ژاپن سامانه موشکی پاتریوت در نزدیکی تایوان مستقر می کند

دبیر ارشد کابینه ژاپن از برنامه توکیو برای استقرار سامانه موشکی پاتریوت در نزدیکی جزیره تایوان خبر داده است.

به گزارش مشرق، «ماتسونو هیروکازو» دبیر ارشد کابینه ژاپن اعلام کرد که قصد دارد موشک‌های آمریکایی پاتریوت PAC-۳ (MIM-۱۰۴F) را در جزیر «میاکو» واقع در ۳۰۰ کیلومتری جنوب جزیره «اکیناوا» و در نزدیکی جزیره تایوان مستقر کند.

وبگاه «تایوان نیوز» در این خصوص گزارش کرد، هیروکازو در جریان یک کنفرانس خبری تصریح کرد که موشک‌های هدایت‌شونده PAC-۳ سطح به هوای نیروی پدافند هوایی ژاپن در پایگاه این کشور در جزیره میاکو در استان اکیناوا مستقر خواهد شد.

این مقام ژاپنی گفته است که استقرار این سامانه با هدف دفاع از ژاپن در مقابل تهدیدات موشک‌های بالستیک بلندبردی است که احتمالاً از سوی کره شمالی شلیک می شود.

ماتسونو خاطرنشان کرد که موشک‌های PAC-۳ در حال حاضر در پادگان‌های جزایر ایشیگاکی و یوناگونی مستقر شده‌اند.

وی تأکید کرد: « ما در حال ایجاد موقعیت مناسب هستیم و هر اقدام ممکنی را برای تأمین صلح و امنیت کشورمان انجام خواهیم داد».

تایوان نیوز در این خصوص گزارش کرد که این جزایر جنوبی ژاپن بیش از آن‌که به کره شمالی نزدیک باشد، به تایوان نزدیک است و این اقدام جدید ژاپن این سؤال را به وجود می‌آورد که آیا استقرار این سامانه موشکی با هدف رهگیری موشک‌های چین طراحی شده است یا خیر.

جزیره میاکو ۱۴۵۹ کیلومتر با جنوبی ترین شهر کائسونگ کره شمالی فاصله دارد، اما تنها ۳۶۲ کیلومتر با شهر یلان در شمال شرقی تایوان فاصله دارد. جزیره ایشیگاکی در ۲۴۹ کیلومتری شهر یلان و یوناگونی تنها ۱۳۰ کیلومتر با این شهر فاصله دارند.

این خبر در حالی منتشر شده است که اواخر سال گذشته، ایالات متحده در طرحی با هدف تقابل با چین به ژاپن پیشنهاد داده است تا به این کشور اجازه استقرار موشک‌های میان‌برد را در این کشور بدهد.

«سانکی» (Sankei) به نقل از منابع آگاه از روابط ژاپن و ایالات متحده آمریکا گزارش کرده بود که واشنگتن بعنوان طرح تقویت دفاع در مقابل چین در امتداد دریای چین شرقی و جنوبی، به ژاپن پیشنهاد داده که موشک‌های میان‌برد در این کشور مستقر کند.

پیش از آن، وزرای خارجه و دفاع آمریکا و ژاپن طی نشست خبری در واشنگتن ضمن اعلام خبر امضای توافقنامه‌های همکاری دوجانبه، چین را بزرگترین چالش راهبردی مشترک دو کشور معرفی کردند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    1 0
    ژاپن بنویسد ولی امریکا بخوانید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس