بودجه ۲۴میلیون دلاری نروژ برای تامین امنیت هسته‌ای در اوکراین

دولت نروژ اعلام کرد که برای تامین ایمنی و امنیت هسته‌ای در اوکراین، ۲۵۰میلیون کرون (۲۴ میلیون دلار) تخصیص خواهد داد.

به گزارش مشرق، دولت نروژ در بیانیه‌ای از تخصیص ۲۴ میلیون دلار برای تامین امنیت تاسیسات هسته‌ای اوکراین تخصیص می‌دهد.

در بیانیه دولت نروژ آمده است: نروژ در حمایت از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ۱۰۰میلیون کرون فراهم خواهد کرد. این مبلغ به حصول اطمینان از تداوم حضور کارشناسان آژانسدر اوکراین کمک می‌کند. علاوه بر این، نروژ بودجه تخصیصی برای همکاری با اوکراین در راستای تامین ایمنی و امنیت را تا ۱۵۰ میلیون کرون افزایش می‌دهد.

این بودجه را سازمان ایمنی هسته‌ای نروژ تامین کرده و برای کاهش مخاطرات حوادث و اتفاقات همراه با انتشار مواد رادیواکتیو استفاده خواهد شد.

نیروگاه زاپروژیا که در کرانه رودخانه دنیپر واقع شده، بزرگ‌ترین نیروگاه اتمی اروپا محسوب می‌شود. کنترل این نیروگاه اوایل مارس ۲۰۲۲ به دست روسیه افتاد و از آن به بعد، همواره هدف بمباران بوده و نگرانی‌های بین‌المللی درباره وقوع فاجعه هسته‌ای را تشدید کرده است. گفته می‌شود نیروهای اوکراین شهر انرهودار در مجاورت این نیروگاه را بارها و به دفعات هدف بمباران قرار داده‌‎اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • هوشنگ IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    0 0
    دوستان میگن چرا اینقدر از دلاوران اوکراینی دفاع میکنی طوری که از بستگانت دفاع نمیکنی! تعجب میکنم. چو دانی و پرسی سوالت خطاست. قطبنمای من واشنطون هست. اگر امروز زلنسکی به جبهه مخالفین اربابم بپیونده او را متجاوز میدانم و بالعکس اگر پوتین به صف یاران ناتو بپیوندد آرزوی پیروزی اش را دارم. هیچ چیز برای من اصالت ندارد، نه جنگ، نه صلح، نه تاریخ تعامل روسیه تزاری با ایران، نه ترکمانچای، نه کومونیسم، نه نازیسم نه هیچ چیز دیگر. تنها انچه اربابم بپسندد و انچه او را ناخرسند کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس