کد خبر 1494396
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
ژاپن: موشک‌های کره شمالی را منهدم می‌کنیم

وزارت دفاع ژاپن در واکنش به پیونگ‌یانگ گفته است که هر موشک کره شمالی که قلمرو این کشور را نقض کند، منهدم خواهد کرد.

به گزارش مشرق، پس از آن‌که کره شمالی، ژاپن را در جریان طرح خود برای شلیک یک ماهواره در تاریخ بین ۳۱ می (۱۰ خرداد) و ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد ماه) قرار داد، وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد که هر موشک کره شمالی را که قلمرو این کشور را نقض کند، منهدم خواهد کرد و برای انجام این کار آماده می‌شود.

طبق گزراش خبرگزاری رویترز، کره شمالی اعلام کرده است که اولین ماهواره نظامی خود را تکمیل کرده است و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی مقدمات نهایی برای پرتاب این ماهواره به مدار را تأیید کرده است.

یک مقام گارد ساحلی ژاپن بامداد دوشنبه گفت، کره شمالی به توکیو اطلاع داده که قصد دارد در تاریخی بین ۳۱ می تا ۱۱ ژوئن ماهواره به فضا پرتاب کند.

تحلیلگران می‌گویند این ماهواره نظامی بخشی از تلاش‌های کره شمالی - که دارای سلاح هسته‌ای است - برای پیشبرد فناوری نظارتی، از جمله هواپیماهای بدون سرنشین، به منظور بهبود توانایی این کشور در حمله به اهداف دور در صورت وقوع جنگ در منطقه است.

طبق این گزارش، وزارت دفاع ژاپن نیز در واکنش به این خبر گفت: «ما اقدامات مخربی را علیه موشک‌های بالستیک و دیگر موشک‌هایی که تأیید شود در قلمرو ما فرود می‌آیند، انجام خواهیم داد».

وزارت دفاع ژاپن اعلام کرده است که موشک ریم-۱۶۱ استاندارد ۳ معروف به (SM-۳) یا موشک پاتریوت PAC-۳ را برای منهدم کردن موشک کره شمالی مورد استفاده قرار خواهد داد.

کره شمالی در ماه‌های اخیر مجموعه‌ای از آزمایش‌های موشکی و تسلیحاتی از جمله موشک بالستیک قاره‌پیمای جدیدی با سوخت جامد را انجام داده است.

پیش از این، کیم حین بازدید از روند آماده‌سازی پرتاب اولین ماهواره نظامی این کشور، در اختیار داشتن فناوری ماهواره جاسوسی را حائز اهمیت راهبردی در بازدارندگی علیه آمریکا دانسته بود.

«هیروکازو ماتسونو» دبیر ارشد کابینه ژاپن تصریح کرده است که هرگونه شلیک موشک از سوی کره شمالی حتی اگه تحت عنوان شلیک ماهواره صورت گیرد، بر ایمنی شهروندان ژاپن تأثیر منفی خواهد داشت.

وی در یک کنفرانس خبری گفت: «دولت می‌گوید که احتمال می‌رود که این ماهواره از قلمرو کشور ما عبور کند».

«فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن به خبرنگاران گفت که هرگونه شلیک موشک کره شمالی نقض جدی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل محسوب می‌شود.

دفتر نخست‌وزیری ژاپن پیشتر در توییتر نوشته بود: «ما شدیداً از کره شمالی می‌خواهیم که از چنین پرتابی صرفنظر کند و با کشورهای مربوطه همچون ایالات متحده و کره جنوبی در این زمینه همکاری خواهد کرد».

دفتر نخست‌وزیری ژاپن همچنین ادامه داد که ژاپن تمام اقدامات ممکن برای جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات مربوط به این پرتاب را انجام می‌دهد.

پیش از این رسانه‌های کره شمالی، از طرح کره جنوبی و ایالات متحده و ژاپن برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات درباره پرتاب موشک این کشور انتقاد کرده بود و این سه کشور را متهم کرده بود که تلاش می‌کنند همکاری‌های نظامی برای مقابله با پیونگ‌یانگ را تشدید کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    3 3
    ژاپن بهتره اول جلو آمریکا رو بگیره که حتی پلیسشون رو هم بازرسی میکنه.شما اول ناموستون رو از زیز سربازای آمریکایی درآرید بعد واسه کره شمالی شاخ و شونه بکشید.
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    2 2
    ژاپن از امریکا اجازه گرفته که اظهار نظر میکند ؟ ضمنا ژاپن عدد این حرفها نیست هدف قرار دادن ماهواره بر کره شمالی یعنی اعلان جنگ رسمی
  • AT ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    1 0
    ژاپن پنجمین قدرت نظامی جهان است.
  • هادی IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    1 0
    تا حالا که همیشه موشک از رو آسمانشون رد شده و اینا روز بعدش اعلام نگرانی کردن..هر وقت تونستن یکیشو بزنن بشینن تعریف کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس