کد خبر 1496828
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
ادعای عجیب گروسی درباره استفاده از مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده!

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز در واکنش به انفجار سد برق آبی «کاخوفکا» گفت: این امر منجر به کاهش قابل توجه سطح مخزن آب مورد نیاز برای خنک کردن نیروگاه اتمی زاپروژیا شده است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز سه شنبه به انفجار سد کاخوفکا واکنش نشان داد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در این خصوص اعلام کرد: سد نووا کاخوفکا به شدت آسیب دیده است و این امر منجر به کاهش قابل توجه سطح مخزن آب مورد نیاز برای خنک کردن نیروگاه اتمی زاپروژیا شده است.

وی در ادامه تداوم فقدان آب مورد نیاز برای خنک کردن نیروگاه اتمی زاپروژیا را خطرناک و مورد نگرانی اعلام کرد.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی دولت روسیه پیشتر در واکنش به انفجار سد «کاخوفکا» در منطقه خرسون تأکید کرد که ارتش اوکراین عامل این انفجار است.

وی دراین‌باره گفت: روشن است که این خرابکاری به این واقعیت ربط دارد که نیروهای مسلح اوکراین ۲ روز پیش عملیات‌های بزرگی را آغاز کردند و شکست خوردند. روسیه قویاً ادعاها درباره بمب‌گذاری (مسکو) در سد کاخوفکا را رد می‌کند؛ این حادثه خرابکاری عمدیِ رژیم کی‌یف بود و مقامات اوکراینی باید مسئولیت پیامدهای آن را بپذیرند. یکی از اهداف رژیم کی‌یف برای بمبگذاری این سد، محروم‌کردن شبه‌جزیره کریمه از آب آن است.

رسانه‌های روسیه و اوکراین ساعاتی پیش اعلام کردند که نیروگاه برق‌آبی در منطقه خرسون در جنوب اوکراین منفجر شده و هم‌اکنون جریان شدید آب در حال پیشروی به سمت مناطق مسکونی است. کی‌یف و مسکو، یکدیگر را به انفجار این سد متهم کرده‌اند.

نیروگاه برق‌آبی کاخوفکا در سال ۱۹۵۶ تاسیس شده و یکی از اجزای حیاتی تامین انرژی اوکراین محسوب می‌شود. به گفته شرکت دولتی انرژی برق‌آبی اوکراین، خسارت ناشی از این انفجار «قابل تعمیر نیست.»

وزارت کشور اوکراین اعلام کرده که حدود ۱۶ هزار منزل مسکونی در استان خرسون، در مناطق «سیل‌خیز» واقع شده و در معرض خطر قرار دارند. تاکنون ۸ هزار و ۸۵ نفر از مردم این منطقه تخلیه شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    30 2
    عاقبت رای دادن به دلقک سلبریتی مورد حمایت آمریکا
  • Ali IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    6 1
    نگا چه بیخیاله برای نیروگاه ولی برای تاسیسات ایران برای من ذره ذره نگاه میکنه کسایی که فکرمیکنن اینا نوچه آمریکا نیستن منقرض نشدن؟
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      0 0
      متاسفانه مثل تخم شیطون میمونن، هی تولید میشن مزخرفا. از جمله ظریف.
  • سپیده IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    0 0
    ببینیم قطعنامه علیه‌اشان میدن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس