز، حال عمومی خوبی داشت و فقط به علت باز نشدن یکی از ایربگ‌ها، بینی‌اش شکسته بود، می‌گوید: «حال عمومی راننده بنز خوب بود. او وقتی که به محل حادثه رسیده بودیم، کنار جاده بود. به نظر می‌رسید بشدت ناراحت است و استرس دارد.غمی داشت که مشخص بود قرار نیست به این زودی‌ها آن را فراموش کند. حق هم داشت؛ حادثه‌ای را که او با چشم‌های خودش دیده بود حتی نمی‌توان متصور شد و از ذهن گذراند چه برسد به اینکه در همان محل هم حضور داشته باشید.»

یاسین یعقوب‌زاده، که حدود هشت سالی می‌شود کارشناس اورژانس است در ادامه می‌گوید: «خودروی بنز ایمن بود و راننده آسیب جدی ندیده بود. گویا فقط یکی از ایربگ‌های بنز دچار مشکل فنی شده و باز نشده بود؛ برای همین این راننده از همان قسمت دچار آسیب شده بود. بینی راننده بنز شکسته و بخشی از صورتش آسیب دیده بود؛ اما با این حال، خودش از ماشین پیاده شده بود و با غم و اندوه فراوان، عرض جاده را قدم می‌زد.»

او می‌افزاید: «چند دقیقه‌ای سر صحنه بودیم و به شرایط راننده بنز رسیدگی و بعد او را به بیمارستان منتقل کردیم. مردم هم نگران و در صحنه جمع شده بودند، دلشان می‌خواست کمک کنند؛ ولی کاری از دستشان بر نمی‌آمد.»

بامداد تلخ مرگبار برای ۴ عضو یک خانواده

برای همه دردناک است

این کارشناس اورژانس می‌گوید:«بعضی‌ها فکر می‌کنند کارشناسان اورژانس آنقدر حادثه و شرایط دلخراش دیده‌اند که دیگر چنین شرایطی برایشان عادی است و دلشان تبدیل به سنگ شده. وقتی ۱۰ بار دستمان شکست، بار یازدهم دیگر درد نخواهد داشت؟ بله دردناک است؛ درست مثل همین حادثه که بعید می‌دانم بتوانم از ذهنم پاکش کنم. قطعاً ما از دیدن رنج و درد مردم ناراحت می‌شویم؛ ولی از آنجایی که با جان مردم سر و کار داریم، موقع کار، تمام تمرکزمان را روی فرد مریض و آسیب دیده و کمک‌رسانی به او قرار می‌دهیم. به همین دلیل آن لحظه نمی‌توانیم احساساتمان را بروز دهیم چراکه اگر احساساتی شویم، نمی‌توانیم با دقت به شرایط بیمار یا مصدوم رسیدگی کنیم و این در کار ما اختلال ایجاد می‌کند؛ اما بعد از آن، همه چیز فرق می‌کند.»

یاسین یعقوب‌زاده تأکید می‌کند: «همچنین این مورد هم لازم به ذکر است، مردمی که صحنه را شلوغ می‌کنند، تصورشان این است که می‌توانند به ما کمک کنند؛ ولی اینکه جلوی دست و پای ما را بگیرند و نتوانیم بموقع تجهیزات را پیدا کنیم و اجازه ندهند روی کارمان تمرکز داشته باشیم اصلاً کمک به حساب نمی‌آید. بعضاً برخی با گفتن ناسزا روحیه ما را تخریب می‌کنند با وجود این، ما همیشه سعی می‌کنیم روی کارمان تمرکز داشته باشیم و این‌گونه است که برخی فکر می‌کنند ما هیچ احساسی نداریم.»

او در پایان می‌گوید: «من به عنوان یک هموطن از اینکه اوضاع جاده‌ها و خودروها به این شکل است بسیار ناراحت می‌شوم و افسوس می‌خورم که‌ ای کاش می‌شد کاری کرد که دیگر چنین سوانحی رخ ندهد. با همه اینها از رانندگان می‌خواهم هیچ وقت در رانندگی شتاب نکنند. درست است که زندگی در دنیای ماشینی، نیازمند سرعت است ولی حتی اگر کارهایمان یک هفته هم به تعویق بیفتند، بهتر از این است که برای همیشه دستمان از دنیا کوتاه شود. همچنین امیدوارم مسئولان خودروی خارجی با کیفیت وارد کنند تا مردم این‌گونه جان خود را از دست ندهند.»

لازم به توضیح است محور مرند-جلفا به طول ۶۷ کیلومتر به دلیل دوطرفه بودن، یکی از جاده‌های خطرخیز و حادثه‌آفرین در آذربایجان شرقی است و ضرورت دو بانده کردن این مسیر برای افزایش ایمنی و کاهش حوادث اجتناب ناپذیر است. در جریان سفر دوم رئیس‌جمهور به آذربایجان شرقی ۶ کیلومتر از این مسیر دو بانده شد و در چند ماه گذشته هیچ فوتی نداشته است.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 6
  • خودم IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    59 1
    این یه چیزی تو مایه های فرق نداشتن 206 و لندکروزه......
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      6 3
      عاقلانه است که ورود خودروهای ایرانی را به جاده هایی که هنوز دوبانده نشده ممنوع کنید و جریمه سنگین برای ورود ارابه های مرگ ساخت داخل به جاده های دوطرفه تعیین کنید
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      0 0
      اگر بازار 90 میلیونی ایران بخواهد با ماشین خارجی تامین شود روزانه حدود 70 میلیون دلار نیاز دارد قطعه سازان اکثرا غرب گرا و کلا ما ایرانی ها در تمام زمینه ها با وجدان کاری بهتر هوای هم را داشته باشیم
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      0 0
      به خودروسازان داخلی سخت گیری کنید جان مردم بازیچه دستشان نباشد
    • علی IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      0 0
      راننده بنز میتونه از شرکت بنز شکایت کنه و تمام غرامت خسارت خودش رو بگیره
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    19 2
    پژو اردی آرد شده !!!! من سالهاست ماشین ندارم ! پولم به خودرو خارجی نمیرسه اما هرگز ماشین ایرانی نمیخرم هرگز !!!!
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      0 0
      من ناچارم و ماشین ایرانی میخرم اما دقت میکنم که تصادف نکنم اصل تصادف نکردن هست
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    35 1
    آقایان مسئول!آقایان شورای رقابت!آقای میرسلیم و آقایون مجمع تشخیص مصلحت نظام!لطفا به جای تعیین قیمت برای این ارابه های مرگ و گران کردن هر روزه آنها و جلوگیری از ورود خودرو فکری به حال جان ناقابل مردم بردارید.
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    13 1
    با سلام الان در اکثر کشور ها جاده ها دو بانده شده  واقعا کاش یک نفر این اخبار و این تصویر رو به مجلس و اقای میر سلیم برسونه و به اداره راه فرصت یکساله برای تمام جاده های دوطرف داده بشه الان جاده مرگبار جنگل گلستان که قرار بود هشت ساله دو طرفه شود همچنان باعث فوت مردم بیگناه میشه
  • فرزند ایران IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    15 1
    امیدوارم مسپولین تولید خودروهای بی کیفیت و \وست کاغذی در قیامت جوابی داشته باشند
  • ... IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    17 1
    ماشین ساخت مسئولان بلاد کفر ماشین ساخت مسئولان مسلمان نما اقایون فکر کنم تحمل عذاب یا حرف قانع کننده ای برای خدا دارن یا اصلا به اخرت ایمان ندارن راهنمایی و رانندگی هم با پلاک کردن ماشین های بی کیفیت در خونهای هموطنان سهیم هست
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      8 0
      چاره نجات از ظلم خودرو سازان داخلی تحریم حداکثری آنها است ! افسوس که مردم در اینگونه اقدامات متحد نیستند!! فقط ده روز عدم فروش این غول را از پا در می آورد! افسوس
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      0 6
      اینطوری نمیشه قضاوت کرد در خود المان سالی 4 هزار نفر ( یک سوم ایران ) درون همین ماشینها از بین میروند همین بنز با همین سرعت به نیسان میزد تمام سرنشینهاش از بین میرفتن خودروساز ها نباید کم کاری کنند راننده پراید و اردی و تیبا هم نباید از 110 بیشتر برود نه اینکه با 140 میچسبانند عقب ماشین جلو تا سبقت بگیرند
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    5 0
    از نظر میرسلیم ماشین خارجی با کیفیت با ماشین داخلی بی کیفیت فرقی نداره - یکی نیست بگه میرسلیم خون این مردم بیگناه بگردن تو طرفدار مافیای خودرو هستش
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    2 0
    اگر دو خودروساز داخلی را تعطیل کنند بنفع مردمه - تولید ارابه مرگ که هنر نیست - سالی چند هزار نفر کشته بخاطر خودرو بی کیفیت داخلی میدیم - این جنایته نه خودروسازی
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    17 0
    آقای میرسلیم طرفدار مافیای خودرو لطفاً تو مراسم ختم این خانواده برو از خودرو داخلی تعریف کن ببینم جراتش رو داری - عرضه دفاع از حق مردم رو نداری ساکت بشی بهتره
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    10 0
    لعنت به صنعت قاتل سازی ایران...
  • فرھاد IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    37 0
    اقای میرسلیم تو که فرق اردی و بنز هم درک نمیکنی
  • سیما IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    6 0
    این خودرو سازان با وقاحت تمام و البته با تکیه به مسئولین به درد نخور که فقط به فکر جیب خود هستند و جان مردم هیچ ارزشی برایشان ندارد می‌خواهند از خودروهای وارداتی تست بگیرند . !!!!!!!! احتمالا میخوان ببینن اگه کشتار خوبی نداشته باشن نزارن بیاد کشور.
  • رسول IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    20 0
    مسئولین بیشرف ببینید فرق یه ماشین استاندارد رو با یه ماشین حلبی
  • حمید IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    3 0
    تعرفه 5 درصدی بجای تعرفه 171 درصدی دولت
  • مجتبی IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    27 0
    طابوت سازان و میرسلیم و مجمع و دولت تعرفه 170 درصد وضع کن همتون باید سوار دنا پلاس و 207 بشید با همین سرعت به این بنز شاخ به شاخ بشید آن شاءالله
  • سید PL ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    7 0
    مسئولینی که میدانند اگر درب ایرانخودرو و سایپار ا ببندند و بجایش خودرو با کیفیت با تعرفه پایین وارد کنند که همه مردم توان خریدش را داشته باشد سالانه صدها نفر در تصادفات از مرگ نجات پیدامیکنند ولی اینکارو نمیکنند جواب خداوند را چگونه میدهند
  • PL ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    3 0
    مسئولینی که میدانند اگر درب ایرانخودرو و سایپار ا ببندند و بجایش خودرو با کیفیت با تعرفه پایین وارد کنند که همه مردم توان خریدش را داشته باشد سالانه صدها نفر در تصادفات از مرگ نجات پیدامیکنند ولی اینکارو نمیکنند جواب خداوند را چگونه میدهند
  • احمد IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    4 0
    واقعا باید تاسف خورد آقای میرسلیم مدافع خودرو ساز داخلی
  • 123 IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    6 0
    لعنت خدا بر هر چه ادم بی وجدان وبی ایمان است .خیانت وجنایت تا کی ؟؟؟؟ نفرین خدا وخلق خدا بر همه ی افراد بی لیاقت.ارابه مرگ همچنان می تازد ولی .........؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • شیرازی ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    0 0
    چرا هیچ کس نه میبیند نه میفهمد تا کی جان خانواده ها بشود دستمایه سرمایه داران آقای میر سلیم کجایی دقیقا کجایی
  • ناشناس IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    6 0
    آقای میرسلیم اول بیاد بگه فرق حقوق اداره کار را با حقوق نمایندگی مجلس و مسعولان چی هست اصلا فرق داره یا نه بعد...
  • اسماعیل US ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    0 0
    خدا نگذره از مسولینی که مخالف ورود خودروهای خارجی و ایمن به ایران هستند دوست ندارم نفرین کنم ولی یک لحظه خودشان را جای خانواده پژو اردی بزارن. البته‌ که گوش شنوایی نیست.
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    0 0
    جناب میر سلیم کلاهتو بالاتر بزار اون زیارت کربلا بخوره تو کمرت
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    4 0
    تنها دلیلی که بنظر میاد قاعده نفی سبیله وگرنه اینهمه بازی با جان مردم معنا نداره
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    0 0
    خدا برای هیشکی نیاره من خدا خدا میکنم که با ماشین مدل بالا تصادف نکنم چون پوشش بیمه مالی بیمه من چهل میلیونه و از پول چراغ یه ماشین مدل بالا کمتره...
  • IR ۰۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
    0 0
    سینه چاکان میرسلیم کجایید فرق بنز و آر دی با رسم شکل ببنید ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس