نقشه آمریکا علیه ارتش سوریه در شرق فرات

نگرانی ارتش رژیم صهیونیستی از وقوع ویرانی های گسترده و بی سابقه در جنگ آتی علیه تل‌آویو و نقشه آمریکا برای ضربه زدن به ارتش سوریه در شرق این کشور از محورهای روزنامه های عرب زبان است.

به گزارش مشرق، نقشه آمریکا برای ایجاد یک نیروی متشکل از عشایر عربی در شرق سوریه با وجود مخالفت نیروهای کرد سوریه دموکرات، با هدف ضربه زدن به ارتش این کشور در حال اجرا است. از سوی دیگر، ارتش رژیم صهیونیستی با اجرای یک مانور نظامی، ویرانی گسترده در اراضی اشغالی و کشته و زخمی شدن هزاران صهیونیست را در جنگ آتی شبیه سازی می‌کند.

نقشه آمریکا علیه ارتش سوریه در شرق فرات

روزنامه رأی الیوم به نقل از سایت عبری زبان واللا گزارش داد: ارتش رژیم صهیونیستی در حالی یک مانور نظامی برای شبیه سازی حمله به اراضی اشغالی از چند جبهه برگزار می‌کند که منابع امنیتی صهیونیست اعلام کرده اند در صورت وقوع این جنگ، تأسیسات مهم در اراضی اشغالی از جمله پایگاه‌های نظامی ویران می‌شود.

همچنین جنگ مذکور باعث کشته و زخمی شدن هزاران صهیونیست خواهد شد.

نقشه آمریکا علیه ارتش سوریه در شرق فرات

روزنامه العربی الجدید با اشاره به محاکمه دونالد ترامپ نوشت: چند ساعت قبل از حضور ترامپ در دادگاه شهر میامی در ایالت فلوریدای آمریکا، به نظر می‌رسد، وی توانسته بخشی از هواداران خود را جمع کند. نگرانی‌هایی در خصوص وقوع تنش‌های میدانی مانند آنچه در حمله به ساختمان کنگره آمریکا در سال ۲۰۲۱ رخ داد وجود دارد.

نقشه آمریکا علیه ارتش سوریه در شرق فرات

روزنامه القدس العربی با اشاره به اوضاع سودان به نقل از رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا نوشت: ممکن است سودان وارد یک جنگ داخلی طولانی مدت شده و نهادهای حاکمیتی این کشور در صورت تداوم این درگیری‌ها میان نیروهای ارتش و شبه نظامیان پشتیبانی سریع، فروبپاشد.

بحران سودان، یک تهدید بزرگ برای این کشور و برای تمام منطقه است و نباید برای حل آن، تعلل کرد.

نقشه آمریکا علیه ارتش سوریه در شرق فرات

روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی درباره سوریه نوشت: نقشه آمریکا برای تشکیل یک نیروی متشکل از عشایر عربی در مناطق شرق فرات دست کم از لحاظ ظاهر، جدید نیست اما تلاش این کشور برای احیای این نقشه در شرایط کنونی از لحاظ اهداف پشت پرده، قابل تأمل است. آمریکا از این طریق به دنبال هدف قرار دادن نیروهای ارتش سوریه و دیگر نیروهای مقاومت برای نخستین بار است و ممکن است درگیری‌های جدیدی را در منطقه ایجاد کند.

نکته قابل توجه، اجرای این پروژه آمریکا در سوریه بدون هماهنگی با نیروهای کرد سوریه دموکرات (قسد) است و این بدان معنی است که این نیروها با پروژه مذکور مخالف هستند. نیروهای قسد می‌کوشند رابطه خود را با دمشق و تهران حفظ کرده و وارد دشمنی با ارتش سوریه نشوند.

نقشه آمریکا علیه ارتش سوریه در شرق فرات

روزنامه لبنانی البناء در مقاله‌ای به قلم امین حطیط تحلیلگر نظامی نوشت: به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی از شکاف سیاسی موجود در داخل لبنان و سرگرم شدن گروه‌های لبنانی به پرونده انتخاب رئیس جمهور سوء استفاده و تلاش کرده از اوضاعی که از سال ۲۰۰۰ تاکنون با فشار مقاومت و ارتش لبنان در جنوب این کشور، مجبور به پذیرش آن بوده خارج شود. سازمان ملل نیز اعمال فشاری بر این رژیم برای خروج از اراضی اشغالی لبنان در مزارع شبعا و کفرشوبا نمی‌کند.

نقشه آمریکا علیه ارتش سوریه در شرق فرات

روزنامه سوری الثوره با اشاره به محاکمه دونالد ترامپ نوشت: به نظر می‌رسد دروغ و نفاق و وارونه جلوه دادن حقیقت از ویژگی‌های اصلی سیاست‌های آمریکا به شمار می‌رود. در محاکمه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور ۳۷ اتهام در خصوص به دست آوردن اسناد محرمانه بدون مجوز، مانع تراشی در مسیر تحقق عدالت، پنهان کردن اسناد و مطرح کردن سخنان کذب و دروغین وارد آمده است.

بی شک کسی که در برابر مقامات کشورش در جریان یک محاکمه داخلی دروغ می‌گوید از دروغگویی مقابل جهانیان ابایی ندارد؛ همان دروغ‌هایی که آمریکا طی سالیان گذشته علیه سوریه مطرح کرده است.

نقشه آمریکا علیه ارتش سوریه در شرق فرات

المسیره یمن هم نوشت: معجزه سه هزار روزه؛ وقتی اراده محکم یمنی‌ها، امپراطوری پول و سلاح را شکست می‌دهد. بعد از گذشت سه هزار روز از آغاز تجاوز ائتلاف سعودی به یمن، مردم این کشور با مقاومت در برابر دشمنان، حماسه جدیدی از پایداری را به جهانیان نشان دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس