کد خبر 1492324
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۰
سیب

خوردن میوه‌ها به مقدار زیاد به خصوص سیب، می‌تواند بیماری‌های مزمن قدیمی یا حتی ایجاد بیماری‌های مزمن جدید را تشدید کند.

به گزارش مشرق، دکتر ریما مویزینکو، کارشناس تغذیه روسی اعلام کرد که نظر غالب مبنی بر سالم بودن سیب و خوردن آن به هر مقدار نادرست است و نسبت به عواقب زیاده روی در آن هشدار داد. مصرف زیاد سیب می‌تواند منجر به اختلال در متابولیسم بدن شود.

او می‌گوید: "یک عبارت رایج وجود دارد: میوه‌ها و سبزیجات خوب هستند و انسان می‌تواند هر چقدر که می‌خواهد بخورد. اما این عبارت مورد انتقاد قرار گرفته است. زیرا سبزیجات را می‌توان به مقدار زیاد خورد. اما خوردن میوه‌ها به مقدار زیاد به خصوص سیب، می‌تواند بیماری‌های مزمن قدیمی یا حتی ایجاد بیماری‌های مزمن جدید را تشدید کند.

این متخصص توصیه می‌کند که بیش از سه سیب در روز نخورید. در مورد مصرف میوه توصیه‌هایی وجود دارد که به‌طور متوسط هر فرد می‌تواند روزانه ۳۰۰ گرم میوه بخورد، چه سیب، چه آلو یا گلابی. یعنی این حداکثر میوه‌ای است که می‌توان در یک روز خورد. این بدان معناست که شما می‌توانید ۲ تا ۳ سیب در روز بخورید، اما بهتر است فقط یک سیب بخورید.

او می‌افزاید، افرادی که از دیابت رنج می‌برند نباید در مصرف سیب زیاده روی کنند، زیرا حاوی درصد بالایی فروکتوز است.

منبع:بهداشت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    8 1
    وای خدایا!!! این مثلا متخصصین هر روز یک فرمایش دارند!!!!!!
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      0 6
      علم و پیشرفت علم تجربی یعنی همین... صم و بکم که نیست انسان... تحقیق و حذف و تغییر و...لازمه‌ی پیشرفته.
  • احمد...... IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    2 0
    همه چیز تحت اراده خود خداست.یکی ازآشنایان ما، ازهرنظر فردمتعادلی بود،هم ازنظر مذهبی وهم ازنظر خورد وخوراک.فست فود نمی خورد.نوشابه نمی خورد.متعادل پیاده روی می کرد.متعادل کوه می رفت وشنا هم می کرد.کلا انسان متعادلی بود.خیلی کم وبه ندرت، خشم وعصبانیتش رادیده بودم،خدارحمتش کند،خیلی مردم داربود.صورتش نور عجیبی داشت.خیلی تندرو ومذهبی افراطی نبود،اما می دانید چه شد؟؟؟ درکمال حیرت وشگفتی اطرافیانش، در۴۴سالگی وباتومور مغزی ازدنیا رفت.خیلی هم رنج کشید.هنوز هم درعجبم که چراچنین فرد پاک وآرام ومتعادلی، باید اینگونه ودراین سن بمیرد! همسرش هنوز بعدازسه سال،عزادار وسیاه پوش اوست.همه چیز تحت قدرت واراده الهی است وهیچ چیز جزخواست خداوند،سرنوشت آدمی راتغییر نمیدهد.یادش بخیر، همه اهل محل واقوام خودش وهمسرش، ماهها برایش دعاکردند ونذر کردند وگریه وزاری به درگاه خدا.درحیرت وشگفتی ام از کارخدا
    • قنبر IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      13 5
      گرانی میوه و گوشت چی،آن هم جز اراده و خواست خداونده؟
  • رضا IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    14 5
    بحمد الله، من و خانواده پنج نفری ام به غیر از بادمجان و کدو و پیاز که روز بیستم هر ماه (واریز یارانه)میخریم، میوه های تجملاتی مانند سیب هندوانه و خربزه ، نعوذ بالله موز نارگیل آناناس نمیتوانیم بخریم. ما رکورد زدیم.
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      3 1
      ولی قبل انقلاب خیلی نایس بود هرروز همه مردم برنج و گوشت میخوردن و همه مردم خونه و ماشین و گوشی هوشمند داشتن و میتونستن با اینترنت بیان سایت مشرق و به حکومت پهلوی تیکه بندازن و پهلوی هم پاداششون میداد برای این تیکه انداختن و اصلا تو ساواک ناخوناشون رو نمیکشید چجوری پول داری نت بخری با گوشیت بیای کامنت بدی اما پول فقط از یارانه کدو میخری میخوری؟
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      3 0
      برو کار کن تا غیر از بادمجان و کدو پیاز یارانه ای بتونی هم سیب بخری، هم به خانواده ات سختی بیش از حد ندی و هم مظلوم نمایی نکنی..
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
      0 0
      ٥نفري گوشي هاي هوشمندتان را بفروشيد و سر كار برويد و از خير يارانه بگذريد تا بركت به خانه تان بيايد!!!
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    1 1
    شما بذار ملت ماهی یه دونه بخورن سیب شده کیلویی 70 هزار تومن
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    2 0
    سیب کیلویی 30 هزار تومن پارسال الان شده 70 تومن و موز 30 تومنی شده 80 تومن! من مشکلی ندارم و میتونم بخرم ولی آیا مدیریت و کشورداری اینطوریه؟ چی شد پس اون همه شعارها و وعده های قشنگ رنگارنگ؟ دو دوره به آقای رئیسی رای دادم ولی به خدا قسم دفعه بعد به هرکسی غیر از ایشون رای میدم تا انتخاب نشه چون هر کاری آدم خودش رو میخواد.
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    2 0
    برادر گرامی یک دانه سیب هم در روز نمی توانیم بخوریم کیلویی ۵۰تومن به حول و قوه الهی در ماه شاید بتوانیم چند عدد میوه بخوریم اگه خدا یاری کند نفستان از جای گرم تبخیر می‌شود
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    0 0
    سیب زیاد باعث اسهاله، بخصوص کسایی که خیلی وقته میوه نخوردن معده هاشون تعجب میکنه، اصلا براتون خوب نیست... بذارید ما بخوریم که دیگه بهش عادت کردیم
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    0 0
    پیشرفت علم پزشکی در طول عمر تاثیر گذاشته است. امروزه طول متوسط عمر خیلی بالاتر از چند دهه قبل است. بنابراین خواست خداوند با پیشرفت علم هماهنگ است.
    • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
      0 0
      متوسط طول عمر بالا رفته🧐🤔 مطمئنی؟!
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    0 0
    میوه ی سیب در فصل خودش پاییز وزمستون ارزون هست ولی چون الان فصل سیب نیست این میوه کمیاب وگران هست
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    0 0
    برای احساس زندگی لازم نیست که حتما میوه‌ های گرون قیمت بخوری خوردن یه قند وچایی ساده هم کافیه
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    0 0
    با سلام اگر خبری درباره ی تعطیلی مدارس مقطع ابتدایی دارید لطفا منتشر کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس