کد خبر 1500794
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
انکار یک جنایت به سبک رئیس کمیسیون اروپا!

بهتر است قبل از آن که مقامات ارشد اروپایی برای تلف شدن مهاجران بی‌گناهی که به دلیل جنگ‌افروزی‌های غرب آواره شده‌اند اشک تمساح بریزند، تکلیف خود را با اصل این فاجعه و فجایع مشابه مشخص کنند!

به گزارش مشرق، مرگ تکان‌دهنده صدها نفر از کودکان، زنان و مردان مهاجری که در یک قایق ماهی‌گیری در آب‌های یونان و در مسیر دریایی لیبی به ایتالیا جان خود را از دست داده‌اند، بار دیگر منجر به اتخاذ ژست‌های کاذب نهادهای دولتی و حقوق بشری غرب شده است.

«اورزولا فون‌درلاین» رئیس کمیسیون اروپا از این فاجعه عمیقاً ابراز تأسف کرده و قول داده برای سرکوب قاچاق مهاجران، همکاری بین اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه را تقویت کند.

با این وجود گروه‌های طرف‌دار حقوق بشر بر این باورند که اگر مجموعه‌ای از اقدامات شدید در پیش گرفته شود، مهاجران مجبور می‌شوند مسیرهایی طولانی‌تر و خطرناک‌تر را برای رسیدن به کشورهای امن طی کنند.

در همین فاجعه اخیر بهتر است شخص رئیس کمیسیون اروپا دستِ‌کم به چهار سوال مهم و اساسی پاسخ دهد، چه، پاسخ دقیق به این سوالات عیار حقیقی ادعاهای حقوق بشری غرب در قبال مهاجرین و پناه‌جویان را مشخص می‌سازد:

نخست؛ چرا شبکه‌های قاچاق انسان در سرتاسر اروپا، به جای آنکه تحت تاثیر نظارت و کنترل دستگاه‌های امنیتی اروپا قدرت خود را از دست بدهند، طی سال‌های اخیر گسترده‌تر و البته با خیالی آسوده‌تر نسبت به گذشته به فعالیت‌هایشان ادامه می‌دهند؟ آیا در این خصوص معامله‌ای میان نهادهای رسمی اروپا و قاچاقچیان در آب‌های مدیترانه و دیگر مرزهای آبی و زمینی اروپا صورت گرفته که افکار عمومی دنیا نسبت به آن بی‌خبر است؟

دوم؛ چرا سران اروپایی طی یک دهه اخیر، از ترسیم سازوکاری مشخص برای پذیرش مهاجرین خودداری کرده و حتی با تصویب قوانینی مبهم، دوگانه و تفسیرپذیر، عزم برخی ساکنان مناطق بحرانی در جهان را برای ترک کشورشان و حضور غیر قانونی در خاک اروپا افزایش داده‌اند؟

سوم؛ با توجه به آگاهی کشورهای اروپایی نسبت به نقش اصلی بحران‌های امنیتی در شکل‌گیری موج مهاجرت غیر قانونی، چرا اقدامی در راستای مهار بحران‌های امنیتی در کشورهای بحرانی صورت نداده و بالعکس، کماکان یکی از اصلی‌ترین عوامل ایجاد و استمرار بحران در آنها محسوب می‌شوند؟

چهارم؛ آیا این فرضیه دهشتناک صحیح است که طی سال‌های اخیر دستگاه‌های امنیتی و سیاسی غرب با هدف تامین نیروی کار اروپا و سپس کاهش هزینه‌های دولت‌ها از طریق به‌کارگیری نیروهای کار ارزان قیمت و حتی غیر قانونی توسط صاحبان مشاغل در قالب کار سیاه، مدیریت غیر مستقیم هدایت مهاجرین جوان و آماده کار را به کشورهایشان بر عهده گرفته و در ادامه به غربال و حتی حذف مهاجرین ناکارآمد اقدام می‌کنند؟!

بر این اساس؛ بهتر است قبل از آنکه مقامات ارشد اروپایی شبکه‌های قاچاق انسان را به عنوان مسبب ماجرای غرق شدن کشتی مهاجرین در آب‌های مدیترانه معرفی کرده و برای تلف شدن انسان‌های بی‌گناهی که به دلیل جنگ‌افروزی‌های غرب آواره شده‌اند اشک تمساح بریزند، تکلیف خود را با اصل این فاجعه و فجایع مشابه در گذشته و رویدادهای تلخ احتمالی در آینده مشخص کنند!

منبع: نورنیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس