کد خبر 1498803
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷
ایذه

شمع‌های تولدبازی سیاسی مادر کیان پیرفلک روی مزار او با اشک چشم‌های کودکان یتیم‌شده سروان محمد قنبری خاموش شد

به گزارش مشرق، شمع‌های تولدبازی سیاسی مادر کیان پیرفلک روی مزار او با اشک چشم‌های کودکان یتیم‌شده سروان محمد قنبری خاموش شد. حمله وحشیانه پسر عموی ماه‌منیر مولایی‌راد (مادر کیان پیرفلک) به مأموران نیروی انتظامی که برای تأمین امنیت مراسم تولد کیان پیرفلک در آن مکان حضور داشتند، نمی‌تواند بی تأثیر از جوسازی‌های چند ماهه مادر کیان علیه مأموران حافظ امنیت صورت پذیرفته باشد. او به‌رغم دستگیری و اعتراف قاتلان پسرش، در همه ماه‌های گذشته، از ادعای بی سند خود علیه نیروهای حافظ امنیت عقب ننشست و آن‌ها را قاتل پسرش دانست و گفت همشهری‌هایش قاتل نیستند! نتیجه خونخواهی دروغین او خون مظلومانه بر زمین ریخته شده سروان محمد قنبری و هدر رفتن خون پسر عمویش پویا مولایی‌راد است.

سروان محمد قنبری افسر نیروی انتظامی عصر یک‌شنبه با حمله یکی از بستگان مادر کیان پیرفلک که از مراسم تولد کیان بر سر مزار او در یکی از روستاهای ایذه برمی‌گشت به شهادت رسیده است. بنا بر اعلام مقامات نیروی انتظامی در استان خوزستان، سروان قنبری با حمله عامدانه پسرعموی ماه‌منیر مولایی‌راد (مادر کیان پیرفلک) با ماشین شخصی این فرد زیر گرفته شد و بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید. در این درگیری، فرد مهاجم (پویا مولایی‌راد) پس از حمله به سروان قنبری، دور می‌زند و تعمداً یکی از سربازان فراجا را نیز با ماشین زیر می‌گیرد. در این مرحله مأموران فراجا برای متوقف کردن قاتل، اقدام به تیراندازی به سمت او و ماشینش می‌کنند که برخورد گلوله‌ها به او موجب توقفش می‌شود. فرد مهاجم پس از انتقال به بیمارستان به هلاکت می‌رسد.

خلاصه آنچه عصر یک‌شنبه در ایذه به وقوع پیوست، همان است که گذشت. باقی ماجرا عزاداری و غم پنج فرزند کودک و نوجوان شهید سروان محمد قنبری است که ناگاه خبر رسیده که دیگر پدری ندارند، چون مادر کیان پیرفلک با کمک سلبریتی‌ها و فعالان مجازی ضد ایرانی، فراخوان داده برای فرزندش که در جریان آشوب‌های پاییز سال گذشته، به دست همفکران خودش به قتل رسید، مراسم تولد بگیرد.

روایت‌های متناقض ضدانقلاب

روایت اول و رسمی را نیروی انتظامی و دادستانی ایذه و خوزستان منتشر کرده‌اند و دست ضد انقلاب و حامیان قاتل خالی مانده است. بنابراین، می‌کوشند به روال همیشه در سمت مظلوم ماجرا بایستند و مأموران حافظ امنیت را قاتل معرفی کنند. اولین خبرهایی که رسانه‌های ضد ایرانی منتشر کردند این بود که «پویا مولایی‌راد، ۱۹ ساله با شلیک گلوله مأموران در روستای پرچستان ایذه که پیکر کیان در قبرستان آن دفن است، کشته شده است». بدون آنکه به حمله این فرد به مأموران فراجا اشاره‌ای شده باشد. در این اخبار، مرگ پلیس به وقایع بعدی ربط داده شد: «در پی تشنج میان مأموران و گروهی از شهروندان در این منطقه، یک مأمور نیروی انتظامی هم کشته شده است».

دقت کنیم که در این روایت، شهادت مأمور نیروی انتظامی هیچ ربطی به مولا پویایی پیدا نمی‌کند! گرچه شبکه منوتو همان ابتدا اذعان می‌کند که پویا مولایی به ایست مأموران توجه نکرده و خودرو را متوقف نمی‌کند.

با این حال، صفحات متعلق به منافقین و برخی براندازان، بی اعتنا به این صحنه‌سازی دوستان‌شان از ماجرای ایذه، حمله پویا مولایی به چند مأمور و سرباز پلیس را «اقدام قهرمانانه» خواندند. آن‌ها مست از خونریزی دوباره توجهی نکردند که طبق سناریوی نوشته شده باید عمل کنند و با پنهان کردن این سرمستی ناشی از لذت خون دیدن، بر بی گناهی قاتل تأکید کنند!

در ادامه، خواهر پویا مولایی قصه‌ای ناشیانه را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد که گرچه کمی بعد آن را پاک کرد، اما به سرعت به دست حقوق بگیران رسانه‌های ضد ایرانی غربی بازنشر شد. او مدعی شده که پویا قصد رفتن به روستای پدری و خانه باغ را داشته که در جاده مأموران را می‌بیند که راه را بسته‌اند، اما، چون سرعتش بالا بوده و مأموران روی پیچ مستقر بودند، متوجه نشده و نتوانسته ترمز بگیرد و به یکی از مأموران برخورد کرده، کمی جلوتر و بعد از متوقف کردن ماشین، پیاده شده و خودش را تسلیم کرده، اما به او شلیک کرده‌اند.

خواهر قاتل، مستند ادعایش را هم دو مورد ذکر کرده؛ یکی اینکه تیرها به بالا تنه پویا خورده که نشان از ایستاده بودن پویا دارد و دوم هم اینکه آثاری از گلوله روی ماشین پویا نیست. نکته مهم در این متن، پذیرفتن قتل نیروی پلیس با برخورد ماشین پویا مولایی به مأموران نیروی انتظامی است.

منبع: روزنامه جوان

اما دو دلیلی که آورده، دو اشکال مهم دارد:

اول آنکه اصابت گلوله‌ها به بالاتنه اتفاقاً نشان می‌دهد او هنگامی که در ماشین نشسته بوده، هدف گلوله قرار گرفته است. اگر ایستاده بود و به رگبار بسته می‌شد، باید تیرها به پاهای او هم اصابت می‌کرد. دوم آنکه فیلم و عکس‌هایی که از ماشین در صحنه حادثه منتشر شد، به وضوح هم جای برخورد گلوله‌های مأموران و هم محل برخورد بدن سروان فراجا را نشان می‌دهد. از سویی جاده مسطح و صاف و بدون وجود پیچ است.

نکته مهم‌تر آنکه آیا خواهر قاتل در صحنه حاضر بوده است؟ وقتی او در محل حضور نداشته، روایت او چه امتیازی بر روایت سایرین دارد؟ صرف آنکه خواهر قاتل است، روایت او را مستند می‌کند؟!

دروغگویی‌های بی هزینه

از همان ساعات آغازین انتشار خبر شهادت سروان قنبری به دست پسرعموی مادر پیرفلک، موجی از خشم و اعتراض نسبت به ماه‌منیر مولایی در فضای مجازی به راه افتاد. بسیاری از فعالان مجازی او را شریک در خون به ناحق ریخته شده سروان فراجا می‌دانند. او از همان روز تشییع و تدفین پسرش، دروغگویی، تهمت و ناسزاگویی را آغاز کرد. گفت بر مزار پسرم قرآن نخوانید، باقی شعار دادند نماز نداریم. شعری سراسر توهین و تحریک‌کننده بر قبر پسرش خواند و دیگران را متهم به آدمکشی و از قاتلان اصلی حمایت کرد.

مراعات احساسات خانواده عزادار، حمایت رسانه‌های غربی و به احتمال زیاد، خط‌دهی از سرویس‌های خاص باعث شد او نیز همچون پدر مهسا امینی میدانی وسیع برای کنشگری سیاسی بیابد و مورد بازخواست یا برخورد قضایی هم قرار نگیرد.

حالا همان مسیر را خواهر پویا مولایی هم گویا می‌خواهد طی می‌کند. او با استوری کردن تصویر برادر قاتلش، روی آن نوشت: «ضمن اطلاع، خواهر این شخص راحتتون نمی‌ذاره». این در حالی است که ابتدا باید تکلیف نشر اکاذیب و دروغگویی او در خصوص نحوه مرگ برادرش روشن شود. او چگونه روایت از صحنه‌ای ارائه می‌دهد که در آنجا حضور نداشته است؟! البته قصه‌گویی نیازی به دیدن ندارد، دروغگویی خانواده‌های عزادار هم که تاکنون هزینه‌ای برایشان نداشته، هدف‌شان هم که تبرئه قاتل است، لذا چرا گوش به فرمان لیدرهای برانداز و سرویس‌های امنیتی ضدایرانی نباشند؟

از اجرای حکم قبادلو چه خبر؟

وقایع عصر یک‌شنبه در ایذه، یک سؤال را هم در ذهن مردم زنده کرد؛ اجرای حکم قصاص محمد قبادلو، فردی که در جریان آشوب‌های پاییز گذشته با ماشین به جمع مأموران فراجا زد و آن‌ها را زیر گرفت و باعث شهادت استوار فرید کرم‌پور شد، به کجا رسید؟ این حکم دوم خرداد امسال مورد تأیید دیوان عالی قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ناشناس IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    13 0
    مادر کیان پیرفلک باید بازداشت و محاکمه شود .
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      2 0
      قبولش سخته ولی قراین نشان میدهد که با احتمال قوی عامل اصلی کشته شدن کیان پیر فلک و مجروحیت شدید پدر کیان پیر فلک در داخل خودرویشان، بدلیل تیراندازی توسط خود مادر کیان پیرفلک به این دو نفر بوده - وگرنه دلیلی نداشته که خود مادر پیر فلک در داخل خودرویی بوده که یک نفر کشته شده و یک نفر شدیداً مجروح شده ولی مادر کیان پیر فلک که داخل همان خودرو بوده حتی یک خراش هم برنداشته باشه.
  • ناشناس IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    11 0
    قاتلین آرمان علی وردی را محاکمه کنید
  • ناشناس IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    4 0
    مجاهد کوکور را محاکمه کنید
  • علی IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    11 1
    مادر کیان کثیف تر از خوکه
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      1 0
      نکات زیر را توجه کنید: 1- چرا در حادثه تروریستی کشته شدن کیان پیر فلک و مجروح شدن پدرش ، مادر کیان پیرفلک سالم ماند؟ 2- مگر مادر کیان پیر فلک در آن خودرو نبوده؟ 3- چرا مادر کیان پیر فلک جنازه کیان پیر فلک را قایم کرد و خودش سریع دفنش کرد و اجازه نداد جنازه کیان پیر فلک کالبد شکافی شود تا مشخص شود که کیان پیر فلک با چه گلوله ای کشته شده است؟ (هدفش میتواند پنهان نگهداشتن واقعیت بوده باشد) 4- چرا نیروی انتظامی احتمال با تیر زدن کیان پیر فلک و پدرش را توسط مادر کیان پیر فلک از داخل خودرویشان بررسی نکردند؟ 5- این احتمال قوی وجود دارد که مورد اصابت قرار گرفتن کیان پیر فلک و پدرش توسط مادر کیان پیر فلک بوده است. دوستان این فتنه را انتشار دهید
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      1 0
      نکات زیر را توجه کنید: 1- چرا در حادثه تروریستی کشته شدن کیان پیر فلک و مجروح شدن پدرش ، مادر کیان پیرفلک سالم ماند؟ 2- مگر مادر کیان پیر فلک در آن خودرو نبوده؟ 3- چرا مادر کیان پیر فلک جنازه کیان پیر فلک را قایم کرد و خودش سریع دفنش کرد و اجازه نداد جنازه کیان پیر فلک کالبد شکافی شود تا مشخص شود که کیان پیر فلک با چه گلوله ای کشته شده است؟ (هدفش میتواند پنهان نگهداشتن واقعیت بوده باشد) 4- چرا نیروی انتظامی احتمال با تیر زدن کیان پیر فلک و پدرش را توسط مادر کیان پیر فلک از داخل خودرویشان بررسی نکردند؟ 5- این احتمال قوی وجود دارد که مورد اصابت قرار گرفتن کیان پیر فلک و پدرش توسط مادر کیان پیر فلک بوده است. دوستان این فتنه را انتشار دهید
  • ناشناس IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    11 0
    شادی روح شهید قنبری صلوات . 🥀 🖤
  • ناشناس IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    11 0
    مماشات با سلبریتی های مفت خور نتیجه اش می شود شهادت مدافعان امنیت کی می خواهید این بی شرف ها رو محاکمه کنید ؟! #محاکمه_سلبریتی_های_مفت_خور #محاکمه_زینب_مولایی_راد
  • ناشناس IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    8 0
    با مماشات با سلبریتی ها باز هم از این کودکان یتیم خواهند شد #بازیگران_وطن_فروش #محاکمه_ماه‌_منیر_مولایی‌_راد
  • ناشناس IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    6 1
    از مادر کیان چه خبر ؟؟؟ چرا بازداشت نشده ؟؟؟
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    7 1
    یارو تروریست زده پلیس مملکت را زیر گرفته و وحشیانه کشته بعد خواهرش استوری کرده راحتتون نمیزارم! داعش ابله! چهار تا اینتستاگرام و لایک و هورای منافقین و جوان الدنگ افتاده دستشون همشون فکر میکنند ژاندارکن!! بی شرف تروریست پرور اول باید تکلیف خودت روشن بشه تا بعد بیایی برای مملکت خط و نشون کبشی. دست پیش را میگیری پس نیفتی خواهر تروریست؟!
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      2 0
      آستوری تحریک آمیز سلبریتی بیسواد و ازخودراضی و متوهم اشکان خطیبی را هم ببین بعد قضاوت کن قوه قضاییه کجای کاره
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    3 0
    از شوها و نمایش های اون مادر کذاب خوشش اومده!! بچه و داداش و پسرخاله را بکشیم تا ما توی اینستا معروف بشیم!!! والا وقتی طرف برای لایک جمع کردن خودش را کور میکنه، دیگه توی عصر لایک و استوری و پست و فالوور یک راه معروف شدن و عقده های کودکی را محقق کردن همین کشتن اعضای خانوادست ولی با تروریست کردنشون.
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    0 1
    چوب تر
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    1 8
    مشرق جووووووون چرندیات رو هم خودت باور نداری اون وقت میخوای ملت داغدیده به دست شما باورشون کنن؟ نیروی انتظامی برای حفظ امنیت تولد کیان رفته بود !!!!!هه!!!! آخه مگه قرار بود کسی به اونا حمله کنه که نیروی انتظامی رفته بود اونجا ، اتفاقا بر عکس، نیروی انتظامی و اطلاعاتی ها رفته بودن اونجا که نزارن جشن تولد بگیرن و با سناریو سازی هدفمند پسر عموی مادر کیان رو هم به شهادت رسوندن
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      2 1
      آلباني هوا خوبه!؟
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      1 0
      به خاطر فراخوان اون زن فتنه رفته بودن
  • نتا IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    7 1
    قبادلو را اعدام کنید تا این گونه حوادث تکرار نشود.
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    3 0
    ای جوانان ساده لوح نباشید و ابزار دست سلبریتی ها و آمریکا نشین ها نشوید آنها فقط به دنیال منافع خوددهستند و حتی حاضر نیستن خودشان در این آشوب ها شرکت کنند ولی شماها را هول میدهند جلو که ماموران بی گناه را بکشید و خودتان هم کشته شوید تا بهربردلری سیاسی از شما شود
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    5 1
    شوهر پی غیرتش باید این زن روانی وفتنه رو جمع کنه.
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      2 0
      طرف ساده لوحه چند وقت پیش لباس رنگین کمانی پوشیده بود و چرندیات زنش رو میگفت
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    1 0
    البته در کارشان موفق هستند برانفله شده مرده جشن تولد میگیرن وبجای شمع به جان انسانی فوت میکنند وبه ریش ماهم میخندند چون مانیروی جان برکف زیاد داریم تاهزینه کنیم برعکس اسراعیل
    • ناشناس IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      0 0
      نفله خودتی
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    0 0
    این چهجهالتی است کهکشته شدن راگردن مادر بیندازید اینها خودشان بازی خورده وریانداده هستند ومگرپشت صحنه وماهیگیرای بینالمللی مردهاند که کاررابدست مادر بسپارند البته اینها تحلیلهایالبانی نشینهاست تا مسیر رالوث وانحرافی کنند گلوله به خودرراهم مادر زده دستور داشته به مسلخ بره تا فرزند وشوهر راقربانی کنه
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    5 1
    نیروی انتظامی اساسا در قبرستان یک روستا چیکار داشته تا راه راهم ببنده؟
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
      0 0
      نیروی انتظامی 7 کیلومتر بیرون تر از روستای پرچستان محل دفن کیان پیرفلک مستقر بوده .راه رو نبسته بودند فقط ماشینهایی که قصد ورود به روستا رو داشتند کنترل می کردند
  • ایرانی IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 0
    این اشغالهارا محاکمه کنید نذاریدجرات تهدید فرزندانمان (نیروهای امنیت)داشته باشند
  • IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    0 0
    خدا ازشون نگذره که انقدر خائن ، نامرد و وطن فروشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس