خشم قانونگذار آمریکایی از سفر رئیسی به نیمکره غربی؛ نشانه شکست واشنگتن است

قانونگذار آمریکایی سفر رئیس جمهور ایران به آمریکای لاتین را نشانه شکست کامل سیاست‌های واشنگتن در نیمکره غربی خواند.

به گزارش مشرق، «ماریا الویرا سالازر» قانونگذار جمهوریخواه آمریکایی از دولت «جو بایدن» به خاطر عدم چشم انداز روشن درباره آمریکای لاتین و ایجاد فرصت برای کشورهای رقیب مانند ایران و ایجاد روابط نزدیکتر با کشورهای این منطقه و ایجاد جای پای محکم در حیاط خلوت آمریکا شدیدا انتقاد کرد.

براساس گزارش شبکه فاکس نیوز، سالازر رئیس کمیته فرعی مجلس نمایندگان آمریکا در امور نیمکره غربی گفت: رهبری ضعیف دولت بایدن به بدترین بازیگران جهانی اجازه داده است تا بدون هزینه در نیمکره ما نفوذ کنند. سفر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا سرپیچی آشکار از ایالات متحده و نشانه شکست کامل سیاست واشنگتن در آمریکای لاتین است.

آیت الله ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در راس هیاتی بلند پایه عازم آمریکای لاتین شد. وی ابتدا به کاراکاس سفر کرد و پس از دیدار با نیکلاس مادورو و امضای چندین توافق و تفاهم نامه اقتصادی و فرهنگی به نیکاراگوئه رفت. آیت الله رئیسی در سومین مقصد تور خود در آمریکای لاتین روز پنج شنبه وارد هاوانا پایتخت کوبا شد.

این قانونگذار آمریکایی در ادامه افزود: «ما باید روابط خود را با دوستانمان در منطقه آمریکای لاتین بازسازی کنیم آنقدر که بتوانیم یک جبهه متحد علیه کشورهایی که از رژیم جمهوری اسلامی ایران برای سفر به نیمکره ما دعوت می‌کنند تشکیل بدهیم.»

«امانوئل اتالونگی» پژوهشگر ارشد «بنیاد دفاع از دموکراسیها» نیز درباره سفر رئیس جمهور ایران به کشورهای آمریکای لاتین بیخ گوش آمریکا گفته، «هدف اصلی ایران ایجاد اتحادی با دولتهای همفکر برای از بین بردن نفود ایالات متحده در نیمکره غربی و به چالش کشیدن واشنگتن در حیاط خلوت این کشور است...»

«در این سفر دوره‌ای سه کشور ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه مقاصد آقای رئیس جمهور بودند و همکاری‌های گسترده اقتصادی، سیاسی و امنیتی مورد توافق قرار گرفت.

یکی از نکات مهم این سفر در ونزوئلا و حوزه نفت و انرژی بود که قرار شد تبادلات بسیار گسترده‌ای انجام شود و تجارت میان ایران و کشورهای آمریکای لاتین تسهیل گردد و موانع گمرکی و مقرارت دست و پا گیر حتی المقدور برطرف شود.

استفاده از پولهای ملی به جای دلار به عنوان هدف گذاریِ این سفرها قرار گرفت و طرفین در این راستا توافقاتی انجام داده‌اند.»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    2 0
    درست مانند غربگدایان و اصلاح طلبان تهوع آور از سفر آقای رئیسی و دولتمردانش به قاره آمریکا ناراحت است اما به جای تمسخر و تخطئه، حرف دلشان را زده است!!!
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    2 0
    از وزارت خارجه میخواهیم به قانونگزاران آمریکایی توصیه کنند از قانون خنک شدن با آب برای ماتحت شون استفاده کنند .
  • رضا IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    0 0
    لفظ آيه الله تون خيلى خوشگله !
  • 🇮🇷 IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    2 0
    یعنی الویراووکاخ نشینان آمریکا که مانند سگان وحشی به همه جا حمله می کنند. داعش بوجود می آورند جای سؤال ندارد اماسفرآقای رئیسی که پیام صلح ودوست وپیشرفت دارد جای سؤال دارد. سران آمریکا غسه بخورید تابمیرید درودبرایران مقتدر
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    0 0
    خشمگین باش اشکال نداره
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    0 0
    خیلی ها ضد جمهوری اسلامی هستند ولی لزوما احمق نیستند این ضعف ماست که دشمنان مان را احمق ضعیف می پنداریم تیتر بزن اعتراف قانون گذار به شکست برنامه ها یا فرمون درست انقلاب و حزب و دولت و اعتراف مخالفان خلاصه یه جور بنویس خواننده خبر بدونه بی طرفی خبری که جهت دار باشه تو مغز خواننده نفوذ نداره ....
  • ناشناس IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    0 1
    خوب وقتی شما روی همسایه های ایرانی سرمایه گذاری میکنید باید ایران هم همین کار را باشما بکنه
  • CA ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    0 0
    سفره بچه را انداخته بیرون و اسم خودشو گذاشته قانونگذار!!
  • عليرضا.م IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    0 0
    سر انتخابات آمریکا که میرسه افشاگری هاشون علیه جناح مخالف شدت میگیره و حرفهای درستری میشه شنید.
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    0 0
    تازه بفهمید ما این هشت سالی چی کشیدیم. حالا یه یه رئیس جموری مثل حسن روحانی گیرتان اومده که گند زده به همه ی داشته هاتون.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس