کد خبر 1495659
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶
تحولات منطقه‌ای و تکاپوی آمریکا؛ بلینکن به عربستان می‌رود

تحولات منطقه ای دولت جو بایدن را به تکاپو واداشته و بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور از ششم تا هشتم ژوئن (۱۶ تا ۱۸ خرداد) به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

به گزارش مشرق، در بیانیه روز جمعه به وقت محلی وزارت خارجه آمریکا آمده است: آنتونی بلینکن در این سفر با مقامات سعودی دیدار خواهد کرد تا در مورد همکاری راهبردی آمریکا و عربستان,، مسائل منطقه ای و جهانی و طیف وسیعی از موضوعات دوجانبه از جمله همکاری های اقتصادی و امنیتی گفت‌وگو کند.

وزارت خارجه آمریکا افزود: بلینکن در ۷ ژوئن ( ۱۷ خرداد) در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا شرکت خواهد کرد تا در مورد همکاری رو به رشد با شرکای این شورا جهت ارتقای امنیت، ثبات، تنش زدایی، یکپارچگی منطقه ای و فرصت های اقتصادی در سراسر خاورمیانه بحث کند.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: وزیر امور خارجه آمریکا در ۸ ژوئن (۱۸ خرداد) میزبان نشست وزیران ائتلاف جهانی برای شکست داعش به همراه فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در ریاض خواهد بود تا بر نقش حیاتی ائتلاف مبارزه با داعش برای مقابله با تهدید مستمر داعش و تعهد ایالات متحده برای تضمین شکست کامل این گروه تاکید کند.

یک رسانه آمریکایی ۱۵ اردیبهشت اعلام کرده بود که در تحولاتی که نشان دهنده تلاش آمریکا برای بهبود روابط سرد و تیره اش با عربستان است، مقامات آمریکای اعلام کردند که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی این کشور و آنتونی بلینکن وزیرخارجه آمریکا در هفته‌های آینده قصد دارند سفرهای جداگانه‌ای به عربستان انجام دهند.

تارنمای بلومبرگ افزود: جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا اولین نفری خواهد بود که هفته آینده با همتایان خود از عربستان سعودی، امارات و هند در عربستان دیدار می کند. سالیوان همچنین با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

بلومبرگ به نقل از مقامات آگاه نوشت، پس از سالیوان، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا قصد دارد در ماه ژوئن برای شرکت در نشست ائتلاف جهانی شکست گروه تروریستی داعش، به عربستان سعودی سفر کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس