کد خبر 1495975
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹
انصارالله: آمریکا برای اشغال جزایر یمن تلاش می کند

عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن نوشت: آمریکا تلاش می کند در جزایر و مناطق راهبردی یمن مستقر شود.

به گزارش مشرق، علی القحوم در توئیتر اضافه کرد: تلاش آمریکا برای استقرار در جزایر و مناطق راهبردی یمن پس از تغییر ائتلاف ها در منطقه، جنگ اوکراین و تحرکات اخیر چین افزایش یافته است.

وی افزود: آمریکا طرف اصلی و محوری در تجاوز به یمن و اوضاع کنونی ملت یمن است و برنامه ای روشن برای تفرقه افکنی در ساختار ملی یمن و هدف قراردادن وطن دوستان دارد.

القحوم ادامه داد: ما به کار و تلاش برای کشور ادامه می دهیم، چه این مسیر صحیح باشد و چه اشتباه، هرکس می خواهد این مسیر را برود، با ما سوار شود و یا از قطار جا خواهد ماند.

وی بیان کرد: درباره تعرض به استقلال تصمیم گیری و حاکمیت ملی کشور سازش نمی کنیم و اگر به این امر راضی می شدیم، آمریکایی ها و سعودی ها با ما کنار می آمدند و به توافق می رسیدند.

عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن نوشت: امروز پس از ۸ سال، امکان ندارد تسلیم دیکته های آمریکا و انگلیس شویم و چیزی را بپذیریم که از ابتدا زیربار آن نرفتیم.

القحوم افزود: از ابتدا تاکنون همواره از عربستان خواسته ایم که برای صلح گام بردارد و از زیر سلطه آمریکا خارج شود زیرا پیامدهای صلح و یا جنگ، همه منطقه را شامل می شود.

پیشتر معاون نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در امور دفاعی و امنیتی درباره مذاکرات جاری با طرف سعودی با میانجیگری عمان، گفته بود که در شرایط فعلی تلاش‌ها برای دستیابی به صلح همچنان ادامه دارد.

سرلشکر جلال الرویشان یمن در اظهاراتی نسبت به تعلل عربستان در اجرای تعهداتش در زمینه حل پرونده انسانی یمن هشدار داد.

وی ابراز امیدواری کرد که عربستان متوجه شود که برنامه‌های توسعه اقتصادی را نمی‌توان همزمان با حمله به کشور همسایه انجام داد.

سرلشکر جلال الرویشان افزود: نیروهای مسلح یمن از اولین لحظه آتش بس شروع به احیای توان خود کردند.

سرلشکر الرویشان در ادامه درباره طرح‌های تقسیم یمن نیز گفت: اظهارات بین المللی را می‌شنویم که از یکپارچگی و استقلال یمن حمایت می‌کند اما اقدامات میدانی خلاف آن را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد که پروژه تقسیم یمن نشان از تلاش کشورهای متجاوز برای پیچیده کردن صحنه یمن و کسب امتیازات از صنعا در مذاکره است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس