روسیه

سرویس امنیت فدرال روسیه از دفع حملات تروریستی به منطقه زاپوریژیا، تحت کنترل این کشور، خبر داد.

به گزارش مشرق، سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) توطئه اوکراینی را برای انجام حملات تروریستی علیه رهبری منطقه جدید زاپوریژیا روسیه رهگیری کرده است.

به گزارش آرتی، این نهاد روسیه در بیانیه امروز (دوشنبه) خود آورده است: «در جریان یک بازی عملیاتی، تلاش اداره اطلاعات اصلی ارتش اوکراین (GUR) برای انجام یک سری اقدامات خرابکارانه و تروریستی علیه روسای اداره نظامی-غیرنظامی منطقه زاپوریژیا و افسران مجری قانون خنثی شد.»

«بازی عملیاتی» اصطلاحی است که سرویس‌های امنیتی روسیه برای توصیف فعالیت‌هایی استفاده می‌کنند که از عوامل مضاعف و اطلاعات نادرست استفاده می‌کنند تا حریف را وادار به رفتار مطلوب کنند. سرویس امنیت فدرال روسیه می‌گوید توانسته یک عامل از اداره اطلاعات اصلی ارتش اوکراین را رهگیری کند که بر گروهی از ماموران نظارت می‌کرد.

در بخشی از بیانیه در این باره آمده است: «عامل مستقیم حملات برنامه ریزی شده شناسایی، یک همدست آن بازداشت شد، وسایل ارتکاب جرم هم توقیف و کانال‌های ارتباط مخفیانه و روش‌های تامین مالی نیز ایجاد شد. پرونده‌های جنایی تروریسم و حمل غیرقانونی مواد منفجره علیه همدست زن بازداشت شده آغاز شده است.»

هفته گذشته نیروهای اوکراینی تلاش کردند از سد دفاع روسیه در نزدیکی دونتسک و در منطقه زاپوریژیا عبور کنند. این حملات را نیروهای روسی دفع کردند و نیروهای دولت کی‌یف متحمل تلفات سنگین شدند.

به تازگی «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد نبرد ضدحمله علیه روسیه در جبهه‌های شرقی و جنوبی اوکراین سخت شده است، اما به ادعای او، اوکراین رو به جلو در حرکت است. هفته گذشته روسیه اعلام کرد ضدحمله آغاز شده است. اما تاکنون آن را شکست خورده توصیف و تصاویری از خودروها و تانک‌های جنگی منهدم شده ساخت آمریکا و آلمان را منتشر کرده است. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه هنگام سخنرانی در جمع خبرنگاران گفت که استفاده دولت کی‌یف از ذخایر استراتژیک خود در جریان حملات اخیر نظامیان اوکراینی این امکان را می‌دهد که «با اطمینان مطلق» اعلام شود که ضدحمله اوکراین آغاز شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    1 2
    تروریست معلومه تو منطقه
  • TR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    0 0
    ترامپ فقط خودت مرد بودی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس