قاسم‌پور: ۵۰ میلیارد؟ بازیکنان ایرانی ۲ میلیارد هم نمی‌ارزند

کارشناس فوتبال کشورمان در واکنش به قرارداد ۵۰ میلیاردی برخی بازیکنان گفت: بازیکنان ایرانی دو میلیارد هم نمی‌ارزند و پشت پرده رقم‌های ۴۰، ۵۰ میلیاردی شبکه دلالی پنهان شده است.

به گزارش مشرق، ابراهیم قاسم‌پور، کارشناس فوتبال کشورمان درباره قوانین جدید نقل و انتقالات و قانون سقف بودجه که برای کنترل رقم‌های نجومی قراردادها وضع شده است، گفت: این سخت‌گیری‌ها بی‌نتیجه است و وعده‌هایی که برای کنترل ارقام قراردادها و هزینه‌ها داده می‌شود به جایی نمی‌‎رسد؛ آیین‌نامه جدید برای نقل و انتقالات ابلاغ شده و قطعا باشگاه‌ها راه فراری برای دور زدن قوانین جدید و همچنین سقف بودجه‌ای که گذشته شده، پیدا می‌کنند و زیر بار اجرایی کردن آن نمی‌روند.

وی افزود: به همین خاطر معتقدم مصاحبه‌ها و خط و نشان‌هایی که برای باشگاه‌ها کشیده می‎‌شود، فقط در حد حرف است و تا امروز هیچ کاری هم نتوانسته‌اند برای کنترل هزینه‌های باشگاه‌ها، انجام بدهند. باشگاهی اگر بخواهد این قانون را زیر پاگذارد، این کار را انجام می‌دهد و نظارتی که پیشگیرانه باشد، صورت نمی‌گیرد.

کارشناس فوتبال کشورمان درباره رقم‌های نجومی که درباره قراردادهای این فصل فوتبالیست‌ها شنیده‌ می‌شود، اظهار کرد: اگر ارقام قراردادهای ۴۰، ۵۰ میلیاردی بازیکنان برای یک فصل صحت داشته باشد، به طور حتم در پشت پرده این قرارداد مسائلی وجود دارد و قطعا رد زد و بند و دلالی در آن دیده می‌شود. معتقدم هیچ بازیکنی ارزش ۲ میلیارد را هم ندارد، چه برسد به اینکه بخواهند به یک بازیکن سالیانه ۵۰ میلیارد بدهند. سطح فوتبالیست‌های ایرانی و ارزشی که آنها دارند، کاملا مشخص است و اگر چنین مبالغی رد و بدل می‌شود، یک جای کار می‌لنگد.

بیشتر بخوانید:

چرخه دلالی را مدیران فوتبال کامل می‌کنند

وی تصریح کرد: البته قراردادهای نجومی برای امسال و سال گذشته نیست و سال‌ها است که در فوتبال ایران چنین اتفاقاتی می‌افتد. سازمان بازرسی تا امروز چه برخوردی کرده است؟ دلالی در فوتبال ایران یک واقعیت است و کسی نمی‌تواند آن انکار کند. البته این تنها مختص بازیکنان است و در بین مربیان هم رواج دارد، مشاهده می‌کنید یک چرخه ثابت از مربیان در حال چرخیدن بین باشگاه‌ها هستند، مربیانی هستند که با وجود اینکه در تیم قبلی‌شان کارنامه موفقی نداشته‌اند و ناکام بوده‌اند اما از یک تیم به تیم دیگری منتقل می‌شوند.

قاسم‌پور تصریح کرد: از نقش مدیران باشگاه و ارتباطی که با این گروه مربیان دارند هم نمی‌توان گذشت، این مربیان یک گروه بازیکن را هم با خودشان به هر تیمی می‌برند و مبالغ قرارداد بازیکنان را تعیین می‌کنند. حاکم شدن چنین فضایی بر فوتبال، خروجی نداشتن یک مدیریت مقتدر راس کار است، مدیریتی که جلوی چنین مسائلی را بگیرد و اجازه ندهد که دلالی در فوتبال حرف اول را بزند.

مربی فوتبال کشورمان با اشاره به چرخه معیوب مدیریتی در باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال، اظهار کرد: البته وقتی برخی مدیران ورزش با وجود داشتن پرونده بار دیگر به صندلی‌هایشان برمی‌گردند نباید انتظار داشته باشیم که برای ایجاد یک فضای سالم بر ورزش تلاش کنند. برخی مدیران ۴۰، ۵۰ سال هستند که هر مدیری به فوتبال می‌آید آنها هم هستند، چرا باید چنین اتفاقی بیفتد؟

وی در پایان با بیان اینکه فضای فعلی فوتبال سبب خانه‌نشینی خیلی از مربیان شده است، گفت: خیلی‌ها سرخورده و زده از فوتبال می‌شوند، خود من دیگر این فوتبال را نگاه نمی‌کنم، آدم‌هایی هستند که در حد فوتبال نیستند اما از یک تیم به تیم دیگر می‌روند اما افرادی با وجود سطح بالاتر به دلیل اینکه راهی به این چرخه ندارند، خانه‌نشین شده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس