کد خبر 1494298
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
لابی جدید کنست برای سیطره بر مسجد الاقصی

منابع خبری از لابی جدید صهیونیست ها برای سیطره بر مسجدالاقصی خبر دادند.

به گزارش مشرق، برخی اعضای کنست اسراییل (رژیم صهیونیستی) قرار است امروز یک لابی با عنوان «برای آزادی یهود در جبل الهیکل(مسجد الاقصی)» راه اندازی کنند.

هدف از راه اندازی این لابی سیطره کامل بر مسجد الاقصی است.

این لابی به بررسی اهمیت مسجد الاقصی در بافت اجتماعی صهیونیست ها و جایگاه آن نزد اشغالگران می پردازد.

متولیان این طرح تاکید دارند که هدف از آن، ترویج برای مسجدالاقصی و ارتباط آن با یهودیان و همچین افزایش یورش ها به این مکان مقدس و تعریف اهمیت این اقدام است.

در این گزارش آمده است: این اولین بار نیست که صهیونیست ها برای سیطره بر مسجدالاقصی چنین طرح ها و لابی هایی را راه اندازی می کنند.

دفتر ملی دفاع از زمین و مقاومت در برابر شهرک سازی‌ها نیز اخیرا در گزارش هفتگی خود اعلام کرد: نیروهای اشغالگر با ایجاد یک‌هزار و ۲۱۵ واحد مسکونی برای شهرک نشینان در محله شیخ جراح و توسعه شهرک‌های دیگر در بیت المقدس و ایجاد شهرک جدید در شمال کرانه باختری موافقت کردند.

بر اساس این گزارش، بودجه هنگفتی برای توسعه زیرساخت‌های این شهرک‌های صهیونیست نشین تخصیص داده شده و به موازات آن رژیم صهیونیستی به تهیه نقشه‌های یهودی‌سازی، ادامه حفاری در زیر دیوار البراق در مجاورت دیوار غربی مسجد مبارک الاقصی و زیر شهر سلوان که در ضلع جنوبی الاقصی قرار دارد با هدف محاصره الاقصی با حفاری‌هایی که اکنون زیرساخت آن را تهدید می‌کند، می‌پردازد.

این گزارش افزوده است که اشغالگران در تلاش برای کوچاندن فلسطینیان ساکن قدس شرقی و مرتبط ساختن شهرک‌های قدس شرقی به شهرک‌های اریحا تا بحر المیت در شرق هستند و جابجایی روستای «عین سامیه» در نزدیکی رام الله بخشی از یک طرح جامع برای آوارگی فلسطینیان به ویژه جوامع ساکن در دامنه‌های شرقی کرانه باختری با هدف جداسازی آنها از شهرها و جلوگیری از استقرار از یک کشور فلسطینی است.

اقدامات رژیم صهیونیستی در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل ۲۰ فوریه ۲۰۲۳ / اول اسفند ۱۴۰۱ با صدور بیانیه‌ای رسمی، طرح این رژیم برای گسترش شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کرد؛ اقدامی که پس از ۶ سال از آخرین قطعنامه این شورا صورت گرفت و آمریکا نیز در نقش مخالف متحد دیرینه‌اش ظاهر شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس