دادستان

دادستان کل کشور با بیان اینکه ما در حوزه برخورد با بی‌حجابی یک نقص قانونی داشتیم که لایحه‌ای برای برطرف شدن آن تنظیم و تحویل دولت شده است، گفت: انتظار می‌رود که مجلس این قانون را تصویب و نهایی کند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری صبح امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری گفت: امنیت در زندگی انسان‌ها حرف اول را می‌زند و خمیرمایه همه مسائلی است که در زندگی موجب پیشرفت می‌شود.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: اقتصاد، سلامت، بهداشت، پیشرفت علم و دانش، رشد و تعالی جامعه، آرامش، آسایش و شادی همه در سایه امنیت به وجود می‌آید و اگر امنیت نباشد هیچ یک از این موارد محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به ضرورت برپایی عدل در جامعه بیان کرد: اگر همه افراد در مجموعه کاری کشور کنار یکدیگر باشند و در مسیر درست خود حرکت کنند کشور و مردم به سعادت می‌رسند.

منتظری افزود: باید آسیب‌های جامعه جدی گرفته شود و مشکلات به دیگری پاس داده نشود، اگر هرکس در جایگاه خود آنگونه که وظیفه دارد عمل کند عدالت در جامعه به وجود می‌آید.

وی تصریح کرد: اجرای احکام اگر درست صورت گیرد عدالت تحقق پیدا می‌کند، تک‌تک افراد در ایجاد یک جامعه پیشرفته دخیل هستند و اگر امروز کسی در جامعه دچار مشکل است نشان‌دهنده این است که برخی به وظیفه خود عمل نکرده‌اند.

فساد در دستگاه‌های اجرایی توجیهی ندارد

منتظری اظهار داشت: وجود آسیب‌های اجتماعی و فساد در دستگاه‌های اجرایی توجیهی ندارد و باید با عمل به وظایف جلوی این اشکالات گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی از پیدایش اسلام تا به امروز به دلیل نافرمانی از هدایتگران جامعه است، گفت: اکثر مردم ایران در مسیر اسلام و انقلاب حرکت می‌کنند لذا باید مراقب باشند و اگر مشکلی دیدند به دستگاه قضا منتقل کنند.

منتظری ادامه داد: از کنار آسیب‌ها به سادگی عبور نکنید چرا که این وظیفه دستگاه قضاست و باید خودش در رأس، عاری از مشکل باشد، با دستمال آلوده نمی‌توان شیشه را پاک کرد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضا پرچمدار عدالت در جامعه است، خاطرنشان کرد: مدیران جدید تلاش کنند جایگاه موجود را ارتقا ببخشند و وظایف متعددی که بر عهده دارند را به خوبی اجرایی کنند.

منتظری در خصوص سامانه رصد مردمی نیز افزود: در قوه قضاییه و دادستانی کل سامانه‌ای وجود دارد که افراد می‌توانند از طریق این دریچه مطالبات خود را بیان کنند.

برخورد جدی دستگاه قضا با تغییرکاربری‌ها

وی در خصوص جلوگیری از تغییر کاربری زمین‌ها اظهار داشت: زمین‌های کشاورزی جزئی از منابع ملی و حقوق عامه است و هر دستگاهی باید به وظایف خود عمل کند و جلوی تغییر کاربری‌ها را بگیرد و اگر تغییر کاربری به وجود آمده باشد دستگاه قضایی به جد با آن برخورد می‌کند.

منتظری با اشاره به اینکه ساماندهی خودرو در حوزه وظایف قوه قضاییه نیست، گفت: اگر سیاست‌هایی باشد که در حوزه تولید و اشتغال آسیب‌رسان باشند ما ورود پیدا می‌کنیم و جلوی تضییع حقوق مردم را می‌گیریم.

برخی از کشف حجاب‌ها به دلیل غفلت در کار فرهنگی است

دادستان کل کشور اشاعه ولنگاری و بی‌حجابی را بحثی فرهنگی دانست و افزود: دستگاه قضا به وظایف خود در این حوزه عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه ما در این رابطه یک نقص قانونی داشتیم که لایحه‌ای برای برطرف شدن آن تنظیم و تحویل دولت شده است، ادامه داد: دولت پس از انجام اصلاحاتی لایحه را تقدیم مجلس کرده است و انتظار می‌رود که مجلس این قانون را تصویب و نهایی کند.

منتظری اضافه کرد: بخشی از مشکلاتی که در برخورد با بی‌حجابی وجود دارد به نقص قانونی برمی‌گردد و البته خود مردم هم در این زمینه مسئولیت دارند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: چنانچه مشخص شود کسانی در جهت کشف حجاب و ولنگاری خط دشمن را دنبال می‌کنند دستگاه قضایی و امنیتی برخورد خواهند کرد.

وی در پایان گفت: فیلتر برخی شبکه‌های اجتماعی مصوبه لازم‌الاجراست و تا زمانی که مدیران شبکه‌های اجتماعی حاضر نشوند مقررات ما را بپذیرند شرایط ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    12 3
    اینترنت آشغالی که به خورد مردم دادین چی اونم شرایط شما را باید بپذیرد زمان روحانی فقط از وای فای ایرانسل استفاده میکردم الان در دولت رئیسی از همراه اول و وای فای استفاده میکنم بازم افتضاحه..
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    37 5
    پلیس حق داشت در خیابان به وظیفه خودش که اقدام بر علیه جرم مشهود بی حجابی بود عمل کنه ولی حالا خیابان رها شده و پلیس کاری نمیکنه آقای دادستان
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
      10 1
      کم کاری خود را به گردن قانون نیندار،قانون باز است ، مبارزه با جرم وفساد هزار راه قانونی دارد
    • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
      15 1
      کاملا درسته. بیش از یک ماه از طرح مبارزه با بی حجابی میگذره ولی متاسفانه کوچکترین تحولی ایجاد نشده حتی بدتر از قبل شده
  • ناشناس IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    20 1
    چرا مجلس باید سریع لایحه حجاب را تصویب کنه وقتی امثال ضرغامی علنی و برخی از این نمایندگان نامحسوس از بی حجابی دفاع می کنند
  • علوی IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    27 2
    ظاهراً جناب اژه ای خیلی دلش می‌خواهد نقش باصطلاح اعتدالی هاشمی را بازی کند و نیروهای انقلابی را کنترل نماید اما بهتر است بر وظیفه قانونی دستگاهش در مبارزه با مجرم چه دزد چه کشف حجابی نظارت کند
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      1 15
      خانواده من محجبه چادری هستن اما من با حجاب اجباری مخالفم حالا هرچی دلتون خواست بگید
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    19 3
    جسارتا این لایحه بوی ترس و مجوز بی حجابی میدهد تا بازدارندگی لطفا اصلاحش کنید
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    6 30
    بزرگترین نقصی که دارید این است که کشف حجاب را مساوی با ولنگاری و بی عفتی می دانید . تا زمانیکه اینطور چشم هایتان به روی درک حقیقت و شناخت مردم بسته است ، تعارض و کشمش بین مردم و حکومت وجود خواهد داشت .
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
      23 1
      حقیقت وجود پولهای باد آورده و حرام توسط عده ای قلیل است که شما آنها را مثلا مردم می دانید.
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
      30 2
      ۱۵:۲۰ باشه از این به بعد هر وقت یه کشف حجاب ببینیم به خودمون تلقین میکنیم این کارش از روی عفت و حیاس...برو عمو با مغلطه های اینستگرام فقط میتونی خودت گول بزنی و همفکرای خودت
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
      14 2
      چی میگی جناب! حتی داد مانتویی ها هم درآمده از بی حیایی ها
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
      23 0
      کشف حجاب اگر مساوی بی عفتی نباشد قطعا دروازه بی عفتی و ولنگاری هست
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    14 5
    فقط در حجاب نقض قانون داشتیم بقیه کاراتون درسته خخخخخ
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    19 1
    جناب آقای منتظری دادستان محترم کل کشور هم به حجاب و عفاف بصورت ویژه رسیدگی فرمائید هم به محتکرین و گرانفروشان لوازم خانگی و خودرو و مسکن تا هیچ بهانه ای برای سودجویان باقی نماند
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    9 0
    قانون در ایران کیلویی چند ایران کشور بی قانون
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    3 1
    دقیقا شما فقط خط قرمزتون اقدام نکردن با مفسدین و رانتخوارهای درجه یک و بالاییها باشه
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    2 10
    حجاب اختیاری شود
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    8 2
    آستین کوتاه بدون شال همین الان ۲مورد دیدم بنده باید تذکر بدم!
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    7 1
    قانونی هم که دنبال تصویبش هستین سرتاپا ایراد و اشکاله که ضابطین پشت بقال و راننده و کارمند سنگر بگیرند و مجبورشون کنند بجای ضابطین برای بیحجابا خطو نشان بکشند
  • عادل IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    9 1
    حسابی خودتون رو خراب کردین با این لایحه. ظاهرا بدتون نمیاد برهنگی و بی حجابی در کشور حاکم بشه. فکر می کنید خودتون و خانواده هاتون از شر بی حیایی مصون هستید؟
  • S.m DE ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    0 2
    با سلام. چند پیشنهاد برای مدیریت حجاب در محیط عمومی البته هم زمان با فرهنگ سازی و اقدامات ایجابی مبتنی بر برخورد محبت آمیز و تبیینی و مستمر و در ضمن با توجه به شرایط و حساسیت ها و وجود فرصت طلبان برای ایجاد اغتشاش و تنش اجتماعی و سیاسی برای کشور ، پیشنهادات به شرح موارد زیر می باشد : حتما میبایست : تصویب قوانین در مجلس به صورت دقیق ، هوشمند ، جامع ، به روز و حتما به صورت غیر تنش زا بر مبنای محرومیت های قانونی هوشمند مالی و بانکی و اداری و تجاری و صنفی و اجتماعی و تحصیلی و .... ۱- در مورد اکثریت افراد بد حجاب در ابتدا می بایست شناسایی شخص متخلف و احراز هویت دقیق و قطعی آنها بوسیله دوربین ها و همچنین تهیه فیلم و عکس توسط دوربین های ثابت یا توسط و دوربین انواع ضابطین معتمد و آموزش دیده  و ارسال و پردازش در نرم افزارهای هوشمند به منظور تشخیص دقیق هویت شخص متخلف انجام شود. ۲-مسند سازی و ثبت محرمانه تخلف و کم حجابی انجام شده با توجه به ثبت تصویر و مکان و زمان برای شخص متخلف و بد حجاب در سامانه و پایگاه داده های جامع و هوشمند و امن و یکپارچه. ۳- اعلام شدن تخلف قطعی و محرز انجام شده ، به صورت سیستمی و محرمانه با پیام رسان رسمی به شخص متخلف .  همچنین در مراحل بعدی  در صورت شدت و تکرار تخلف بدحجابی باید فرد متخلف احضار شود ، به صورت خود معرفی به مراکز مورد نظر. ۴- در صورت عدم مراجعه و تعیین تکلیف توسط شخص متخلف تا زمان رجوع شخص متخلف به مراکز قانونی میبایست محدودیت های موقت مالی و بانکی و اداری و تجاری و اجتماعی و صنفی به صورت هوشمند و دقیق و سیستمی و یکپارچه اعمال شود. ۵- در موارد تخلف شدید و یا پر تکرار ، معرفی به کلاسهای توجیهی برای تبیین لزوم حجاب و عفاف در سطح عمومی جامعه  به صورت غیر فشرده و بین ۵ تا ۱۰ جلسه در محیطی آرام و منطقی و محترمانه و کم تعداد با توجه به سابقه فرد متخلف و همچنین حتما باید تعیین بعضی از محدودیت های موقت مالی و بانکی و اداری و تجاری و اجتماعی و صنفی تا تکمیل دوره ها و کلاسها. ۶- تعیین مجازات تخلف بد حجابی( تخلف شدید و پرتکرار ) به صورت قانونی و هوشمند و جامع و سیستمی و پلکانی و موقت به شکل محدودیت ها و جریمه مالی و بانکی و تجاری و صنفی و اداری و محروم شدن از بعضی از فعالیت اجتماعی ، مانند :جلوگیری از خروج از کشور بین ۱ ماه تا ۲ سال ، عدم صدور بلیط
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    14 0
    این قانون کاملا از سر ضعف شما در دمان اوج قدرت ایران هست این دیگه چه قانونی هست ریشه کنش کنه نمیکنه مجوز آزادی بی حجابی هست.
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    15 1
    لایحه ای ک به نوعی چراغ سبز برای بی حجابا و ترمزی برای نهی از منکر
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
      23 1
      چون قاضی ها زنشون بی حجابن فکر کردی برای شما قانون حجاب میزارن😂به نفع خانوادهاشونن
  • سید فروزان CH ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    27 2
    جناب دادستان این لایحه جدیدتان عملا یک پاس گل زیبا به طیف سلبریتیها (فواحش) و طبقه پر درآمد بالای شهر ( نود درصد بی حجابی در آن مناطق ) است ، با این لایحه مناظر نیمه برهنه دیدن اقلیتی در مراکز خرید بالای شهر باشیم ،طرف میکه لخت میکردم جریمه اش را میدم ،آخرش هم احضار میشوم باز هم‌جریمه اش را میدم .
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    66 0
    این آقا بعلت ترک فعلهای متعدد باید دستگیر و محاکمه شود
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    1 2
    چرا جمهوری اسلامی نمیپذیرد
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    1 13
    آفرین حجاب مسئله شخصیه و باید و باید آزاد باشه
  • مجید IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    14 0
    جمال اقای دادستان ......بهتره بری حوزه ادامه تحصیل بدی .......حسن اقا میری که بهتر بلده قانون شلوارکی بده ...
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    3 1
    اینده دختران ایران در سایه فروش احکام دین چگونه ست
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    3 1
    شاسی بلندا چی شد؟!! لایحه نمیدیدن؟
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    12 0
    جناب منتظری از آقای اژه ای ناامید شدیم ولی حداقل از شما انتظار دیگری داشتیم
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    18 0
    دادستان که این باشه بقیه تکلیف شان معلومه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس