روایت روحانی مضروب در مشهد؛ ماجرای درخواست عجیب پدر ضارب از امام جماعت مجروح

روحانی و امام جماعت یکی از مساجد مشهد که چندروز پیش مورد حمله قرار گرفت در گفت و گویی از علت و ماجرای این حادثه می گوید.

به گزارش مشرق، طی چندروز گذشته، تصاویری از لحظه حمله به یک روحانی و امام جماعت مسجدی در مشهد در فضای مجازی خبرساز شده است که فردی هنگام خروج این طلبه مشهدی از مسجد با تیغ در دستش به او حمله می کند و تیغ را به گلوی روحانی مشهدی می زند. هرچند که طی روزهای گذشته، روایت های متفاوتی از علت این حادثه منتشر شده است اما سراغ این روحانی مشهدی رفته ایم تا اولین روایت دقیق را از زبان امام جماعت مسجد منتشر کند.

قبلا هم با ضارب ارتباط داشتم

لحظه حمله به یک روحانی با تیغ کارتر / درخواست عجیب پدر ضارب +فیلم و عکس

سید ابوذر حسینی اجرای روز حادثه را این طور روایت می کند: فرد ضارب در گذشته چندبار درباره مسائل اعتقادی سراغم آمده و سوالاتی را مطرح کرده بود. من هم به خاطر وظیفه طلبگی ام علیرغم هشدار اهل مسجد درباره تفکرات انحرافی او به آرامی پاسخش را دادم. مثلا فرد ضارب، نماز خواندن با مهر را شرک می دانست و حتی یکبار در مسجد گفت مادرم مشرک است چون به زیارت می رود!

درخواست عجیب پدر ضارب از روحانی مجروح

این روحانی مجروح درباره درخواست عجیب پدر ضارب هم می گوید: بعد از این واقعه، پدر این عامل حمله با من تماس گرفت و درخواست کرد که رضایت ندهم تا پسرش در همان زندان بماند و بمیرد! او می گفت پسرم از وقتی وارد دانشگاه شده با یک وهابی آشنا شده و به سمت او گرایش پیدا کرده است. این که یک رسانه نوشته بنده توسط یک جوان مورد حمله قرار گرفته ام درست نیست. او ۵۱ سال دارد و ۹ سال از من بزرگتر است.

روز حادثه به سوال تلکراری ضارب، پاسخ دادم

لحظه حمله به یک روحانی با تیغ کارتر / درخواست عجیب پدر ضارب +فیلم و عکس

این طلبه مشهدی درباره ارتباطش با ضارب می گوید: او در گذشته بارها سراغم آمده و درباره آیات شبهه دار، سوالاتی را پرسید. من هم نه با حدیث بلکه با قرآن، پاسخش را می دادم تا او قبول کند. مباحثه ما هیچ وقت به دعوا نرسید و حتی روز حادثه هم هیچ درگیری با همدیگر نداشتیم. در این حادثه که شب ولادت امام رضا (ع) اتفاق افتاد فرد ضارب مثل همیشه در مسجد سراغم آمد و سوالی را پرسید که قبلا هم پرسیده بود. به او گفتم این موضوع را قبلا پاسخ داده ام اما خواست دوباره توضیح بدهم و احتمالا نیتش این بوده که مسجد خلوت شود. من هم مثل همیشه پاسخش را بدون جسارتی دادم.

با خاطر مشکل یک پیرزن، سرم را چرخانم

او درباره حادثه دلخراش جلوی مسجد می گوید: مدتی است که حرز امام جواد (ع) برای مردم میفرستم. آن روز هم یک آقایی از تهران به مسجد ما آمده بود تا حرز امام جواد (ع) را بگیرد. بعد از پاسخ سوال ضارب با این مسافر صحبت کردم و دقایقی گذشت. هنگامی که صحبت مان تمام شد از پله های مسجد به پایین می رفتم. خانم سالمندی پایین پله ها ایستاده و منتظر شوهرش بود. من برگشتم تا شوهر این خانم را صدا کنم. همین که سرم را برگرداندم تیغ کاتر به گلویم خورد. پزشک جراح تعریف می کرد که اگر سرم در حالت طبیعی بود برش خیلی عمیق تر میشد و احتمالا زنده نمی ماندم.

بعد از بخیه گلویم به مسجد رفتم تا التهاب مردم کم شود

حجت الاسلام حسینی درباره لحظات هولناک وارد شدن تیغ به گلویش می گوید: وقتی گلویم خونی شد مسافر تهرانی شوکه شده بود و فقط نگاه می کرد. گلویم میسوخت و من فقط دست هایم روی گلو گذاشتم و بلافاصله به داخل مسجد رفتم. در را بستم تا ضارب دوباره حمله نکند. ترسیدم به خانه بروم تا خانواده ام نگران شوند. وقتی در را بستم چند نفر از مسجدی ها دستمال و گاز استریل و... آوردند اما فایده ای نداشت و خونش بند نمی آمد. دقایقی بعد هم پلیس رسید و ضارب را در محل، دستگیر کرد و برد. با پای خودم به داخل آمبولانس رفتم و به اتاق عمل رسیدیم.

من البته همان شب پس از بخیه گلویم به مسجد برگشتم. نماز خواندم و روی منبر رفتم تا التهاب فضای مسجد کم شود. هرچند که حراست حوزه و دستگاه های امنیتی پیگیر شدند اما خودم هیچ وقت وارد ماجرا نشدم. تنها کاری که به ذهنم رسید این بود که فضا را آرام کنم. روزهای پس از این حادثه هم یکی یکی همسایه ها سراغم آمدند و از ضارب، چیزهایی تعریف کردند. مثلا یکی گفت او چه حرف های شرک آمیزی زده و حتی خواهران بسیج گفتند چندسال قبل، عکسی از این شخص گرفته ایم و برای دستگاه های امنیتی فرستاده ایم. عکسی که نشان می دهد او آدمی مشکوک است و عقاید انحرافی دارد.

ضاب از نظر من، بیمار روانی نبود

روحانی مجروح در پایان گفت: من درباره تفکرات اعتقادی و انحرافی این شخص هیچ شکی ندارم اما درباره بیماری روانی او نمی توانم نظری بدهم، چون تخصصی در این موضوع ندارم. او چنان به آیات قرآن مسلط بود که برخی از آیات را می توانست از حفظ بخواند و حتی جای برخی آیات را در قرآن پیدا می کرد. تعجب می کنم برخی اصرار می کنند که بگویند این فرد روانی بوده است. در حالی که او بسیار آرام و اینقدر در موضوعات قرانی توانمند بود. هرچند که باید پزشکان، مشکلات روانی او را بررسی کنند اما تا جایی که می دانم او هیچ مشکلی نداشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    37 5
    خوب باید در ملا عام قصاص بشود...سنگسار...تا فردا هر جقله ایی اینکارو نکنه.معرفت.انسانیت.گذشت مرده.ببینیم چرا تو انگلیس و آمریکا کشیش هارو موقع عقد تیغ نمیزنن
    • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      4 1
      این سرباز شیطان نمیدانسته چاقو فقط به امر خدا میبرد
    • IR ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      1 1
      چون انگلیس نفهم ندارد
    • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      4 1
      مماشات با قاتلان شهدای امنیت چون علیوردی عزیز و اعدام نکردن قاتل آیت الله سلیمانی و.....یعنی جسارت و گستاخی دیگر همفکرانشان. لطفاً مرعوب فضاسازی رسانه‌ای دشمن و رسانه‌های معاند و مروج خشونتشان نشوید و فرصت نفس کشیدن به این جانیان ندهید که آنها فرصت نفس کشیدن به بهترین بچه‌های این آب و خاک نداده اند و نخواهند داد
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      3 1
      شاید یکی از سگای وحشی مریم (اون عفریته هزار داماد) بوده.
    • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      4 1
      اینم دانشگاه مملکت که گاو گوساله پرورش میده
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    48 0
    خدایا به حق محمد و آل محمد عاقبت خود و فرزندانمون رو ختم به خیر کن.
    • پری مجرد44 ساله IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      0 10
      خاک بر سرت با این دعایت
    • پری مجرد44 ساله IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      0 0
      ببخشید نباید اهانت میکردم. به خودم بودم
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    6 0
    والا مشخصه طرف دیوانه نبوده یه انگل وهابی خرفت
  • هوشنگ IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    1 8
    تو هم یکی از آقازاده ها هستی بگو چقدر از بیت المال چاپیدی تو حلقت ؟
    • هوشنگ IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      1 2
      پسرهای ربیعی و نعمت زاده رو میگم
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      1 1
      بد جوری تعطیل هستی
  • هوشنگ IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    4 7
    اکثر آقازاده ها دزد بیت المال هستند بنده نه حلال می کنم نه می بخشم حقم سر پل صراط از آنها می گیریم
    • هوشنگ IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      1 2
      البته اعتراف دارم که ناله و نفرینم بخاطر این است که چرا دست من نمیرسد و آنها میبرند. اگر آب باشد شناگر ماهری خواهم بود
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    0 1
    احتمالا ایشون هم اوغان بودن تا یه مدت دیگه هممون رو کاردی میکنن میفرستن دیار باقی
  • IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    1 0
    جانی و تبهکار بوده و البته تبهکاران دین را به خوبی می شناسند و بی دینی را به خوبی توجیه می کنند اما روحیات خیانتکارانه آنها را تبدیل به شخصیت ضد اجتماعی می کند
  • IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    2 1
    احمق است که به دیگران اصرار دارد از حماقت او پیروی کنند به قول عیسی مسیح احمق دیدی فرار کن یا از بحث کردن با احمق بپرهیزید زیرا احمق حرف حق را قبول نمی کند حرف حرف خودش است اگر چه غلط باشد!
  • پدی ازپیج همسایه IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    4 0
    وهابیت مذهب کفر و نفاق و قتل و خشونت
  • IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    6 0
    یه دونه از اینا هم دور مسجد مامیچرخید یبارهم یکی رو زد. چنان کتکی بهش زدیم دیگه اون طرفها پیداش نشد!!؟ اینم باید همینطورش کنن
  • IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    5 1
    قوه قضاییه میخواد با روانی نشان دادن ضارب او را آزاد کند تا جنایت های دیگری هم مرتکب شود
  • عارف IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    0 1
    دست مریزاد
  • م IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    2 0
    جالب اینه که بسیج خواهران به دستگاه امنیتی هشدار داده بودن ولی دستگاه امنیتی !!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    3 0
    قابل توجه مدیران همیشه خواب مشهد و مازندران پرشده از س..های جنوب شرق وهمه با انگیزه بالای وهابی شدن .اگر الان از خواب بیدار نشین چاقوشونو که گذاشتن رو گردن خرفتتون برا بلندشدن دیره.
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      0 2
      عزیزم این سنی نبوده و اتهام وهابیت ایشان هم هنوز ثابت نشده و حاج آقا برای خودش یه چیزی گفته حالا
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    2 0
    اعدام . این انگل حیف نان
  • موریس IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    1 0
    اون یارو بگو مثل ماست وایساده،از اون حیوون میترسی حداقل به مضروب می رسیدی.وایساده فیلم نگاه میکنه
  • رضا IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    1 0
    اینطورادم های کثیف ‌ووهابی تواین مملکت جایی ندارندمسوولین محترم به اشدمجازت محاکمه کنندوالا اینا ادمای نمک نشاس هستندونمک به حرام کوربخانیداین رژیم انشاالله تاظهورامام زمان یارویاورماست درودبراسلام درودبرشیعیان درودبرایران اسلامی ودرودبرشهدا
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    1 0
    اراذل ژن ژندگی آژادی الکی خوشحال نشید رفیقتون نتونست این بنده خدارو بکشه خخخخخ
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    1 0
    این بدتر از حیوون از حرصش که جواب شبهاتش رو دادند لجش گرفته مثل همیشه از روش اصلی شون آدمکشی استفاده کرده. الهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد ...
  • اریا IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    1 0
    وقتی کذابیبا لباس روحانیت دروغ گفت دزدی کرد فساد کرد ایجاد رانت کرد حقوق نجومی داد و غیره و بعد از این همه جنایت محاکمه نشد که هیچ این بی برای انتخابات مجلس خودشو دارو دسته کثیفشو اماده میکنه، بایدم اینجوری چهره روحانیت له دار بشه
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    5 0
    کارتر!!!کاتر
  • BR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 1
    مسجد محل ما بود 😂

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس