1

افشای ماجرای سوءاستفاده مالی علی کریمی از خواهرش که انتشار اسناد آن ازسوی قوه قضاییه بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت، نمای دیگری از فعالیت‌های این حامی جعلی حقوق زنان را به تصویر کشید.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

******

روزنامه های امروز سه شنبه ۳۰ خردادماه در حالی چاپ و منتشر شد که گزارش هایی از خسارات سیل در چالوس، واکنشمجلسی ها در قبال ابلاغیه دولت و آخرین تحولات برجامی در صفحات نخست روزنامه های امروز برجسته شده است.

روز گذشته یک هیات بلندپایه از حماس به تهران وارد شد تا با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگو کند، این سفر درحالی انجام می‌شود که زیاد نخاله، دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین نیز از چند روز قبل در تهران به سر می‌برد و دیدارهای مختلفی را از جمله با رهبر انقلاب اسلامی، رییس‌جمهور، رییس مجلس شورای اسلامی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و وزیر امورخارجه انجام داده است.

روزنامه اعتماد درباره ابعاد این سفر نوشته است:

سفر همزمان رهبران حماس و جهاد اسلامی به تهران، نزدیک به یک ماه بعد از جنگ پنج‌روزه غزه موسوم به عملیات ثارالاحوار انجام می‌شود. ۱۹ اردیبهشت‌ماه سال جاری اسراییل با حمله به منازل تعدادی از رهبران نظامی سرایاء القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی، اقدام به ترور این فرماندهان کرد. در پی این اقدام یک نبرد پنج‌روزه میان جهاد اسلامی و اسراییل آغاز شد که نهایتا با میانجی‌گری مصر و قطر به آتش‌بس منتهی شد. این نبرد دست‌کم باعث شهادت ۳۳ فلسطینی و مجروح شدن ۱۵۰ نفر دیگر شد و بر اثر عملیات موشکی طرف فلسطینی یک اسراییلی کشته و ۷ نفر دیگر مجروح شدند.

در ادامه این گزارش آمده است:

اطلاعات مشخصی در مورد جزییات رایزنی‌های ایران با طرف‌های غربی وجود ندارد و نمی‌توان با اطمینان در خصوص آن نظر داد. اما باید توجه داشت که هرچند گفت‌وگوهای مرتبط با برجام و هرگونه توافق دیگر با غرب در حال حاضر صرفا مربوط به توانایی‌های هسته‌ای ایران است، اما نهایتا این مذاکرات مرتبط با کنترل اشاعه تسلیحات و امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای است. طبیعتا رابطه ایران با جریان‌ها مختلف منطقه که تاثیرات امنیتی دارند، بر توفیق یا شکست مذاکرات هسته‌ای اثرگذار خواهد بود. در گذشته هم اگر برجام به اندازه کافی نتوانست انتظارات را برآورده کند، بخشی از آن به دلیل این بود که به‌رغم برخی انتظارها پیوست امنیت منطقه‌ای برای آن میسر نشد.

سرنوشت فوتبالیستی که به خواهرش هم رحم نکرد! / فرجام سیرک حقوق بشری اروپایی‌ها در سوئد چه خواهد بود؟

روزنامه ایران از ابعاد سفر اخیر رهبران مقاومت به تهران گزارشی منتشر کرده و می‌نویسد:

رهبران گروه‌های مقاومت فلسطینی، طی یکشنبه و دوشنبه گذشته، در تهران با رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و دبیر شورای عالی امنیت کشورمان دیدار و گفت‌وگو کردند. ضرورت وحدت گروه‌های مقاومت، بررسی جوانب جنگ ۵ روزه اخیر در سرزمین‌های اشغالی و نیز اهمیت مسأله فلسطین برای جهان اسلام و منطقه، از مهم‌ترین محورهای مورد بحث در دیدار «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس با مقام‌های کشورمان بود.

سرنوشت فوتبالیستی که به خواهرش هم رحم نکرد! / فرجام سیرک حقوق بشری اروپایی‌ها در سوئد چه خواهد بود؟

سرنوشت برجام به کجا رسید؟

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به عمان، قطر و کویت سه کشور حاشیه خلیج فارس سفر می کند.

روزنامه آرمان امروز درباره سفرهای منطقه‌ای وزیر خارجه نوشته است:

شنیده ها حاکی از این است که این سفر در راستای سیاست دیپلماسی همسایگان دولت جمهوری اسلامی و پیگیری پرونده ‌های مشترک و همچنین تقویت روابط دوجانبه است. بر اساس اخبار اهمیت این سفر فراتر از روابط دوجانبه است و به پرونده های مهم میان تهران و واشنگتن پرداخته خواهد شد زیرا عمان و قطر اکنون نقش واسطه میان این دو کشور در زمینه کاهش تنش، تبادل زندانیان و مذاکرات هسته‌ای را ایفا می‌کنند.

سفر امیرعبداللهیان سه هفته پس از سفر سلطان هیثم بن طارق، پادشاه عمان به تهران انجام می شود که گفته می شود پادشاه عمان در آن سفر پیام آمریکا را به ایران منتقل کرده است. در این میان برخی معتقدند امیرعبداللهیان در این سفر پاسخ ایران به پیام آمریکا را خواهد داد و احتمالا در قطر در خصوص مسائل مالی توافق به رایزنی می پردازد و در مسقط نیز به دنبال مساله تبادل زندانیان و سایر بندهای توافق خواهد رفت. از سوی دیگر سید بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان، هم در مصاحبه‌ای با المانیتور در روز گفت که «جدیت را در واشنگتن و تهران برای حصول توافق حس می ‌کند. بوسعیدی تأکید دارد که تهران و واشنگتن به توافق نزدیک هستند و احتمالا الان دیگر بحث مسائل فنی در میان است.

سرنوشت فوتبالیستی که به خواهرش هم رحم نکرد! / فرجام سیرک حقوق بشری اروپایی‌ها در سوئد چه خواهد بود؟

سیرک حقوق بشر در سوئد

دادستان سوئدی در پاسخ به اعتراض وکلای حمید نوری درباره حبس طولانی‌مدت او در انفرادی گفته است که قانون کشور ما این است!

روزنامه وطن‌امروز درباره نمایش مضحک حقوق بشر اروپایی نوشته است:

درحالی که حدود ۴ سال از بازداشت غیرقانونی حمید نوری شهروند ایرانی توسط دولت سوئد می‌گذرد، دوازدهمین جلسه دادگاه تجدید نظر وی در اعتراض به حکم حبس ابدی که سوئدی‌ها برایش صادر کردند، برگزار شد. در بخش ابتدایی این جلسه دادگاه، دادستان به صورت بسیار کوتاه و در چند دقیقه به برخی سوالات که ۱۹ خرداد از سوی وکلای حمید نوری ارائه شده بود، پاسخ داد.

وطن امروز می‌نویسد:

وضعیت بازداشت حمید نوری در انفرادی، خودداری از ارائه خدمات چشم‌پزشکی و تعویض عینک، قطع ملاقات و تماس با خانواده و همچنین وکیل ایرانی به مدت طولانی و ضبط و از بین بردن یادداشت‌های حمید نوری در بازداشتگاه از جمله سوالات مطرح‌شده بود. دادستان با به سادگی گذشتن از کنار برخی سوالات، تنها به گفتن این جمله بسنده کرد: به برخی سوالات پاسخ نمی‌دهم. در حالی که حمید نوری نزدیک به ۴ سال را در بازداشت به سر می‌برد و در طول این مدت بینایی وی دچار ضعف شده، یکی از درخواست‌های حمید نوری مراجعه به چشم‌پزشک و تعویض نمره عینک بوده است و با این وجود همواره این درخواست با پاسخ منفی بازداشتگاه مواجه شده است. دادستان در اظهارات روز گذشته خود ادعایی عجیب را مطرح کرد و مدعی شد «درخواست برای تعویض عینک به عنوان خدمات پزشکی زندان در نظر گرفته نمی‌شود»!

سرنوشت فوتبالیستی که به خواهرش هم رحم نکرد! / فرجام سیرک حقوق بشری اروپایی‌ها در سوئد چه خواهد بود؟

خواهر، چک برگشتی، زندان!

شاید باورش سخت باشد، اما درست در روزهایی که علی کریمی در فتنه پاییز گذشته با شعار دروغین «زن، زندگی، آزادی» در نقش مدافع حقوق زنان ظاهر شده و اغتشاشات خیابانی را از آن سوی مرزها مدیریت می‌کرد، خواهر او تاوان اعتماد به برادر را می‌داد و به خاطر یک چک برگشتی ۷۷۰ میلیارد تومانی در زندان به سر می‌برد.

روزنامه جوان درباره ماجرای جدید فوتبالیست کلاه‌بردار نوشته است:

علی کریمی، فوتبالیست سابق را که اکنون ادای اپوزیسیون در می‌آورد، البته اهالی فوتبال خوب می‌شناسند؛ فردی پرخاشگر، تندخو و فاقد تعادل روحی و روانی، و این صفات را همواره با خود داشته است. کریمی در جایی گفته بود: «کسی که دنبال منافع خودش هست، دوست و رفیق برایش ارزشی ندارد».، اما هیچ کس تصور نمی‌کرد، او برای منافعش حاضر بشود حتی به خواهر خودش نیز پشت پا بزند!

جوان نوشته است:

اسناد و مدارک این پرونده و همچنین اظهارات و مکاتبات خانم کریمی نشان می‌دهد دقیقاً زمانی که علی کریمی، با انتشار پست‌ها و استوری‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی، خود را به عنوان حامی حقوق زنان معرفی و شعار تبلیغاتی «زن، زندگی، آزادی» را تکرار می‌کرد، در پشت پرده از خواهر خود سوء استفاده مالی کرده و باعث نابودی زندگی وی و خانواده‌اش شده است.

سرنوشت فوتبالیستی که به خواهرش هم رحم نکرد! / فرجام سیرک حقوق بشری اروپایی‌ها در سوئد چه خواهد بود؟

روزنامه همشهری نیز درباره افشای ماجرای سوءاستفاده مالی علی کریمی از خواهرش پشت‌پرده دیگری از فعالیت‌های این حامی جعلی حقوق زنان می‌نویسد:

افشای ماجرای سوءاستفاده مالی علی کریمی از خواهرش که انتشار اسناد آن ازسوی قوه قضاییه بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت، نمای دیگری از فعالیت‌های این حامی جعلی حقوق زنان را به تصویر کشید و نشان داد این سلبریتی ضدملی درحالی‌که مشغول تصویرسازی از خود به‌عنوان فردی «آزادی‌خواه» و «حامی حقوق زنان ایران» است، در پشت‌پرده به خواهر خود هم رحم نکرده و با سوءاستفاده مالی، سبب نابودی زندگی او و زندانی شدنش شده‌است. این رسوایی درحالی رقم خورد که کریمی از نخستین روزهای شعله‌ور شدن آتش اغتشاشات در ایران طی پاییز۱۴۰۱، در قامت یکی از لیدرهای آشوب‌سازی به ایفای نقش پرداخت؛ فعالیت‌های ضدامنیتی او و همراهی تعداد دیگری از سلبریتی‌های ضدملی را می‌توان نقطه آغازی بر ناآرامی‌ها در کشور دانست.

سرنوشت فوتبالیستی که به خواهرش هم رحم نکرد! / فرجام سیرک حقوق بشری اروپایی‌ها در سوئد چه خواهد بود؟

روزنامه فرهیختگان نیز به ماجرای علی کریمی پرداخته و نوشته است:

علی کریمی در جریانات شهریور ۱۴۰۱ خود را یکی از لیدرهای این جریان معرفی کرده بود و شعارهایی در حمایت از زنان، مرثیه‌های خونین در توصیف آزادی بربادرفته دختران و زندگی آنها می‌سرود و این جریانات، خشونت‌ها و تمام موارد نقض قوانین اجتماعی را هم واکنش مردم نسبت به وضعیت اقتصادی می‌دانست و خودش را کسی معرفی می‌کرد که تا پای جان کنار مردم و وطنش خواهد ماند اما الحق که علی آقا بازیکن خوبی بود! درنهایت وطن و مردم را با هم دریبل کرد و با فروش تمام دارایی‌اش به خارج از کشور رفت. حالا هم مشخص شده علی کریمی، لیدر جریان زن، زندگی، آزادی به یکی از نزدیک‌ترین زنان زندگی‌اش هم رحم نکرده و با یک بدهی مالی هنگفت، او را پشت میله‌های زندان انداخته است.

سرنوشت فوتبالیستی که به خواهرش هم رحم نکرد! / فرجام سیرک حقوق بشری اروپایی‌ها در سوئد چه خواهد بود؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آرش IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    55 4
    شما خوبید!!!!
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      2 26
      توخوبی
    • IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      2 23
      تیرانا که رفت رو هوا. تو توی توالت قایم شده بودی؟
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      2 20
      ما خوب نیستیم عالی هستیم
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      1 20
      اما تو چی؟!؟!؟!
  • رضا IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    0 0
    شما حملاتتون رو به علی کریمی ادامه دهید ولی افکار عمومی سر سوزنی این پرونده سازی رو باور نخواهند کرد
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    11 1
    ایران مرکز ترانزیت جهان (کریدورهای ریلی دریایی جاده ای)علی‌رغم موقعیت ویژه ژئوپولیتیک، ایران نتوانسته‌است از جایگاه ویژه خود برای اتصال مسیرهای ترانزیتی شرق و غرب(جاده ابریشم اهنی) و شمال و جنوب استفاده کند و رقبای منطقه‌ای ایران، به سرعت در حال طراحی مسیر‌هایی هستند که ایران را دور می‌زند جهان منتظر ما نخواهدماند تاکی کم کاری .دورزدن تحریم ها_ رونق اقتصادی _ رونق گردشگری _ ترانزیت کالا_ جلوگیری از خام فروشی _ فسادزدایی گمرک _ اشتغال زایی و ...
    • Anisa IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      0 0
      ایران الان از خیلی نظرها پیشرفت کرده اندازه‌ای که مردم ایران خود تحقیر هستند کشورای دیگه خود تحقیر نیستند بعد توقع رحم کردن از کشورای دشمن نداشته باشیم
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    2 59
    طبق قوانین ج ا ا خواهر علی کریمی شکوائیه ای بر علیه علی کریمی به علت کلاهبرداری کلان تنظیم و از طریق دادگاه حکم بگیرد و با همکاری پلیس بین الملل اینترپل در هر جا باشد به علت شکایت خصوصی و ایجاد ناامنی اقتصادی و نابودی حقوق بشر و خانواده تحت تعقیب قرار می گیرد این بهترین ضربه به اعتبار کلاهبرداری علی کریمی می باشد
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    2 56
    این علی کریمی آشغال بی سواد انگ دراز وقتی می بیند سر خواهر خودش کلاه گذاشته و دیر نیست که گندش دربیاد خودش را به دشمنان میچسباند و ادای رونشفکرها را درمیارد و مخالف نظام میشود تا ویزا بگیرد و به آمریکا برود ، دشمن از همه جا بی خبر هم برای سو استفاده از این لات چاله میدانی گول این مفنگی را میخورد و بهش ویزا میدهد . تف به ذات نانجیب
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    2 55
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    0 0
    بی آبرو سازی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس