بازتاب سفر وزیر خارجه عربستان به ایران در رسانه های عربی

سفر رسمی وزیر خارجه عربستان به ایران و ابراز خرسندی وی از مذاکرات شفاف و مثبت، مورد توجه رسانه‌های عرب زبان قرار گرفت.

به گزارش مشرق، سفر رسمی فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان به ایران در حالی صورت گرفت که رسانه‌های عرب زبان، پیش و در حین سفر به صورت گسترده این سفر و کنفرانس خبری مشترک وزرای خارجه دو کشور را پوشش دادند.

روزنامه فرامنطقه ای العربی الجدید با اشاره به سفر فیصل بن فرحان به ایران نوشت: وزیر خارجه عربستان برای نخستین بار طی۱۷سال گذشته به تهران سفر کرد. وی در جریان این سفر خطاب به مقامات ایران تاکید کرد که روابط فیما بین بر اساس احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر بر اساس منشور سازمان ملل صورت می‌پذیرد. بن فرحان در تهران بر همکاری‌های مشترک در زمینه امنیت منطقه‌ای تاکید کرد.

شبکه سعودی الاخباریه نیز گزارش داد: سفر رسمی فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان به ایران به صورت رسمی انجام می‌شود.

بخش عربی بی بی سی نیز گزارش داد که بن فرحان در کنفرانس مشترک با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران بر تلاش برای بازگشایی سفارت ریاض در تهران و رایزنی با مقامات ایرانی در خصوص اهمیت همکاری‌های امنیتی میان دو کشور برای تضمین منطقه‌ای خالی از سلاح‌های کشتار جمعی تاکید کرد.

شبکه الجزیره گزارش داد که این نخستین سفر یک وزیر خارجه سعودی به ایران طی بیش از یک دهه گذشته به شمار می‌رود.

روزنامه لبنانی النهار در مقاله‌ای نوشت: پیش بینی می‌شود در جریان مذاکرات بن فرحان و همتای ایرانی وی، پرونده لبنان و انتخاب رئیس جمهور این کشور و دیگر پرونده‌های مهم منطقه‌ای مورد رایزنی قرار گرفته باشد.

روزنامه العرب نیز به نقل از بن فرحان نوشت: مذاکرات با امیرعبداللهیان شفاف و مثبت بود. این روزنامه در گزارشی نوشت که ایران و عربستان برای عادی سازی روابط میان دو کشور گام‌های جدی و سریع برمی دارند.

روزنامه سعودی الشرق الاوسط در این خصوص نوشت: بن فرحان اعلام کرده که دعوت ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان خطاب به ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران برای سفر به ریاض را منتقل خواهد کرد.

شبکه اسکای نیوز به نقل از بن فرحان، مذاکرات وی در تهران را شفاف و مثبت ارزیابی کرد.

شبکه العربیه با اشاره به کنفرانس خبری بن فرحان و امیرعبداللهیان نوشت: سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد، بعد از عید قربان فعالیت خود را ازسر خواهند گرفت.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    0 1
    به کوری چشم افساد طلبان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس