کنعانی به فارس: سفیر عراق در تهران امروز به وزارت خارجه فراخوانده شد

سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد: رونمایی از نسل چهارم موشک بالستیک خرمشهر نماد دیگری از اقتدار دفاعی در کنار سیاست خارجی عزتمندانه کشور در تامین امنیت و منافع ملی ⁧ایران⁩ مقتدر و مستقل است.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) در توئیتی با انتشار تصاویری از رونمایی و شلیک این موشک، نوشت: رونمایی از نسل چهارم موشک بالستیک ⁧خرمشهر⁩ با نام ⁧خیبر⁩، تولید وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران، همزمان با سوم خرداد سالروز آزادی ⁧خرمشهر⁩ و چهارم خرداد روز ⁧دزفول⁩ - مقاومت و پایداری - ، نماد دیگری از اقتدار دفاعی در کنار سیاست خارجی عزتمندانه کشور در تامین امنیت و منافع ملی ⁧ایران⁩ مقتدر و مستقل است.

رونمایی از این موشک با واکنش فرانسه مواجه شد و سخنگوی وزارت خارجه این کشودر اظهاراتی مداخله‌جویانه به رونمایی نسل چهارم موشک خرمشهر ایران واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد. سخنگوی وزارت خارجه فرانسه مدعی شد که آزمایش موشک بالستیک دوربرد ایران ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است.

این موشک آخرین نسخه پیشرفته خرمشهر از انواع موشک‌های نقطه زن بدون نیاز به هدایت در فاز نهایی است. موتور آن، موتور پیشرفته اروند است که از سوخت هایپرگولیک بهره می‌برد.موشک مذکور مجهز به سیستم کمک ناوبری بوده و قابلیت حمل سرجنگی سنگین را داراست. این موشک همچنین، از هدایت و کنترل فاز فعال، هدایت و کنترل فاز میانی بهره برده و در برابر جنگال نیز مقاوم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    0 1
    اینا تازه رونمایی شده وزارت دفاع بود بماند بقیه
  • مهرداد IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    1 1
    بدون اقتصاد سالم و قوی از این بالاتر هم تجهیزات نظامی بسازید فایده ای نداره
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    1 1
    با این موشک میشه تورم اورد پایین؟!!
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
      1 1
      با پایین آوردن تب دشمنان و منافقین با این موشک تورم رو هم میشه پایین آورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس