کد خبر 1487024
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
تداوم حملات ائتلاف سعودی به استان الحدیده یمن

شبکه المسیره از تداوم حملات ائتلاف سعودی به استان الحدیده واقع در غرب یمن خبر داد.

به گزارش مشرق، شبکه المسیره وابسته به جنبش انصارالله یمن گزارش داد که ائتلاف سعودی آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل در شهر الحدیده و اطراف آن در سال ۲۰۱۸ را نقض کرده و دست کم ۴۸ حمله علیه این مناطق انجام داده است.

بر اساس این گزارش، ائتلاف سعودی علاوه بر انجام حملات هوایی علیه الحدیده، هواپیماهای جاسوسی خود را در این منطقه به پرواز درمی آورد.

جلال الرویشان معاون نخست وزیر یمن در امور دفاعی پیشتر تاکید کرده بود که اگر تنش‌ها بالا بگیرد دامنه آتش تنها یمن را درگیر نخواهد کرد.

الرویشان ادامه داد: کشورهای شرکت کننده در تجاوز به یمن گرچه دیر اما بالاخره فهمیدند که باید در حساب و کتاب‌های خود بازنگری کنند. این در حالیست که آمریکا و انگلیس که حامی این تجاوز به شمار می‌روند مخالف هرگونه آشتی میان طرف‌های درگیر در یمن هستند.

وی اضافه کرد: آغاز تجاوز به یمن به نفع عربستان سعودی نبوده است و این کشور در حال حاضر بر سر یک دوراهی ایستاده و باید تصمیم خود را بگیرد. توافقات انجام شده با طرف مقابل در خصوص پرونده اوضاع انسانی هنوز برروی کاغذ بوده و اجرایی نشده است.

«علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن نیز اعلام کرده بود که عربستان باید از زیر فشارها و محدودیت‌های کشورهای غربی که موجب ادامه تجاوزات و محاصره یمن شده، خارج شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس