کد خبر 1499436
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۶
نزاع مسلحانه در حین رانندگی در آمریکا دو قربانی گرفت

دو آمریکایی در جدید ترین رخداد از خشونت های مسلحانه در این کشور در نزاع حین رانندگی با اصابت گلوله به قتل رسیدند.

به گزارش مشرق، پلیس شهر «دنور» در ایالت «کلرادو» در غرب آمریکا اعلام کرد، در یک خشونت مسلحانه در یکی از بزرگراه‌های بین ایالتی این کشور دو تن با اصابت گلوله جان باختند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، این واحد پلیس اعلام کرد، دو مرد کشته شده در این حادثه که در بزرگراه بین‌ ایالتی ۲۵ رخ داد، هر دو سرنشین یک خودرو بودند. پلیس شهر دنور در بیانیه‌ای‌ نوشت، آنها خودروی خود را در خط راستگرد در یک تقاطع غیرهم‌سطح متوقف کرده و سرنشین صندلی مسافر از خودرو خارج شد و به خودروی دیگری که همزمان توقف کرده بود نزدیک شد. راننده خودروی دیگر به روی او آتش گشود.

پلیس دنور در ادامه توضیح داد، همچنان که فرد مظنون به تیراندازی قصد فرار داشت، راننده خودروی اول به خودروی او چسبید و فرد مظنون او را نیز هدف تیراندازی قرار داده و به قتل رساند.

یک کارآگاه پلیس شهر «دنور» که بر حسب اتفاق در نزدیکی صحنه تیراندازی رانندگی می کرد خودروی عامل تیراندازی را تعقیب کرد و با بی سیم درخواست دستگیری این راننده ۲۵ ساله را مخابره کرد. فرد تیرانداز پس از برخوردن به ترافیک دستگیر شد.

پلیس شهر دنور جزئیات نزاع جاده‌ای که قبل از این تیراندازی رخ داد را منتشر نکرد.

آزاد بودن خریدوفروش و حمل سلاح گرم در آمریکا هر هفته جان چند نفر را در این کشور می‌گیرد. آمارهای خشونت با سلاح در آمریکا نشان می‌دهند نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار در این کشور از هر کشور دیگری در دنیا بیشتر است.

جدیدترین آمارها نشان دادند، با آنکه آمریکا حدود پنج درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از عاملان کشتارهای جمعی با سلاح در جهان به این کشور تعلق دارند.

جدیدترین آمار مرکز «بایگانی خشونت‌های مسلحانه» در آمریکا نشان داد، ۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر از ابتدای سال ۲۰۲۳ تا ششم مه (۱۶ اردیبهشت) بر اثر خشونت مسلحانه در ایالات متحده جان خود را از دست داده‌اند. در بین این قربانیان، ۵۲۱ نوجوان و ۹۳ نفر کودک بوده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس