کد خبر 1491849
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
«شاهد 136»، کابوس صهیونیست‌ها

رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند که پهپاد ایرانی «شاهد ۱۳۶» قدرت انفجار بالایی دارد و می‌توان برای هدف قرار دادن مواضع حساس و راهبردی از آن‌ استفاده کرد.

به گزارش مشرق، منابع صهیونیستی می‌گویند که پهپاد ایرانی «شاهد ۱۳۶» قدرت نقطه‌زنی بالایی دارد و در صورت اصابت به اهداف خسارت سنگینی به بار می‌آورد.

وبگاه فلسطینی «سما»، شامگاه شنبه، در گزارشی نوشت: «پهپاد ایرانی شاهد ۱۳۶ در صورت بروز تقابل نظامی به علت برخورداری از قدرت بالا و توانایی ضربه زدن به مواضع حساس و راهبردی، باعث وحشت‌ در اسرائیل شده است.»

این وبگاه فلسطینی به نقل از روزنامه صهیونیستی «معاریو» اضافه کرد: «ایران از لحاظ اثرگذاری و هزینه دقیق‌ترین سلاح تهاجمی‌ را تولید کرده است. این سلاح پهپاد انتحاری شاهد ۱۳۶ است که قادر است اهداف را به‌ طور دقیق هدف قرار دهد.»

این رسانه صهیونیستی در ادامه می‌افزاید که این پهپاد اتنحاری می‌تواند به فاصله ۲۵۰۰ کیلومتر به اهداف خود برسد و مجهز به یک سر جنگی ۵۰ کیلوگرمی است و سرعت آن ۱۸۵ کیلومتر در ساعت برآورد می‌شود.

معاریو در عین حال ادعا می‌کند که سامانه پدافندی «عصای جادویی» رژیم صهیونیستی که هفته گذشته در جنگ با نیروهای مقاومت برای برای اولین بار دو بار فعال شد، برای تعامل با چنین تهدیداتی طراحی شده است. با این حال، هزینه هر موشک رهگیر این سامانه یک میلیون دلار برآورد شده است که ۱۷ برابر بیشتر از این پهپاد است.

وبگاه سما به نقل از «سیث فراتنسمن» نویسنده کتاب «جنگ پهپادها» و تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» می‌آورد که برنامه پهپادی ایران مایه نگرانی بسیاری از طرف‌های منطقه به‌ویژه اسرائیل است.

فرانتسمن مدعی می‌شود که این پهپادهای کوچک حدود ۲۰۰ کیلوگرم وزن دارند و بهای آن‌ها بین ۲۰ تا ۵۰ هزار دلار برآورد می‌شود.

در این گزارش ادعا شده است که پهپادهای شاهد به علتی کُندپرواز بودن و حرکت در ارتفاع پایین به صورت دسته‌ای ارسال می‌شوند و می‌توان تعداد زیادی از آن‌ها را توسط سامانه‌های پدافند هوایی رهگیری کرد.

با این حال، این رسانه اذعان می‌کند که پهپادهای شاهد اگر به هدف برسند، ویرانی زیادی به بار می‌آورند چراکه مواد منفجره بسیار زیادی با خود حمل می‌کنند و از طرف دیگر، به علت اندازه کوچک آن‌ها رادارها به راحتی قادر به شناسایی این پهپادهای نیستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    3 0
    الحمدالله. این یه نمونه کوچکی از اقتدار ایرانه که لرزه بر اندام این رزیم کودک کش انداخته. وای به حالشون اگر موشک های ابرقدرت ما را بچشند.
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    4 1
    پهپادهای شاهد به علتی کُندپرواز بودن و حرکت در ارتفاع پایین به صورت دسته‌ای ارسال می‌شوند و می‌توان تعداد زیادی از آن‌ها را توسط سامانه‌های پدافند هوایی رهگیری کرد.
    • ح IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
      0 0
      واقعا حیفی چرا نمی ری بهشون مشاوره بدی؟؟
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    1 0
    شاهد تازه اسباب بازی ایرانه... صهیون چی باخودش فکریده؟! وایسید ورژنهای جدید از نوع دیگه‌ سلاحهای دوربرد و هوشمند ایران بیاد...اون موقع حالتون رو میپرسم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس