کد خبر 1499532
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
لوکاشنکو

رییس جمهور بلاروس در مراسمی گفت که مینسک و تهران هم را درک کرده و بلاروس روابط ویژه‌ای با ایران دارد.

به گزارش مشرق، الکساندر لوکاشنکو، رییس جمهور بلاروس امروز پنجشنبه هنگام دریافت استوارنامه سفرای ۹ کشور در مینسک گفت: جمهوری بلاروس روابط ویژه‌ای با جمهوری اسلامی ایران دارد.

به گزارش پایگاه خبری بلتا، رئیس جمهور بلاروس در این مراسم گفت: مینسک و تهران همواره یکدیگر را عمیقا درک کرده و در معرض تحریم‌های غیرمنصفانه و غیرقانونی قرار گرفته‌اند.

الکساندر لوکاشنکو تاکید کرد که بلاروس ایران را یک بازیگر مهم بین المللی با پتانسیل اقتصادی عظیم می‌داند. الکساندر لوکاشنکو در ادامه تصریح کرد: امروز همکاری ما با ایران وارد مرحله جدیدی می‌شود.

لوکاشنکو چندی پیش پس از ۱۷ سال به ایران سفر کرد. او در این سفر گفت: آخرین بار ۱۷ سال پیش سفر رسمی به ایران داشتم و باید بگویم هیچ تحریمی نتوانسته است که ایران را از پیشرفت بازدارد. امروز روابط دو کشور را با جزئیات مورد بررسی قرار دادیم. دوره‌ای از توقف در همکاری ‌ها وجود داشت، اما از این دوره عبور کردیم و اسناد و تفاهم‌نامه‌های زیادی امروز به امضا رسید که اگر آنها اجرایی شود می توانیم به هدف خود در توسعه روابط برسیم. او در پایان از آقای رئیسی برای سفر به بلاروس دعوت کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Amir IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    0 0
    دیکتاتور اروپا با رفیقش معلومه اخرش چی میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس