کد خبر 1496686
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
آماری از تلفات جانی در حادثه حریق انبار چسب نداریم

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: ما حداقل چهار تا پنج مرتبه به مسئولان این پاساژ اخطار داده بودیم اما متأسفانه هیچ ترتیب اثری به اخطارهای آتش نشانی داده نشده است.

به گزارش مشرق، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی در خصوص حادثه آتش‌سوزی صبح امروز در بازار سید ولی تهران گفت: در پی تماس‌های زیادی که شهروندان گرامی با سامانه ۱۲۵ داشتند و آتش سوزی گسترده در بازار را گزارش داده‌اند؛ ۱۱ ایستگاه آتش‌نشانی به همراه چندین دستگاه تانکر و خودروهای پشتیبانی و عوامل شهرداری منطقه ۱۲ در منطقه حضور یافتند و حتی آتش نشانان ایستگاه اول ظرف مدت ۳ دقیقه در منطقه حاضر شدند.

وی با بیان اینکه محل آتش سوزی یک پاساژ سه طبقه بود؛ گفت: این پاساژ سه طبقه با کاربری تولید چسب و مواد اولیه کفاشی بوده و خصوصاً تینر در پاساژ وجود داشت. ۱۵ تا ۲۰ مغازه به صورت کامل آتش گرفت و آتش‌ها به مناطقی از پاساژهای مجاور هم سرایت پیدا کرد که آتش‌نشانان نگذاشتند دامنه آتش چندان فراگیر شود.

وی با بیان اینکه آتش مهار شده است گفت: در حال حاضر همکاران ما در حال لکه گیری و خاموش کردن کامل حریق و اطفای کامل آن هستند.

ملکی در خصوص تعداد جانباختگان و آسیب دیدگان این حادثه گفت: تا به این لحظه هیچ اطلاعی در مورد اینکه این حادثه فوتی یا مصدوم داشته است نداریم و نمی‌توانیم آمار دقیقی ارائه دهیم. اطلاعات ضد و نقیضی در مورد اینکه افرادی داخل پاساژ گرفتار شده‌اند وجود دارد و آمار دقیق و مطمئنی نداریم. طبیعتاً همزمان با اتمام عملیات اطفای حریق، عملیات جستجوی مفقودین را هم آغاز خواهیم کرد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تاکید کرد: متأسفانه صاحبان این پاساژ به اخطارهای قبلی ما که این ساختمان ناایمن است توجه نکردند؛ ما حداقل چهار تا پنج مرتبه به مسئولان این پاساژ اخطار داده بودیم اما متأسفانه از نحوه چیدمان وسایل در انبارها و کیفیت سیم کشی‌ها مشخص است که هیچ ترتیب اثری به اخطارهای آتش نشانی داده نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس