کد خبر 1471529
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶
مقام انصارالله: اجازه نمی‌دهیم آمریکا در یمن بماند

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله با بیان اینکه به آمریکاییها اجازه نخواهیم داد در یک وجب از خاک ما باقی بمانند، گفت که به عواملی پایان خواهیم که آنان برای حضور در یمن، آن را دستاویز خود قرار می‌دهند.

به گزارش مشرق، علی القحوم عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تأکید کرد که حضور آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس در باب المندب و خاک یمن، خطری برای سراسر منطقه است.

القحوم به شبکه خبری المسیره گفت: به آمریکاییها اجازه نخواهیم داد در یک وجب از خاک ما باقی بمانند و به عواملی پایان خواهیم که آنان برای حضور در یمن، آن را دستاویز خود قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: آمریکا در تلاش است تا هژمونی خود را برای تحقق منافع راهبردی، تحمیل کند و ملت ما به آمریکا اجازه نخواهد داد امنیت دریانوردی را تهدید کنند.

این مقام انصارالله با بیان اینکه رزمناوها و کشتیهای آمریکایی حاضر در باب المندب، خطری برای امنیت دریانوردی به شمار می‌رود، خاطر نشان کرد: یمن تمامی ابزارهای قدرت را دارد و با درایت رهبری و افزایش قدرت نظامی خود، آنچه را بخواهد تحمیل می‌کند.

القحوم با اشاره به اینکه یمن از حاکمیت، استقلال و منابع خود حفاظت خواهد کرد، عنوان کرد: آمریکا باید این پیامها را درک کند. عربستان نیز همچنان در حال دشمنی با ملت ماست و این مسئله به خاطر تداوم حملات به مناطق مرزی است.

وی در پایان به آمریکا و عربستان هشدار داد: هیچ کوتاهی در قبال حاکمیت ملی وجود ندارد. موضع ملی نیز ثابت است. عربستان هم صرفا یک واسطه [تجاوز به یمن] است که بهای جنایات خود را پرداخت خواهد کرد.

این در حالی است که فرماندهی مرکزی نیروهای دریایی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که «استفان فاگین» سفیر آمریکا در یمن و دریادار «برد کوپر» معاون فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا، در جریان سفر شهر الغیضه، مرکز استان المهره یمن در چهارشنبه گذشته با شماری از فرماندهان گارد ساحلی یمن دیدار و درباره تلاش‌های امنیت دریایی منطقه‌ای و فرصت‌های آینده برای تعمیق همکاری‌های دریایی دوجانبه و چندجانبه گفت‌وگو کردند.

رهبر انصارالله یمن پیشتر با اشاره به اینکه آمریکا، انگلیس و امارات باید در هر گونه توافقی، مسئولیت بپذیرند، گفت: ثروت یمن توسط ائتلاف، اشغال شده و ائتلاف مسئول محروم کردن مردم یمن است. نمی‌توانیم حضور نیروهای متجاوز و اشغالگر را در هیچ استان یا جزیره‌ای بپذیریم؛ زیرا این مسئله، مداخله مستقیم در امور کشور ماست.

وی حضور آمریکا و انگلیس را اشغالگرانه دانست و تأکید کرد: آمریکا باید از کشور ما خارج شود و ما برای بیرون راندن آن تلاش خواهیم کرد. درباره فلسطین نیز باید گفت که سازشکاران هیچ نقشی در حمایت از ملت فلسطین ندارد. اینکه برخی، به جای اسرائیل، ایران را دشمن جلوه می‌دهند، یک مغلطه بزرگ است؛ زیرا اسرائیل به مردم فلسطین و لبنان تعدی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    0 1
    اینو خخخخخخخخ
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
      0 0
      از علایم سوختگیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس