مادورو: سامانه «میر»، جایگزین‌ مالی جدید در مواجهه با تحریم‌ها است

رئیس جمهور ونزوئلا گفت که کشورش با معرفی کارت‌های بانکی میر روسیه در ایجاد سیستم مالی جدید در دنیا مشارکت می‌کند.

به گزارش مشرق، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در برنامه تلویزیونی با مادورو پلاس (+ With Maduro) ادغام این کشور در سیستم پرداخت میر را خبر خوبی توصیف کرد و آن را تمهدیدی در مقابل تحریم‌های مالی اعمال شده توسط ایالات متحده علیه ونزوئلا دانست.

مادورو با اشاره به مساله «ظهور سیستم‌های پرداخت جدید در جهان»، گفت: ونزوئلا تحت تحریم‌های ظالمانه، ناعادلانه و جنایی قرار گرفت، با تلاش‌هایی برای منزوی کردن ونزوئلا از نظر پولی و مالی مواجه شدیم. اکنون ما در حال ایجاد سیستم‌های پرداخت، سیستم‌های مالی و سیستم‌های پولی جدید دنیای جدید هستیم.

وی افزود: بانک مرکزی ونزوئلا این خبر خوش را اعلام کرده است که ما در حال پیوستن به سیستم پرداخت روسی مورد استفاده در بسیاری از کشورهای جهان هستیم: سیستم میر.

در ماه مارس (اسفند- فروردین)، دستگاه های خودپرداز در کوبا، پذیرش کارت میر را آغاز کردند. میانمار تا دسامبر (آذر/ دی) ۲۰۲۳ پذیرش کارت‌های میر را آغاز خواهد کرد و نیکاراگوئه نیز تمایل خود را برای پیوستن به این سیستم ابراز کرده است.

کالیکستو خوسه اورتگا سانچز (Calixto José Ortega Sánchez) رئیس بانک مرکزی ونزوئلا، ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) در گفت‌وگویی اختصاصی با اسپوتنیک تصریح کرد این کشور از طریق بانک مرکزی، پیشرفت‌های فناورانه و دستورالعمل‌های لازم برای اتصال به پیام‌های بین‌بانکی بانک مرکزی روسیه را به پایان رسانده است تا بتوان از طریق این سامانه با بانک‌های ونزوئلا و روسیه ارتباط برقرار کرد.

میر یک سیستم پرداخت روسی است که در سال ۲۰۱۴ ایجاد شد، زمانی که این کشور اوراسیا برای اولین بار با موجی از تحریم‌ها به دلیل الحاق شبه جزیره کریمه مواجه شد.

پس از آنکه شرکت‌های آمریکایی ویزا و مسترکارت در آن زمان فعالیت‌های خود را با برخی از بانک‌های روسیه محدود کردند، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دستور ایجاد سیستم کارت پرداخت ملی را صادر کرد؛ این فرآیند سرانجام به اپراتور کارت‌های میر تبدیل شد و در دسامبر ۲۰۱۵ صدور آن‌ها را آغاز کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    0 0
    کمونیست متوهم
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    0 0
    فقط مراقب باشن اقتصادشون مثل اون ایستگاه فضایی "میر" نشه آخرش
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    0 0
    بعد بولیوار ونزوئلا را در برزیل خرج میکنن و ریال ایران را در اروگوئه و روبل روسیه را در استرالیا
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    0 0
    این دیکتاتور دیگه چی میخواد این وسط

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس