کد خبر 1498403
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲
فیلم/ خلاصه والیبال ایران ۳ - چین ۱

ملی‌پوش پیشین والیبال می‌گوید تیم ملی و ملی‌پوشان جوان نیاز به حمایت و زمان دارند تا در آینده نتایج بهتری را کسب کنند.

به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار خود از هفته نخست رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ به مصاف اسلوونی رفت و با حساب سه بر صفر شکست خورد. به این ترتیب ملی‌پوشان ایران با سه شکست مقابل ژاپن، لهستان، اسلوونی و یک پیروزی برابر چین به کار خود در هفته اول پایان دادند.

بخشی از نتایج ضعیف ایران طبیعی است

شهرام محمودی، ملی‌پوش پیشین والیبال در گفت‌وگویی به عمملکرد تیم ملی در هفته نخست اشاره و بیان کرد: تیم ملی نتایج خوبی نگرفت. بخشی از این طبیعی است چون شاکله تیم عوض شده و بازیکنان جوانی اضافه شده‌اند. از طرفی چند بازیکن همچون مجرد و میلاد عبادی‌پور هم نیستند. باید به جوانان فرصت و میدان بدهیم تا تجربه کسب کنند، چون تمرین جای مسابقه را نمی‌گیرد و باید در میادین بین‌المللی و رسمی خود را محک بزنند تا در آینده به تیم کمک کنند.

او به هفته دوم لیگ ملت‌ها اشاره و بیان کرد: کارمان سخت‌تر است. هفته بعدی تیم‌های قوی‌تری حضور دارند. می‌طلبد مجموعه تیم با تمرکز و آمادگی بالاتری به مسابقات هفته دوم گام بگذارند. امیدوارم نتایج بهتری رقم بخورد.

نگرانی برای حضور در المپیک

محمودی در مورد اهمیت رنکینگ (رده‌بندی) لیگ ملت‌ها در کسب سهیمه المپیک گفت: موضوع نگران کننده رنکینگ است. باید حواسمان به رنکینگ باشد که جایگاه‌مان را از دست ندهیم چون اگر از گروه‌مان در انتخابی المپیک صعود نکنیم، نیاز به رنکینگ داریم و این مساله تعیین کننده است.

شکست‌های تیم ملی والیبال طبیعی است؟

ملی‌پوش سابق والیبال در پاسخ به این سوال که در هفته نخست توانایی کسب پیروزی‌های بیشتری داشتیم، بیان کرد: توانایی شکست تیم‌های دیگر را هم داشتیم. بازی لهستان دو بر صفر جلو بودیم و می‌توانسیم سه بر صفر ببریم اما حریف به بازی برگشت. بازی ما با لهستان نزدیک است و چالش داریم. در بازی دیروز هم می‌شد نتیجه را عوض کرد اما مقابل ژاپن عملکرد خوبی نداشتیم. فکر می‌کنم اگر در مسابقات بعدی با تمرکز و آمادگی بالاتری حاضر شویم، نتیجه خوبی می‌گیریم.

ناهماهنگی و عدم تمرکز در تیم عطایی

او مهمترین ضعف تیم ملی را در هماهنگی بازیکنان دانست و گفت: در والیبال، تیمی امتیازات حساس و نزدیک را برنده می شود که هماهنگی و تمرکز بیشتری داشته باشد. ما در برخی لحظات می‌توانستیم بازی را به نفع خود تغییر بدهیم اما به دلیل عدم هماهنگی نشد. این موضوع به جوان‌گرایی و نبود بازی تدارکاتی برمی‌گردد. جوانان خوبی داریم، امیدوارم همه تیم ملی را حمایت کنند.

آوردن مربی خارجی عقب‌گرد بدی است

محمودی در مورد عملکرد عطایی به عنوان سرمربی تیم ملی بیان کرد: وقتی تیم می بازد نوک پیکان به سمت سرمربی است، همه چیز به تصمیمات او برمی گردد و انتقادات به سمت اوست. آقای عطایی کارنامه خوبی دارد و یکی از مربیان خوب کشورمان است. جوانان خوبی آورده و به آنها بها می‌دهد. امیدوارم تا حد ممکن حمایت شود. اگر دنبال مربی خارجی برویم، عقب گرد بدی خواهیم داشت. باید از مربی ایرانی حمایت شود و امکانات خوبی در اختیارشان قرار بگیرد.

شکست‌های تیم ملی والیبال طبیعی است؟

او به انتقاد بازیکنان از بی‌توجهی مسئولان به تیم ملی قبل از اعزام به لیگ ملت‌ها اشاره کرد و گفت: بازیکنان شکایت داشتند که امکانات خوبی ندارند و حمایت های لازم را ندیدند. امیدوارم حمایت شوند چون والیبال ورزشی فراگیر است. وقتی به کوچه و خیابان می‌رویم مردم در مورد نتایج تیم ملی می‌پرسند و ما هم فقط می‌گوییم به حمایت نیاز دارند.

محمودی در پایان گفت: زمانی که در تیم ملی بودم برخی اوقات باخت‌های بدی می‌دادیم. بخشی از این‌ها در ورزش طبیعی است. امیدوارم حمایت‌ها بهتر شود. تیم ما جوان شده و باید سطح توقعات را پایین‌تر آورد. امیدوارم کادرفنی مشکلات تیم را برطرف کنند و در آینده شاهد موفقیت‌های تیم باشیم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس