کد خبر 1498789
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴
ستاره سابق والیبال: شکست‌های اخیر مقابل ژاپن ناراحت‌کننده است؛ اما باید به تیم ملی زمان داد

بازیکن سابق تیم ملی والیبال گفت: تیم ملی بسیار تغییر کرده و تنها ۴-۳ بازی دوستانه برای چنین تیمی کم بود.

به گزارش مشرق، شهرام محمودی درمورد عملکرد تیم ملی والیبال ایران در هفته اول رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ اظهار داشت: در گام اول باید بپذیریم که شاکله اصلی تیم ملی دستخوش تغییر شده است. چند بازیکن اصلی تیم ملی در ترکیب حضور ندارند و چند بازیکن جوان جایگزین آنها شده‌اند. از طرف دیگر در برخی از خبرها خواندم که شرایط اردویی تیم ملی هم چندان ایده‌آل نبوده است.

وی ادامه داد: وقتی تیمی بعد از چند ماه جمع می‌شود نیاز به بازی‌های تدارکاتی زیادی دارد تا بازیکنان به هماهنگی برسند. فاصله فینال لیگ برتر تا آغاز نخستین اردوی تیم ملی زیاد بود. ضمن اینکه تیم ملی جوان شده و بسیاری از بازیکنان جوان هنوز اعتماد به نفس کافی را برای حضور در مسابقات بزرگ ندارند. به عقیده من تیم ملی و بازیکنانش نیاز به زمان دارند تا خود را پیدا کنند و عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارند. عدم هماهنگی و عدم تمرکز در تیم ملی کاملاً مشهود بود. فکر می‌کنم اگر تیم ملی کمی باتجربه‌تر بود در برخی مواقع می‌توانست شرایط دیگری را ایجاد کند. با این حال اگر جوانانی که در تیم ملی حضور دارند بتوانند همین روند را ادامه دهند فکر می‌کنم آینده درخشانی در انتظار تیم ملی باشد. امیدوارم در هفته‌های آینده بازی‌های بهتری را از تیم ملی ببینیم. این تیم ملی به زمان نیاز دارد.

بازیکن سابق تیم ملی والیبال خاطرنشان کرد: یکی از ناراحتی‌های اصلی من در سال‌های اخیر شکست‌هایی است که مقابل ژاپن متحمل می‌شویم. این تیم رقیب اصلی ما در آسیا است و از طرفی حواس‌مان باید به رنکینگ فدراسیون جهانی هم باشد. به هر حال ممکن است والیبال ایران برای رسیدن به المپیک نیاز به جایگاه مناسب در رنکینگ جهانی داشته باشد. به عقیده من حمایت‌ها از والیبال باید بیشتر شود، چون مردم با والیبال زندگی می‌کنند. موفقیت یک تیم نیازمند حمایت‌های همه جانبه مسؤولان است. امیدوارم همه پای کار باشند تا والیبال بتواند به جایگاه اصلی خود بازگردد.

شهرام محمودی درخصوص حضور بازیکنانی همچون علی حاجی‌پور در پست پشت خط زن، تصریح کرد: معمولاً در تورنمنت‌های ابتدایی فشار زیادی روی بازیکنان جوان نیست و تیم‌ها آنالیز چندانی از آنها ندارند، اما اگر روند مثبت آن بازیکنان ادامه داشته باشد نگاه‌ها به سمت آنها می‌چرخد. اگر جوانان کنونی تیم ملی بتوانند روند فعلی خود را حفظ کنند جای امیدواری دارد. حاجی‌پور از نظر فیزیکی و سبک بازی شرایط خوبی دارد و فقط باید به وی زمان داد تا پخته شود. بازیکنانی که به تیم ملی می‌رسند باید قدر جایگاه و پیراهن تیم ملی را بدانند. آنها نباید فراموش کنند که والیبال باید اتفاق اول و مهم زندگی‌شان باشد. متاسفانه برخی بازیکنان این موضوع را رعایت نمی‌کنند و بعد از یک سال از چرخه خارج می‌شوند.

پیشکسوت والیبال ایران با اشاره به کمبود بازی‌های تدارکاتی برای تیم ملی، خاطرنشان کرد: به عقیده من ۳-۴ بازی تدارکاتی به اندازه یک سال تمرین برای تیم‌ها اهمیت داشته و تاثیرگذار است. تیم‌ها با بازی دوستانه و تدارکاتی می‌توانند به هماهنگی برسند. ضمن اینکه کادر فنی از نظر ذهنی باید بازیکنان را آماده کند تا برخی اشتباهات به حداقل برسد. به نظر من تیم ملی کنونی نیاز به تمرکز دارد.

وی درخصوص اینکه گفته می‌شود کادر فنی هنوز ترکیب ایده‌آلش را پیدا نکرده است، اظهار داشت: بازهم تاکید می‌کنم که دلیل این اتفاق کمبود بازی‌های تدارکاتی است. از سوی دیگر زمان بازی‌های تیم ملی در هفته اول لیگ ملت‌ها بازی به بازی کمتر شد و بازیکنان فرصت زیادی برای ریکاوری نداشتند. امیدوارم در ادامه هماهنگی بین بازیکنان به بالاترین سطح خود برسد و کادر فنی هم بتواند خیلی زود ترکیب مدنظرش را پیدا کند. با توجه به اینکه کادر فنی و مسؤولان فدراسیون می‌دانستند که نفراتی همچون عبادی‌پور، صالحی و مجرد و ... را در اختیار ندارند باید برنامه‌ریزی بهتری برای بازی‌های تدارکاتی انجام می‌دادند. ۳-۴ بازی دوستانه برای تیمی که اینقدر تغییر داشته بسیار کم است، اما با این حال ما همه از خانواده والیبال هستیم و باید تمام قد از تیم ملی کشورمان حمایت کنیم و نگاه رو به جلو داشته باشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی با غیرت IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    6 1
    در زمان سرمربیگری کولاکوویچ شاهد بودیم که شماره 4 تیم ملی در نقش مربی-بازیکن ظاهر شده بود و تقریبا سرمربی هیچکاره بود حال این جناب عطائی هم شماره 6 را در این جایگاه قرار داده تا بلکه بتواند به کمک این بازیکن پا به سن گذاشته یک مقامی در این بازیها کسب کند.
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      13 0
      یه دفه بگو موسوی دیگه هی میگی شماره6.کلا عادت نداریم صریح صحبت کنیم.نترس نمیان بگیرنت
    • ایرانی با غیرت IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      2 0
      در ضمن یادم رفت بگویم که این شماره 4 و شماره 6 دوست فابریک هم در تیم ملی گذشته بودند. من میترسم بیایند و مرا بگیرند و ببرند!
  • ماتادور IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    2 8
    چرا واقعیتارو نمیگی آغای محمودی عالم وآدم میدونن مربی ایرانی به درد نمیخوره بابا یا رو یه زبان انگلیسی رو بلد نیست حالا بماند علم روز والیبال واقعیتارو بگین این سرمایه انسانی ولی افسوس مسئول دلسوز آغای داور زنی هم ول کن تاج وتخت نیست برو استراحت پیرمرد باز کار دانش بیاد کارو دست بگیره
    • یدالله IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      3 0
      آهنی چدنی آلمینیومی خریدارم آهن ضایعات خورده ریز منزل ضایعات بشکه های نفتی و قیری چراغ سماور خورده ریز انباری سر تیرآهن مشعلای نفت پمپ سوخته کولر خریدارم . این حرفی هست که تو هر شهر و دهاتی ضایعاتی ها از تو بلندگو داد میزنن
  • محمدرضا IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    4 8
    این تیم فقط مربی خارجی میخاد
    • علی IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      1 0
      به خاطر همین ما الان نه تو فوتبال و نه تو والیبال مربی خوب ایرانی نداریم
  • کامبیز IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    3 4
    سلام‌ تواین چند بازیه انجامشده ه.بازی بالهستان. نمیبایست این طوریا میشد واین برمیگردد به تواناییه مربی و کادری که در اختیار دارد‌د.لطفا باادبیات هردفعه این بازی اینطوری میشه به شعورمخاطب توهین نکنید.بازیه دو ست برد را با سه ست باخت چه طوری عوض کردی اقای مربی
  • بانمک IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    1 2
    برگردید ایران بشینید خونه هاتون بهتره
  • طبا IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    6 1
    چه مربیان داخلی باشند و چه خارجی، مشکل اصلی در ضعف های تکنیکی بازیکنانه که بابد در سطح باشگاهی برطرف بشه!!! از جمله این موارد میشه به عدم توانایی در زدن سرویسهای پرشی و با مداومت بالا، عدم توانایی در رساندن توپ اول به پاسور و جایگیری مناسب برای جمع کردن توپهای پشت دفاع، اشاره داشت!!! ببینید بازیکنان صربستان تبحر خوبی در زدن سرویس و جمع کردن توپهای برگشتی داشتند که اینها مربوط به غنای تکنیکی خود بازیکنان بود و ربطی به کولاکویچ نداشت چرا که همین مربی چند سالی سرمربی ما بود و بازیکنان همان موقع هم این ضعفها رو داشتند !!! در هر صورت تیم ژاپن نمونه موفقی در این موارد، محسوب میگردد!!!!
    • یدالله IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      1 0
      آره ولی بهرام هم که میخاست با شیلنگ از تو دبه بنزین را مک بزنه و هورت بکشه بریزه تو باک موتور بنده خدا حواسش نبود و چند استکان بنزین قورت داد چشمهاش از قزمزی خون شده بود و دایم سلفه میکرد من گفتم مرد ولی شانس اورد زنده موند انقد براش ناراحت شدم
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    1 3
    ولی کنینین بابا انشالله هفته دوم مثل پارسال خوب میشیم
  • حمید IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    3 3
    ورزش ایران مهم نیست. مهم زیر خط فقر رفتن فقیر ها است. مردم پول یک کیلو گوشت ندارند مردم پول یک کیسه برنج ندارند اما میلیاردها به از پول بیت المال به فوتبالیست ها و والیبالیست ها می دهند.
  • عرش IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    1 0
    نطرات آقای شهرام محمودی که خود یک بازیکن عالی و حرفه ای بود و او یکی از تاثیر گذاران مهم جهانی شدن و رساندن ایران به سطح تیم چهارم دنیا بود، بسیار مهم. و کاملا درست است. حاجی پور و مانند او را باید تقویت کرد، بها داد و آنها باید به شکل حرفه ای در تیم کار کنند و فدراسیون والیبال ایران باید به امثال حاجی پور اهمیت زیادی بدهند. حاجی پور و مثل او می‌توانند ادامه دهنده و تکمیل کننده نسل شهرام محمودی ها، عادل غلامی ها و معروف ها و احتمالا بالاتر هم باشند. مطمئن هستم نسل کنونی والیبال اگر تقویت بشند و بازی ها و تمرین های تدارکاتی تیمی انجام دهند جایگاه رفیعی پیدا خواهند کرد. انشا الله.
  • علی IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    2 1
    بعض ی از افراد خود تحقیر هستند و این خود تحقیری را به همه میخوان ربط بدند. مربی ایرانی هم قابلیت و هم لیاقت هدایت تیم های ورزشی را دارد. به مربی خارجی نمی‌توان اعتماد کرد. مربی ایرانی هیچ چیزی کمتر از دیگران ندارند.
    • مصطفی IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      1 1
      دادا من امثال تو رو اصلا نمیفهمم خودتحقیر یعنی ایکنه تیمت با مربی بی دانش ایرانی که هیچ جای دنیا نمیخوانش از ژاپن ببازه ۸۵ میلیون ایرانی ناراحت شن اگه ایا افتخار بردهای ولاسکو به نام کشور دیگه ای غیر از ایران بود همون ژاپن مربی خارجی داشت یعنی اونا مربی وطنی ندارن یا خرن نمیفهمن اقا خجالت بکشید
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    1 0
    بعضی از افراد می‌توانند انتقاد سازنده کنند ولی حق توهین به هیچ فرد ایرانی را ندارند.
    • یدالله IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      1 1
      چار کیلو طالبی پنجاه تومان
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    0 0
    فکر کنم بزرگترین مشکل مربی ایرانی ‌شناخت تیم های خارجی است که وی را دچار سردرگمی می‌کند و بر او غلبه پیدا می‌کنند.
  • وحید IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    0 0
    استقلال باید برای تیم ملی والیبال پنالتی بگیرد.
  • مجتبی رجائی IR ۰۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 0
    کلنگ از آسمان افتادُ نَشکست وگرنَه من کجاُ آش رشته پس: ما میتوانیم به شرطِ چاقو 🥴🤣
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    1 0
    فاصله تیم الان با تیمهای قبلی خیلی زیاد است و همچنین فاصله مربی های قبلی با مربی فعلی خیلی زیاد است از قدیم گفتند هرچه پول بدهی اش می خوری
  • آرش IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    1 0
    بنظرم تمام بازیکنان ب نوبه خودشون خوب هستن ولی تیم از لحاظ کوچینگ ضعیفه بی برنامه بازی میکنه شانسی بازی میکنه انگار مشکل بازی الان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس