انتقاد شدید اقبالی از وضعیت فوتبال ایران؛ دلال‌ها بر باشگاه‌ها حاکم هستند

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتقاد از شرایط فعلی فوتبال ایران، گفت: اکنون دلال‌ها بر باشگاه‌ها حاکم هستند. در رده ملی هم مشخص نیست با چه فاکتورهایی اعضای کادر فنی مشخص می‌شوند.

به گزارش مشرق، مسعود اقبالی در خصوص ممنوعیت بستن قرارداد دلاری با مربیان و بازیکنان خارجی، اظهار داشت: طبق قوانین و مقررات فدراسیون نمی‌تواند برای باشگاه‌ها تعیین تکلیف کند. ممکن است باشگاه‌ها با بازیکنان، قرارداد صوری ببندند و از سوی دیگر به آن‌ها به صورت دلاری پرداخت داشته باشد. به همین دلیل وضع این قوانین از سوی فدراسیون فوتبال نمی‌تواند مانع چیزی شود.

کارشناس فوتبال کشورمان ادامه داد: اگر می‌خواهید بازیکن خارجی با کیفیت در لیگ ایران باشد، باید پول خرج کنید. ستارگان فوتبال جهان که در حال بازنشستگی هستند به کشورهای امارات، عربستان و قطر می‌روند و همین موضوع باعث به وجود آمدن انگیزه در بازیکنان جوان آن کشورها می‌شود. متاسفانه تیم‌های لیگ ایران به دنبال بازیکنان درجه ۴ و ۵ می‌رود که این بازیکنان یا مصدوم هستند یا مسن. البته دلالی در فوتبال ایران حاکم است و مدیران باشگاه تحت‌تاثیر رسانه‌ها و دلال‌ها، خرید می‌کنند. فدراسیون هم تحت‌تاثیر این مسائل قرار گرفته است.

اقبالی تصریح کرد: هیچ کدام از بازیکنان ایرانی استاندارد نیستند و شرایط لژیونر شدن را ندارند چون در رده‌های پایه استاندارد را رعایت نکردند. در حال حاضر هدایت تیم فوتبال امید با رضا عنایتی و کادرش است و تیم ملی بزرگسال هم ۱۵ دارد. سعید الهویی چه کسی است که او را به تیم ملی آورده‌اند؟ این‌ها همه چیز را به بازی گرفتند. مسلم است وقتی نونهالان نوجوانان به دست کسانی می‌افتد که الفبای مربیگری را هم بلد نیستند، نتیجه همین می‌شود. همین بازیکنان اگر لژیونر هم شوند، بعد از چند ماه مرجوع می‌شوند.

کارشناس فوتبال در مورد آمدن VAR در فوتبال ایران گفت: اگر VAR باشد دیگر شاهد درگیری‌ها کنار زمین نیستیم. بعضی می‌خواهند این درگیری‌ها باشد و دوست ندارند VAR به لیگ ایران بیاید. میلیاردها هزینه می‌کنند و البته فوتبال کشورمان با همین پول می‌چرخد. VAR برای یک باشگاه و یک استادیوم نیست و باید همه استادیوم‌ها مجهز شوند. در فوتبال پول کم نداریم و این همه پول در جای‌های دیگر به هدر می‌رود.

وی در خصوص شرایط نیمکت تیم استقلال، بیان کرد: اگر تیم استقلال مربی ایرانی داشته باشد جز چهار تیم اول خواهد بود. البته مهره‌ها هم تعیین‌کننده هستند. مربی خارجی بی‌کیفیت به ضرر تیم‌های ایرانی است. تیم‌های ایرانی هنوز به بلوغ تاکتیکی نرسیدند و نمی‌توانند خودشان را با تیم‌های اروپایی مقایسه کنند. در حال حاضر استقلال از لحاظ دفاعی به شدت ضعیف است و نیاز دارد در خط دفاع بازیکن جذب کند.

اقبالی در مورد عملکرد تیم پرسپولیس با هدایت یحیی گل‌محمدی نیز عنوان کرد: او بهترین مربی ایران است و می‌تواند در فصل آینده هم شانس قهرمانی داشته باشد. البته مربی ۳۰ درصد تاثیرگذار است. ۷۰ درصد زیر ساخت‌ها هستند که عامل موفقیت می‌شوند. اگر پرسپولیس سرمایه‌گذاری کند و پول بیاورد، می‌تواند بازیکن خوب بخرد و در آسیا هم مدعی قهرمانی باشد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    0 0
    این فوتبال را تعطیل و درشو تخته کنید خیلی خیلی بهتره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس