کد خبر 1498088
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
سید ابوذر حسینی

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) در مشهد هفته گذشته هدف حمله خونین مرد جوانی قرار گرفت و به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش مشرق، سید ابوذر حسینی با اعلام سلامتی خود گفت: روز سه‌شنبه هفته گذشته بعد از نماز ظهر از مسجد بیرون می‌رفتم که شخصی جلوی در مسجد منتظر من بود. از پله‌های مسجد که پایین آمدم، از پشت به من نزدیک شده و تیغ موکت بری را روی گلویم کشید.

وی اظهارداشت: در لحظه اصابت تیغ، درد و سوزش احساس می‌کردم و خونریزی شدیدی داشتم که مجبور شدم با حال بد به داخل مسجد برگردم و با اطلاع اهالی مسجد، پلیس به صحنه آمد و فرد ضارب دستگیر شد و همزمان توسط اورژانس به بیمارستان ولایت منتقل شدم و بیش از ۲۰ بخیه به گلوی من زده شد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ضارب پس از حمله فرار کرد یا نه، خاطرنشان کرد:ضارب وقتی این کار را کرد همانجا ایستاد تا نیروی انتظامی آمد و دستگیرش کردند و متهم فکر می‌کرد کار من را تمام کرده و منتظر نتیجه بود. من و اهالی مسجد و محل بارها با این مرد در مباحث اعتقادی بحث داشتیم تا جایی که مسجل شد او تفکرات وهابیت دارد و مهر نماز و زیارت را شِرک می‌دانست.

حسینی در خصوص خانواده ضارب نیز گفت: پس از این اتفاق پدرش هم با ما تماس گرفت و هم حضوری آمد و درخواست کرد که رضایت ندهید. او یک وهابی خطرناک است و از وقتی دانشجو شده با وهابیت ارتباط گرفته است. پدر و مادرش اطراف مسجد زندگی می‌کنند و نمازگزاران درباره این فرد می‌گفتند با ما نماز نمی‌خواند، حتی روزی که آن اتفاق افتاد قبل از نماز قرآن آورد و چند سؤال از من پرسید.

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) بیان داشت: این فرد اعتقادی به معصومیت ائمه(ع) نداشت و درباره این موارد با ما بارها بحث کرد. هر دفعه کاملاً مهربانانه و بدون هیچ جسارتی پاسخ می‌دادم اما بارها با مردم بحث کرده بود و گفته بود مادر من مشرک است زیرا به زیارت ائمه می‌رود.

وی بیان داشت: از نظر بنده در اینکه فرد ضارب تفکرات وهابی دارد هیچ شکی نیست، اما اینکه می‌گویند مشکلات روانی دارد را باید مراجع ذیصلاح بررسی و تأیید کنند.

حسینی اظهارداشت: ۵ سال قبل از این اتفاق نیز خواهران حوزه بسیج ما، عکس این شخص را گرفتند و به سازمان‌های امنیتی اعلام کردند که این فرد تفکرات وهابی دارد و مشکوک است. با ائمه جماعت قبل از من هم همین بحث‌های وهابیت را کرده بود و همه نمازگزاران و افراد قدیمی محل، تفکراتش را دیده بودند ولی تا حالا اتفاقی نیفتاده بوده و سابقه‌ای نداشته و وی فردی بسیار آرام و مسلط به آیات قرآن بود، حتی اگر قرآن را باز نمی‌کرد آیات را بلد بود و آدرس آیه را بدرستی می‌گفت به همین دلیل من در تعجب هستم که چرا بعضی‌ها اصرار دارند او را بیمار روانی معرفی کنند.

وی گفت: این فرد اوایل بیشتر با من بحث می‌کرد و بیشتر آیه قرآن برایم می‌آورد. اما این اواخر احساس می‌کردم به یک جمع بندی نسبت به من رسیده و با این اتفاق فهمیدم جمع بندی‌اش این بوده که من کاملاً مشرک هستم و باید حذف شوم و در اعترافاتش هم عنوان کرده که استخاره کردم و خدا دستور داد این روحانی را بزنم.

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی در پایان گفت: از لحظه وقوع حادثه تمام دستگاه‌های امنیتی پیگیر مورد بنده بودند و با توجه به دستگیری فرد ضارب بنده نخواستم که این اتفاق رسانه‌ای و موجب التهاب جامعه و به خصوص اهالی محل شود.

ضارب در بیمارستان روانی بستری شد

حجت‌الاسلام محمد فلاح رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز درخصوص این حادثه اظهارداشت: ضارب روز حادثه بلافاصله دستگیر شد اما با توجه به مدارک پزشکی که خانواده وی ارائه دادند دچار مشکلات روانی بوده و در حال حاضر در بیمارستان ابن سینای مشهد بستری است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: عامل این حمله دارای سابقه درمان بیماری روانی بوده و در بیمارستان ابن سینای مشهد پرونده مفتوحه درمانی دارد و در روز حادثه نیز به واسطه مشکلات یاد شده این تصمیم را گرفته و حمله کرده است.

وی با اشاره به اینکه این فیلم چند روزی است که در فضای مجازی و رسانه‌های معاند منتشر شده است، گفت: این حادثه ۹ خرداد ماه مقابل مسجد امام حسن مجتبی(ع) محله فکوری رخ داده و امام جماعت مسجد در حال حاضر در سلامت کامل بسر می‌برد و ضارب در بیمارستان بستری است.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • هوشنگ IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    17 21
    اینم یه ترفندیه تا جنایت میکنن مدارک و اسناد است که از طرف خانواده اش رو میشود که طرف بیمار روانی است و رحم کنید و بستری میشه. اگه روانیه چرا قبلا بستری نشده که جنایت نکنه؟!
    • فاطمه دهباشی زاده مشهد IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      23 8
      حقا که هوشنگی هوش هنگ
    • فاطمه دهباشی زاده مشهد IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      24 9
      خفشو هوشنگ مشنگ عوضی
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      16 4
      هوشنگ من که میدونم تو از تهران پیام میدی تو از آلبانی نیستی هوا برت نداره یک وقت.
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      11 6
      من خودم روانی هستم میدم ببرنت انجا که بستری بودم ها. هوشنگ عوضی
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      9 5
      طرفدارای زن زندگی آزادی ماهیتشون تروریست بودنشونه ترور در شاه چراغ ترور آرمان علی وردی مظلوم که حتی با ناخنگیر گوشت بدنش را کندند ترور پرسنل انتظامی ترور پرسنل سپاه ترور مدافعان امنیت این قاتلها را باید مثل تروریستها در همان محل دستگیری بدون محاکمه مجازات و اعدام کرد.
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      0 6
      هوشنگ حرف بدی نزده که. راست میگه دیگه. این ملعون باید حبس ابد بهش بدن
    • حامد IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      6 0
      اوضاع مشهد خیلی خرابه چقدر قتل و جنایت در مشهد انجام میشه صد رحمت به تهران. چقدر بعضی از مشهدیا وحشی شدن
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    0 8
    ما مشهدی ها خیلی هم خوب هستیم.
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      3 0
      خدا برای شما مشهدی‌ها ساخته البته فعلا
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    22 4
    الان سلبری ی ها استوری میذارن : مظلومیت یک جوان نو اندیش در حمله به یک روحانی واپس گرا!!!
  • عبدالله IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    47 26
    الآن تعدادی بازیگر فاسد و بی بندوبار و شهوتران و تعدادیی مفسد از طایفه معروف به اصلاح طلب در دفاع از این وهابی خواستار بخشش این جانور میشن.
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    12 21
    اراذل ژن ژندگی آژادی بیخود خوشحال نشید رفیقتون نتونست این بنده خدارو بکشه خخخ
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    1 7
    تماما حرفهای این آقا تناقض داشت.میگه از وقتی دانشجو شده دچار تفکرات وهابی شده! در صورتیکه دانشگاههای ایران بعضا جای تفکرات سکولاره نه وهابی مخصوصا ایشان که پدر و مادر شیعه داره و بعیده جذب وهابیت بشه.دوباره می گویند بعض می گويند این فرد مشکلات روانی دارد! یعنی شما هر انگی به این فرد زدید تا واقعیت رو مخفی کنید
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      0 0
      واقعیت اینه یک جهنمی بدبخت تحت تاثیر افکار شیطانی امثال تو و اربابات در رسانه های معاند تلاش داشت انسان بیگناه و بیدفاعی از سلاله پیامبر را ناجوانمردانه بکشد ولی خداوند اراده دیگری داشت و احتمال زیاد در حالی که او و تو زمانی طولانی در جهنم باشید ایشان در این دنیا به هدایت مردم به سوی رحمت و بهشت خدا تلاش خواهد کرد
    • abbas IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      1 11
      حدیث داریم کسی که راضی به ظلمی بشه حتی اگر شراکتی در اون ظلم نداشته باشه پاش نوشته میشه وای به حال تو که حتی طرفداری هم داری میکنی
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      6 0
      حرف شما هم که سنده آخه اونجا بودی
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    2 4
    آخه چقدر تناقض حاج آقا میگه خانوادش گفتن اینو دستگیر کنید از طرف دیگه آقای فلاحی میگه خانوادش مادرک پزشکی رو کردن که این جوان مشکل روانی داره! یعنی خانوادش اصرار داشتن فرزندشان که مشکل روانی داره بازداشت بشه!
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      0 2
      گفتن روانیه که بستری بشه دیگه البته برای ابد!
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    3 11
    این حاج آقا هم چه راحت انگ وهابیت میزنه! نتونسته جوان مردم رو در بحث اعتقادی توجیه بکنه داره فرار به جلو هم میکنه
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      2 0
      آخی! طفلک جوان مردم چون توضیحات حاج آقا متقاعدش نکرده، تیغ برداشته و افتاده به جونش. با این استدلالی که داری، پس اگر ما هم نتونیم توجیهات شما حامیانِ افراد جانی و جنایتکار را بپذیریم، باید مثل این جوانِ طفلکی بیفتیم به جون شما و تیغی‌تون کنیم؟
    • ناشناس IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      0 0
      کاش این بلا سر خودت بیاد ببینم چطور رفتار می کنی
  • فاطمه دهباشی زاده IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    1 0
    وهابیت همینه دیگه. تفکر خشک سری و جمود و تحجر و تکفیر و جنایت
  • فاطمه دهباشی زاده IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    1 0
    چرا برخی اینقدر پست و وحشی میشوند. اگه استدلال داری بسم الله، چرا کم میاری فوری دسن به سلاح میشی. مثل گروه فرقان، از پس کلام و استدلال شهید مطهری و مفتح بر نمیومدن کلت به دست گرفتن و راه تروریسم رو رفتن
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    0 0
    هرکی را نتونستی قانع کنی پس باید بکشیش . چه حرفیه ؟
  • عماد مغنیه IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    2 2
    سوال اینجاست که این سید الان ناراحته از اینکه شهید نشده یا خوشحاله؟
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      0 0
      جنابعالی لطفاً به جای اینکه اسم یک شهید را درج کنی و بخوای با جفنگ گفتن، اون شهید را بدنام کنی، یه مقدار عقلت را از حالت آکبند خارج کن تا بفهمی چی به چیه.
    • فاطمه دهباشی زاده مشهد IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      1 0
      به تو مربوط نمیشه انگل
    • عماد مغنیه IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      0 0
      چون معمولا بهائیان یا لومپن هایی که کارشان تمسخر هست، از دین و باورها تا بستگان و خویشان خود این را میگن. در حالی که خود را به نفهمی میزنند.
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      1 0
      جواب بسیار اسان است متاسفانه شما با حرکت گمراه و هلاک کننده در مسیر شیطان و فرسنگها فاصله ای که از مبدا توحید گرفته اید بدیهیات هستی برایتان مثل کوه سنگین و غیر قابل پذیرش است انسان مومن راضی به رضای خداست او احدی الحسنیین را میطلبد ( احتمالا نمیدانی یعنی چه - ایه ایست از قران خودت جستجو کن متوجه شوی ) برای او رحلت از دنیای پست و پرمشقت و سختی شما که در ان برای تهیه لقمه نانی و پست و مقامی هزار قتل و غارت و جنایت و دروغ مرتکب میشوید به جهان ابدی و بیدردسر اخرت با زندگی در این دنیا به اذن خدا ارباب سرمایه دار واقعی و اصلی بی ورشکستگی جهان هستی تفاوتی ندارد
  • محمد مهدی اسلامی IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    1 0
    __ بسمه تعالی __ ضربه خوردی در ره تبیین دین __ از خبیثی بی شعور و اهل کین __ لطف رب است می شود گه این چنین __ شامل حال یکی از مؤمنین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس