کد خبر 1496990
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
روسیه در «خرسون» وضعیت اضطراری اعلام کرد

در پی انفجار و تخریب سد «کاخوفکا» در منطقه خرسون که باعث خروج هزاران نفر از ساکنان آن شده، مقام‌های منصوب روسیه در این منطقه وضعیت اضطراری اعلام کردند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری «تاس» روسیه از اعلام وضعیت اضطراری در منطقه «خرسون» در جنوب اوکراین در پی انفجار و تخریب سد در این منطقه خبر داد.

این خبرگزاری امروز چهارشنبه (هفتم ژوئن) به نقل از سرویس‌های اضطراری گزارش داد بعد از انفجار سد «کاخوفکا»، مقام‌های منصوب روسیه در خرسون که روسیه به خاک خود الحاق کرده، وضعیت اضطراری اعمال کردند.

سه‌شنبه سد «نووا کاخوفکا» در خرسون تخریب شد و بخش‌های وسیعی از منطقه را آب فراگرفت که هزاران نفر را مجبور به ترک آنجا کرد.

وزارت خارجه اوکراین روسیه را عامل این حادثه خوانده و خواستار نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل برای بحث درباره آن و هم‌چنین اعمال تحریم‌های بیش‌تر علیه مسکو شده است. روسیه اتهام‌زنی اوکراین را رد و اعلام کرده کی‌یف در این اقدام تروریستی دست داشته است.

این سد مهم بر روی رودخانه دنیپرو، آبراه اصلی که از جنوب شرقی اوکراین می‌گذرد، قرار دارد و چند منطقه مسکونی و شهر در پایین آن قرار دارد. به گفته تحلیلگران، سیلاب ناشی از این تخریب، پتانسیل ایجاد ویرانی بزرگ حوالی شهر خرسون و سایر مناطق پرجمعیت در امتداد رودخانه دنیپرو را دارد.

به نوشته رویترز، این سد یک زیرساخت حیاتی است که حدود ۱۸ کیلومتر مکعب آب در مخزن کاخوفکا تقریباً برابر دریاچه نمک بزرگ در ایالت یوتا آمریکا را در خود جای داده است. این سد آب بسیاری از بخش‌های جنوبی اوکراین و شبه‌جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ به خاک روسیه الحاق شد را تامین می‌کند.

این سد همچنین آب نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا را تامین می‌کند که در بخش بالای آن قرار دارد و تحت کنترل روسیه است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    0 0
    گمونم زلنسکی هار شده، خود اوکرایینیها بهتره دستگیرش کنند و اعلام صلح موقت تا مذاکرات و پیوستن به فدراسیون روسیه (نظم جدید جهانی)
    • عمیر IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      1 0
      فرار کن ک قراره پاچه روسگداهارو بگیره و زمینشون بزنه 😉
    • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      0 0
      غرب گدای خنگول، آب اون سد بیش تر به درد روسیه می خورد چون آب شبه جزیره کریمه و نیروگاه زاپروژیا که تحت کنترل روسیه است رو تامین می کنه، پس معلومه کار زلنسکی معتاد مفنگی هست.
  • عمیر IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    3 0
    ایشالله توی قلب شهر تروریستای روسی ، مسکو اعلام اظطراری بشه و پوتین به درک واصل شه !
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      0 0
      غرب گدای خنگول، آب اون سد بیش تر به درد روسیه می خورد چون آب شبه جزیره کریمه و نیروگاه زاپروژیا که تحت کنترل روسیه است رو تامین می کنه، پس معلومه کار زلنسکی معتاد مفنگی هست
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    0 0
    درود بر روسیه کبیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس