هشدار مسکو درباره درگیری کامل آمریکا و انگلیس در جنگ اوکراین

وزیر دفاع روسیه با بیان اینکه ارتش اوکراین طی دو هفته ۲۶۳ حمله انجام داده، گفت که متوسل‌شدن کی‌یف به موشک‌های کروز برای حمله به خاک روسیه به‌معنای درگیری آمریکا و انگلیس در جنگ است.

به گزارش مشرق، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) از دفع تمام حملات ارتش اوکراین به مواضع نیروهای روس در مناطق عملیات نظامی ویژه در دونباس خبر داد.

شویگو طی نشست خبری گفت: «از تاریخ چهارم ژوئن، نیروهای اوکراینی ۲۶۳ حمله به محورهای زاپروژیا و دونتسک انجام دادند که تمامی این حملات دفع شده و دشمن به اهداف خود نرسید».

کرملین در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ بعد از اعلام به رسمیت شناختن جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین، دستور آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس با هدف حفاظت از مردم این منطقه و همچنین پاکسازی دولت نئونازی کی‌یف را صادر کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، شویگو با بیان اینکه کی‌یف در تلاش برای حمله به نیروهای روس از تعداد زیادی سلاح غربی و واحدهای نخبه استفاده می‌کند که توسط متخصصان ناتو آموزش دیده‌اند، توضیح داد: «رژیم کی‌یف در حال برنامه‌ریزی برای هدف قرار دادن خاک روسیه از جمله کریمه با موشک‌های کروز سایه توفان است».

وزیر دفاع روسیه در این‌باره تاکید کرد: «استفاده از موشک‌های سایه توفان و هیمارس در خارج از منطقه عملیات ویژه نظامی، ضربه‌های فوری به مراکز تصمیم‌گیری در اوکراین وارد می‌کند. همچنین استفاده از این موشک‌ها علیه خاک فدراسیون روسیه به معنای مشارکت کامل آمریکا و انگلیس در جنگ است».

از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین، کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا، تمام تلاش خود را برای جلوگیری از پیروزی روسیه در این جنگ به کار برده و تا کنون ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین ارسال کرده‌اند.

طبق این گزارش، شویگو همچنین افزود: «از زمان آغاز عملیات ویژه، هواپیماهای ترابری نظامی آنتونوف-۱۲۴ و ایلوشین-۷۶ بیش از ۱۰ هزار پرواز برای انتقال ۳۰۰ هزار نیروی روس به منطقه عملیات انجام داده‌اند».

به نوشته اسپوتنیک، وی درباره نمایشگاه «آرمیا-۲۰۲۳» نیز اظهار داشت: «تاکنون ۴۱ کشور خارجی تمایل خود را برای اعزام هیأت و شرکت در این نمایشگاه نظامی-فنی اعلام کرده‌اند. در زمان برگزاری این نمایشگاه، دستاوردهای پیشرفته در حوزه فناوری اطلاعات محلی و فناوری‌های هوش مصنوعی برای اولین بار به نمایش درمی‌آیند».

پیشتر نیز «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه غرب، رژیم کی‌یف را به ابزار جنگ ترکیبی علیه این کشور تبدیل کرده بود، گفت که بحران اوکراین به دلیل جنگ ترکیبی طولانی‌مدت غرب علیه مسکو به این وضعیت رسیده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    2 2
    مرگ بر شیطان بزرگ امریکا و نوچه اش انگلیس اینا دوتا هر جا پا گذاشتن جز ویرانی و بدبختی برا ملت ها هیچی نداشتن
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    4 2
    پوتین دهنشونو خوب سرویس کرده بزن عمو پوتین که عاشقتیم😎
  • ایرانی🇮🇷 IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    0 0
    روسیه دیر فهمید اما بالاُخره فهمید که باید گوش به هدایتهای رهبر حکیم و آگاه به زمانه، حضرت آقا بسپارد تا بار دیگر فروپاشی را تجربه نکند! هر آنکس که سمت ایران بود سربلند شد.
    • حاجی از لندن IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
      0 0
      از پای منقل پاشو لطفا
    • حاجی از لندن IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
      0 0
      از پای منقل پاشو لطفا
  • IR ۰۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    0 0
    کارخانه سازنده این موشکها رو بزن
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    2 1
    این جنگ آغازی است بر پایان کمونیسم . به امید ظهور آقا و مرگ پوتینیسم
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    0 0
    روسیه از صبح تا شب فقط هشدار میده.هیچ کاری هم نتونستن با ناتو بکنم.
  • حاجی از لندن IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    0 0
    وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین و روسیه بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس