کد خبر 1492387
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
منتظر قائم

در متنی که در فضای مجازی به‌عنوان لایحه جدید عفاف و حجاب منتشر شده،قوانین و مقررات دستخوش تغییرات وسیع و نگران‌کننده شده است که اگر صحت داشته باشد، ضربه بدی به حیثیت رفیع دستگاه قضایی است.

به گزارش مشرق، ابوذر منتظرالقائم کارشناس حوزه فرهنگی و مطالعات راهبردی طی یادداشتی در روزنامه همشهری نوشت: در متنی که در فضای مجازی به‌عنوان لایحه جدید عفاف و حجاب منتشر شده و البته تاکنون دولت، قوه قضاییه و مجلس متن رسمی آن را منتشر نکرده‌اند، قوانین و مقررات دستخوش تغییرات وسیع و نگران‌کننده شده است که اگر صحت داشته باشد، ضربه بدی به حیثیت رفیع دستگاه قضایی است. رکن این تغییرات هم این است که مرجع قضایی کشور عدم‌رعایت حجاب شرعی را تا قبل از آنکه منجر به کشف حجاب کامل سر شود، کلا کیفرزدایی و به امری کاملا مجاز تبدیل کرده و حتی از ممانعت فیزیکی ضابطین مقابل افراد مجرم - حتی اگر بی‌حجاب کامل یا نیمه برهنه باشند، تا وقتی کاملا برهنه نشوند- جلوگیری می‌کند! نکات ذیل درخصوص این متن منتشره درخور توجه است:

نکته اول اینکه اگر هر کسی با بدترین لباس و هر نوع تخلف از حدود شرعی حجاب سر، جز برهنه کردن کامل سر و بدن، در مکان عمومی حاضر شود، صرفا با این نظر که برهنگی کامل سر یا برهنگی بدن ایجاد نشده، فعل او مجاز است و امکان امر به معروف و نهی از منکر و اعمال محدودیت برای هیچ‌کسی درباره این فرد وجود ندارد؛ چیزی که باعث می‌شود عدم‌رعایت حجاب شرعی و آرایش سر و بدلباسی زننده، به امری مجاز تبدیل شود و هیچ مجازات نقدی و غیرنقدی و حتی امکان نهی از منکر، تذکر و انتقاد هم درباره این افراد حتی در اماکن مقدس و نهادها و مراکز آموزشی وجود ندارد.

نکته دوم براساس متن غیررسمی که از لایحه منتشر شده آن‌که مرجع قضایی کشور می‌خواهد بی‌حجابی کامل سر و بیشتر را هم عمدتا با تنبیهات مالی کم و غیرکیفری مواجه کند.

مشکل اینجاست اگر کسی حتی به محکومیت‌های مالی بسیار کم کیفری محکوم شود، آثاری ازجمله موضوع استعلامات سوء‌سابقه قضایی دارد، اما عمده جرائمی که با این لایحه درنظر گرفته شده، از نظر تأثیرات کیفری درست شبیه جریمه نبستن کمربند ایمنی خودرو یا غذاخوردن پشت فرمان شده است؛ حال آنکه جریمه کردن راننده خاطی آسان‌تر از جریمه فرد بی‌حجاب است؛ چون پلیس حتی برای ارسال پیامک تذکر، باید اسناد و مدارک خاص جمع‌آوری کرده و در دید فرد بی‌حجاب قرار بدهد و مشخص نیست اصلا این شکل اجرای مجازات حتی مقدور هست یا خیر!

نکته سوم، درباره بی‌حجابی در خودروها، از راننده خودرو سلب مسئولیت شده و هیچ وظیفه‌ای نسبت به تذکر و ممانعت از جرم آنها ندارد. تنها اگر خود راننده کشف حجاب کند، البته مدتی محدود، خودروی او فقط توقیف الکترونیک - به‌معنای منع خدمات- می‌شود!

نکته چهارم، برای قریب به اتفاق مجازات‌ها سقف غیرمعقول تعیین کرده؛ آن هم درحالی‌که تبعات برخی از این جرائم بسیار سنگین‌تر از مجازات اعلامی است. درباره افراد با شهرت اجتماعی هم مجازات از یک حدی فراتر نمی‌رود و تناسبی بین جرم و مجازات وجود ندارد و مقام قضایی چندان نیازی به سنجش شدت جرم برای تعیین مجازات اقدام آن فرد ندارد؛ چون مجازات بیشتر از یک حد نمی‌تواند درنظر گرفته شود.

نکته پنجم، مجازات‌های تجارت البسه ممنوع است که تناسبی با حجم تجارت ندارد. البته فقط یک عنوان مبهم کم‌اثر برای تجارت عمده و غیرعمده مطرح کرده‌اند؛ مثلا ۱۰۰قطعه لباس تا ۱۰۰میلیون لباس، مجازات یکسان دارد و برای کسی که تعمدا در حوزه پوشش کشور با توزیع لباس نامناسب اخلال ایجاد می‌کند، هیچ مجازات حبس، رد مال و جریمه متناسب با ابعاد تجارت درنظر گرفته نشده است. حتی در حرفه و شغل او هم اخلال ایجاد نمی‌شود یا از ادامه فعالیت او در این صنف ممانعت نمی‌شود.

نکته ششم، نزدیک به ۱۰سال است تشخیص لباس نامناسب در کشور براساس مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به کارگروه ساماندهی مد و لباس واگذار شده، اما چرا اکنون به مصوبات جدید هیأت دولت واگذار شده است؟

نکته هفتم، درباره تعرض به بانوان محجبه هم نیازمند تعیین مجازات و قانون جدید بودیم و به نوعی تعیین مجازات صورت گرفته، اما این تعرض‌ها هم سقف دارد؛ مثلا اگر کسی بانویی محجبه را کاملا برهنه کند، همان مجازاتی برایش درنظر گرفته می‌شود که یک اسائه ادب لسانی صورت بگیرد. برای فرد بی‌حجاب هم مصونیت جدید درنظر گرفته‌اند و مردم دیگر نمی‌توانند ممانعت کنند. الان حتی تذکر دادن به افراد بی‌حجاب فقط ماموریت پلیس آن‌هم فقط با پیامک است و این یعنی اختلال در اصل هشتم قانون اساسی، پلیس هم جز احتمالا درمورد عریانی کامل، اجازه برخورد میدانی ندارد! لایحه جدید عفاف و حجاب خیلی عجیب است و امیدواریم دولت یا دستگاه قضایی آن را پس بگیرند و یا د رمجلس اصلاح شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 84
  • در انتظار بررسی: 16
  • غیر قابل انتشار: 24
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    18 24
    مخالفت کیهان شریعتمداری وهمشهری زاکانی یعنی این طرح باطل السحر نقشه های این گروه های فشاره...البته این گروه هاخودسرندقانون حالیشون نیست!
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      5 3
      اسمش رو باید به لایحه بی حجابی و بی عفتی تغییر بدهند
  • احمد IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    44 27
    ما هرگز نمیپذیریم. ما مسلمانیم شرف داریم ناموس داریم و به حرمت همین باورهایمان شهید دادیم خون دادیم و از همه چیز خود گذشتیم. این قوانین نشان از هراس و ضعف قانونگذاران دارد. امر به معروف و نهی از منکر از واجبات است و از سوی دیگر واویلا که سردار رفته و شماها از شعارهای دختران ... بی حجاب در هراسید. مرگ و نفرت بر بی حجابی
    • فاطمه IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      5 11
      شما دوستداری همه رو اعدام کنن تا راضی بشی!
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      8 9
      مسلمونی به این حرفا نیست ما شهید برای این صحبت ها ندادیم ما شهید برای حفظ کشورمون دادیم التماس تفکر
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      8 10
      مسلمان بودن هیچ ربطی به حجاب اجباری نداره.ترکیه مگه مسلمون نیست؟؟؟ چرا چرت میگین شهدا برا دفاع از خاک رفتن.چیکار به پوشش داشتن
    • یک نفر از 85 میلیون نفر IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      0 1
      رفقایی که از اسم شهدا سو استفاده میکنید لطفا یکم وصیت نامه شهدا رو بخونید شهدا رو تحریف نکنید که قیامت باید پاسخگو باشید.. خواهرم حجابت حرف شهدا بود شهدا صرفا برای ی مشت خاک نرفتن پای عقایدشونم وسط بود کدوم ملی گرایی حاضر شد برای خاکش بمیره؟
    • من IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      1 2
      درود و تا پای جان ایستاده این برای حفظ ارزشها
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      0 0
      ارزشهای شما برای خیلی ها بی ارزش است ولی آزادی بیان اعلام می‌کنه تمام اعتقادات اگر باعث آسیب فیزیکی و یا مالی به کسی نشود هیچ عیبی ندارد.
    • میثم IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      7 2
      کسایی که میگن ما شهید برا وطن دادیم .راه رو اشتباه اومدید ما شهید برای مکتب دادیم ،برای این شهید دادیم تا تعرضی به ناموس هیچکس نشه .بعدش هم وضع اجتماعی ترکیه با این کارها خیلی خوبه که ماهم مثل اونا بشیم .چه تفاوتی بین ما و ترکیه سکولار ایجاد میشه؟چه تفاوتی با دوران سیاه رژیم سابق پیدا می‌کنیم التماس تفکر
    • مهلا IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
      3 1
      حجاب سخن خداست دستور خداست. اصلا خدا هیچ شهید هیچ آیت الله هیچ من چادری هیچ اسلام هیچ امام زمان هیچ... شمایی که دختری،اگر یه زن لخت بره محل کار شوهرت چه حالی میشی؟!نسبت به وقتی که همکاراش رعایت حجاب را بکنند. یه التماس تفکر دیگه: خانمم اجازه میدی شوهرت یا نامزدت،تورو ۹۸درصد بخوادفقط ۲درصد یه خانم دیگه رو دوست داشته باشه؟ پس لطفا واقع بین و آینده بین باش،که با تصویب لایحه «مثلا حجابشون» متاسفانه اون دو درصد هم مال تو نخواهد بود چون قانون جنگل،شهوت و غریزه قراره تصویب بشه.
    • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
      2 1
      اقا یا خانمی که میگی شهدا چه کار به حجاب داشتن خواهشا برو وصیت نامه همان شهدا رو بخون
  • بشار عبدالواحد IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    28 22
    دیگه خبری از براندازا نیست. چی شد؟ فقط چند ماه در تب و تاب بودند تا کشور عزیزمان ایران را براندازند. دیدند زورشان نمی رسد. لعنت بر آمریکا و کومله ها و مهسای امینی و تمام دختران بی حجاب ایران
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      19 19
      لعنت بر تو و خانواده شیطان صفتت که تو رو بزرگ کردن .
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      7 12
      مهسا بدبخت رو خودتون باعث مرگش شدید حالا نفرینش هم میکنید .چقدر شما وقیح و کثافت هستید .لقب اعشی برازنده شما است .مشرق خودت داری تو ناآرامی و جو منفی تو کشور نقش ایجاد میکنید با انتشار متن وحوش داعشی .کشور تازه اوضاعش آروم شده.حکومت باید دهن این وحوش داعشی افراطی را ببندد تا اوضاع ناآرام نشده
    • بشار عبدالواحد IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      1 5
      11.10 معلوم میشه سوختی ها. آب رو بریز همونجا که میسوزه
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      6 2
      انشالله خداوند متعال، آمریکا و تجزیه طلبان منافق برانداز و مخالفان دین و دستورات الهی رو اگر چنانچه قابل هدایت هستند که هدایت بفرماید ،وگرنه نابودشون کنه ، الهی امین
    • بشار عبدالواحد IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      1 2
      11.10 سوختی ها..پماد سیلور سولفادیازین بمال
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      7 0
      لعنت بر هر کومله صفت هوس زده از ره رشد و متعالی عقب افتاده
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      4 2
      11:31 ... بر قبر تروریست کموله هرزه خون شمارو سر میکشیم ارازل برعنداز
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    29 24
    واقعا باعث تاسف است اینجوری قراره جلوی بی حجابی گرفته بشه؟؟؟؟؟ تنها راه اصولی فعال شدن گشت امنیت اخلاقی با اقتدار تمامه
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      7 13
      شما احمق‌ها از مهسا امینی درس عبرت نمی گیرید .کشور بابت گشت ارشاد هزینه زیادی داده .لطفاً خفه شید
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      4 4
      احمق تویی هفت جد منافقت شما نگران اشوب هستن ادم هایی که از بی وجود های ترسویی مثل تو محافظت کنن جون کثیفت به خطر نیفته
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    20 9
    اسمش بذارید لایحه حمایت از بیحجابها تو هر انتخاباتی رای میدادم ولی با رفتار و کارهای منافقانه مسولیین جمهوری اسلامی از این حکومت بریدم فاتحه شما خونده شده رای دادن به شما خیانت به اسلام و شهداست سانسور نکن مشرق
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      12 23
      گور تو گم کن از ایران و به برادران طالبانت تو افغانستان بپیوند.
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      8 3
      اونی که باید گورشو کم کنه فاحشه هایی مثل تو هستن جای خودت و خانوادت تو ویترین ... فروشی هلتد یا فاحشه خونهای اروپاست اینجا جای زاد واد کثافتهای مثل تو نیست
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      3 6
      به درک که رای نمی دی
  • محسن IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    22 6
    به امید لایحه مبارزه و برخورد سریع با فساد. رانت. آقا زاده ها. پیشونی داغی ها. مخبر ها. و مخصوصا مسئولین فایل و بی عرضه
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    10 4
    خاک دو عالم بر سر قوه قضاییه بی شرف
  • فاطمه IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    10 6
    خوب شما نپذیر . موج مردم نشان خواهد داد که خار و خاشاک روی موج به بیرون از دریا میریزد. نمیشود با تصمیم اکثریت مبارزه کرد .حال این تصمیم هرچه باشد پیروز است.
    • ح م IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      6 3
      تصمیم درست امر خداست و لا غیر
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    11 2
    با این قانون اگر امام صادق هم الان بود به زندان میرفت چون فرموده‌اندیکی از مراحل امر‌به معروف اخم‌کردن و ندادن خدمات به فرد گناهکار است الان ۴۴ سال از انقلاب می‌گذرد تا ۶۱ سال چقدر مانده خیلی زود رسیدیم به وعلی‌الاسلام والسلام یاحسین اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    13 9
    فقط احیای کمیته انقلاب اسلامی و گشت بقیه اله
    • داریوش IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      1 0
      به قول خودتون شتر در خواب بیند پنبه دانه :)) دیگه گذشت اون دوران
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    10 4
    شماها فقط حرف می زنید. توی این چهل سال تونستید یه لباسی را مد کنید که مناسب حجاب مورد نظرتون باشه؟ فقط با زور و قلدری. کار فرهنگی بلد نیستین فقط بودجه کار فرهنگی میگیرید. برون داد بودجه فهنگیتون کجاست؟ چرا پس بودجه میگیرین؟ اینکار اسمش کلاهبرداری است با سنگر دین
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    9 5
    خسته نباشید مسئولین ، خدا قوت بده این همه زحمت میکشید ما ها به شما بدهکار شدیم. ببخشید ما نمیتونیم حق شما را ادا کنیم به بی حجابان هم عرض میکنم ارادتمندیم و ببخشید که نسبت به شما کمترین حرفی زدیم شما پشتوانه داشتید و خبر نداشتیم
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    12 13
    شما تندرو های داعش صفت فقط دنبال این هستید که تفکرات خودتون را اجرا کنید تو کشور .غلط کرده به دختر بی‌حجاب بخواد توهین کنه و بدتر از اون مواجه فیزیکی انجام بده .از مهسا امینی درس نگرفتید .
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      13 7
      باهاتون مدارا می کنند داعشی صفت هستند ؟ بدبخت اگر داعش بیاد که حتی یک بی حجاب سالم نمی گذارند
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      0 4
      11:58 زورمون به شما نمیرسه داعشی بخواد بیاد ....میگذاریم.
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      4 0
      شما یزیدی صفت ها مال حرام خورده اید و از بی حیایی دفاع می کنید. چیز عجیبی نیست
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      4 2
      اولا وقتی تروریست سرکرده داعش به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) تازید و در و دیوار و مردم بیگناه مظلوم و بی خبر از همه جا رو وحشیانه و صدام صفتانه به گلوله بست ، طرفداری امثال شما از این کار و این عمل شنیع به همگان نشون داد که داعشی صفتان ره دین گم کرده و د تاریکی هوس اسیر شده، دقیقا چه کسانی هستند ؟!، دوما غلط رو تو می‌کنی که میخواهی با دستور صریح خالق خودت مبارزه کنی و خواب‌زده نان و آب را گرفته از خدای خودت میخوری، ولی موقع عمل به دستورات خداوند آب را غافلانه به آسیاب دشمن خدا و دشمنان خودت ،شیطان بزرگ آمریکا و به نیش دل شیطان کوچک ابلیس رجیم می‌ریزی ، حال که متاع دین هیچ ندارید حداقل آزاده و انسان جوانمرد باشید ، در پایان مهسا کومله که هیچ از اون هزاران بار بزرگتر هم در مقابل خواسته خداوند هییییچ غلطی نمی تونن بکنن، به نفعته اگر از این خواب اغثاث احلام بدبختی ،غفلت و نادانی بیدار بشی
    • IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
      0 1
      شماهم غلط کردین تو مملکت اسلامی بی حجاب میایین بیرون
  • هاشم IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    2 9
    هنوز نه تصویب ونه ابلاغ نه اجرا چه شده واویلا سر داده اید
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    6 4
    تا زمانیکه منجر به «برهنگی کامل» نگردد(!) ضوابط مرتبط حق هیچگونه برخورد با مراتب بی حجابی را ندارند !؟واقعا تعجب کردم ،امیدوارم دروغ باشه ،حجاب دستور محکم و صریح خداوند متعال هست و نه صرفا یک قانون از قوانین مدنی منسوخ بر روی کاغذ ،مگر در دستور صریح خداوند متعال هیچگونه چون و چرا و ایجاد تغییری هم می‌تونه اتفاق بیفته ؟! ظاهراً سران اصلاح طلب دچار گمراهی و سرکشی اعتقادی عجیبی شدند تا جاییکه حس کردند میتونند دستور خداوند رو دگرگون کنند.....
  • اميد IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    4 8
    مشرق من هميشه دنبال كننده هرروزم ولي شما كم لطف كه نظراتم رو ....بماند اينها جنگ زرگري و پرت كردن حواس مردمه گرسنگي مردم رو دريابين سقوط نزديكه دلسوزانه و ميهن پرستانه ميگم ما را به رخت وچوب شباني فريفته اند......
    • یک نفر از 85 میلیون نفر IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      0 1
      خدایی شما نمیخواد دلتون برای ایران بسوزه سقوط چی نزدیکه؟ اربابتون یا امثال شما؟ همه چی سر جاشه شماها نگران خودتون باشید جمهوری اسلامی هم کار خودشو میکنه و پیش میره این انقلابم به انقلاب جهانی امام زمان وصل میشه بی خود تعصب و فاز دلسوزی نزن 44 سال هیچ غلطی نکردن من بعد هم نمیکنن حضرت اقا گفت هرچی جای خودش شما نمیخواد تز روشنفکری و ملی گرایی بدی
    • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
      0 0
      سقوط آمریکا البته گرگ تویی که میخواستی ایرانو تجزیع کنی
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    0 0
    فامیلیش با سمتش جوره ها
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    2 1
    هرکسی گفته شکر خورده, هرکس گفته کاملا بیجا کرده، مگر ما ملت غیرت و شرف نداریم؟, این چه مزخرفاتیه،این هجویات یعنی چه؟! باید اونی که چنین بیشرفی و سواستفاده از جایگاهش کرده اسمش رو در انظار عموم افشا کنن ما ملت خودمون با اردنگی از روی کرسی منصبش پرتش میکنیم پایین تا بفهمه چه کرده ، غلط کرده هر کسی گفته ، حجاب دستور واضح مبرهن و صریح و موکد خداست، مگر مسخره بازیه ؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    5 7
    این لایحه مطمئنا رد خواهد شد شک نکنید
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      3 0
      خود دادستان کل کشور گفته مواجه فیزیکی برای نظام هزینه دارد .
    • حمید IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      3 1
      قوه قضاییه و مجریه تاییدش کردن. از این مجلس بی خاصیت توقع چی داری؟
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    4 2
    همین دیشب دو بیحجاب نهی از منکر کننده ای رو که فقط با نگاه معنادار تذکر داده بود ریش خندش کرده بودن.نفر دومی هم من بودم که هنوز تذکر نداده ریش خندم کردن. این اعتماد بنفس عجیب رو کی به این بیحجابا میده جز مسئولین خائن و بزدل؟؟؟
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      5 2
      به تو چه که حجاب نداشته هیز بدبخت.تو چشمات رو درویش کن .
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    3 4
    شما با حجاب ها مسلمان نما که فقط بلدید برای منافع تون حفظ ظاهر کنید و اون پشت هزاران پلشت کاری انجام میدید از هر منافقین برای کشور و اسلام بدتر هستید .بی حجاب بودن افراد گرچه بد است ولی انتخاب شخصی اون فرد است و گرفتن حق آزادی از فرد فرقی با اسارت ندارد .مشرق هم با حمایت از شما در میدان دشمن بازی میکند چون دو قطبی ایجاد میکند.حتی حرف رهبری را هم شما نقض میکنید .
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      2 2
      خفا شو ابله کدوم دو قطبی تا قیام قیامت بین بچه حزب الهی ها و طرفداران جنبش فواحش و پخمه هایی که وسط بازی میکنن هیچ خط ربطی نیست
    • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      2 2
      فرمودید بی حجابی انتخاب شخصیه و حق انتخاب نباید از افراد گرفته بشه؟! بله هر کسی تو خونه اش حق داره هر نوع پوششی دوست داشت انتخاب کنه اما تو جامعه حکم خدا باید جاری باشه
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      2 2
      آنقدر خدا خدا نکن.اعتقادات خودت را هم پیش نکش.جامعه برای همه مردم است نه فقط قشر مذهبی تندرو .
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    1 0
    قوه قضاییه آبروی خودش رو برد. اژه ای به فکری به حال خودش بکنه
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    1 5
    ما می پذیریم، درسته کشور مسلمانی هستیم ولی حق دخالت در انتخاب نوع پوشش مردم را نداریم، مثل بقیه کشورهای اسلامی که پوشش مردم آزاد است و مردم آنها مشکلی با لباس های دیگران ندارند. این قوانین جدید باعث هجوم میلیونی توریست ها به کشور می شود و فضای راحت تری را برای آنها ایجاد می کند و حتی امکان میزبانی بیشتر بازی های ورزشی بین المللی و اجلاس های جهانی را فراهم می کند.
    • مهلا IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
      0 0
      چی رو می پذیری دقیقا؟ زمین گذاشتن حکم خدا و قرآن پا گذاشتن روی وجدانت بی ارزش دونستن خون شهدای دفاع مقدس،مدافع حرم ،امنیت و این آخریش شهید غیرت... نادیده گرفتن مظلومیت دخترامون،(هرچند به پسرها هم رحم نخواهدشد) . یکم برو سرچ کن،منشور دانشگاه ها و ادارات کشورهای آمریکایی و اروپایی رو.حتی برای شل شلواری مردهاشون تو خیابون جریمه دارن،سلبریتی و براندازی بماند... یا زهرا
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    1 1
    از ماست که بر ماست! با این دست به فرمان آقای اژه ای باید گفت صد رحمت آقای به آملی لاریجانی!
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    1 0
    مطمئنا انشاالله رد خواهد شد ،مشرق عزیز، لطفا نام اون وزیر منافقی که این لایحه رو در مجلس مطرح کرده بفرمایید ،اینها باید در جامعه اسلامی شناسایی بشن تا مردم تکلیف خودشون رو با اینچنین مزدورانی که بیت المال مردم را خرج هوس پراکنی و ترویج فساد در جامعه میکنند، روشن کنند ، پیش از اونکه در کسوت یک نامسئول منافق نفوذی بیش ازین به جامعه اسلامی صدمه بزنند باید هر چه سریعتر صندلی کسوت رو از زیر پای امثال اینها بیرون کشید..................
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    1 0
    چه غلطا
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    0 2
    حجاب حجاب حجاب .همیشه همینطور بودین اصل رو ول کردین چسبیدین به فرع
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    1 0
    اگر کسی با لباس و پوشش داعش بیرون بیاید حتما دستگیر میشه، عوامل فیلم به وقت شام با اسب و پوشش داعشی وارد یه پاساژ شدن و غوغا به پا شد
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    2 0
    اگر این لایحه تائید بشه برنمی‌تابیم
    • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      3 2
      به درک که بر نمی تابی.گمشو افغانستان پیش برادران طالبانت.
  • محمد محسن IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    2 0
    این طرح برای مقابله با بی حجابی و بدحجابی خودش تولید فحشا است و حتی مخالف دستور صریح قرآن و سخن خدا و پیامبران و امامان معصوم و حتی امام خمینی ره است و در نهایت یک کفر مسلم است
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    0 0
    من حس میکنم مسئولین دارن از نجابت طرفداران نظام و مردم انقلابی سوء استفاده می کنند. اصولا ایثار که از حد بگذرد یه عده خیال بد می کنند. فکر می کنید صبر این دسته از مردم چه زمانی لبریز میشه؟ من که میگم بزودی
    • غیرت IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      0 0
      بعضی هوس بازان هم از مخالفان این طرح عصبانی هستند. مسئولین هم که هیچ اصلا با لگد بیدار نمیشن. مهسا گور به گور شده جنازه گندش را به نظام زدن و بعضی باهاش گندیدن، خوب آزمونی بود برای تفکر نجس بعضی که آروق دینداری میزدن
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    0 0
    خدالعتا کنه خاینین به قران وشهدارابااین لایحه کذایی
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    0 0
    آقای قانونگذاری که در مجلس جمهوری اسلامی داری از بین المال صدها ملیون تومان ماهیانه خود تراشیده میگیری تا بجای توقف شر و بدی، فساد رو در جامعه ترویج بدی ، بترس از غضب و خشم خدا که اگرچه حضرت کریم پرده پوش و حلیم هست، اما اگر عذابش برسه آنچنان شدیده که شخص ظالم دعا می‌کند که ای کاش من اصلن خاک بودم ( اما هیچوقت انسان نبودم ).... و باز هم بترس و بترس و بترس ......
  • ملکی IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    1 0
    لایحه دفاع از کشف حجاب کنندگان لایحه ترویج بی حجابی لایحه ترویج فحشا لایحه زیر پا گذاشتن خون شهیدان انقلاب لایحه دهن کجی به حجاب فاطمی لایحه ..... فاطمه الزهرا (س)جواب همتون این دنیا بهتون بده انشالله به حق امام عصر صاحب زمان
  • ساره IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    1 0
    شمایی که میگی شهدا چکار به حجاب داشتن تا حالا وصیت نامه شهدا رو خوندی که تفکرات و توهمات خودت رو به اسم شهدا میذاری؟! تمام شهدا تو وصیت نامه هاشون توصیه به حفظ حجاب کردن. بعدشم چرا خودتون رو زدین به اون راه. وقتی دشمن داره برا زدن حجاب تبلیغات می کنه و داره براش پول خرج می کنه یعنی انقدر حجاب اهمیت داره که اونا میخوان بزننش. پس لطفا انقدر ساده لوح نباشید ویکم عقلتون رو به کار بندازین. چرا اونا دارن انقدر زور میزنن که حجابتون رو ازتون بگیرن و کاری کنن که شماها هم مثل زن ها و دخترای اون کشور ها لخت و پتی بگردین؟!
  • صدر IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    1 0
    با این قانون ضعیف و فاجعه آمیز که دست برخورد فیزیکی ضابطان رو با جرم مشهود بی حجابی میگیره باید شاهد گسترش بی حجابی و بی عفتی در جامعه بود.واقعا متاسفم برای مسئولین.طبق این قانون اگر لخت هم بیای تو خیابون هیچ مشکلی نیست حداکثر بعد از چند بار پیامک دفعه چهارم هم‌اگر لخت بیای دو میلیون جریمه میدی و خلاص!!!! نمیدونم بخندم یا گریه کنم!! هر چی میریم جلو اسلامیت کشور و نظام در حال کاهش و خدایی نکرده از بین رفتنه!! قرار بود به جامعه اسلامی و تمدن اسلامی برسیم ولی با این فرمون و این سیاست ها و قوانین فاجعه آمیز و عدم اجرای محکم و سفت و سخت قوانین شریعت در آینده نه چندان دور خبری از اسلام و مکتب اهل بیت در کشور نخواهد بود
  • رضا IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    0 0
    امام حسین علیه السلام فرمودند اگر دیدید در جامعه حرام خدا حلال شمرده میشه پس خودتون رو برای لقاء خدا آماده کنید یعنی آماده شهادت باشید. اگر قانون بخواهد ضد اسلام بشه پس دیگه ارزشی برای تبعیت نداره و مردم انقلابی خودشون باید برای اجرای دین خدا قیام کنند حتی اگر به قیمت راه افتادن جوی خون باشه
  • روح IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    0 0
    وااااااقعا برای قوه قضائیه متاسفم
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    0 0
    تئوریزه کردن برهنگی
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    0 0
    انشاالله که تصویب نشه وگرنه دیگه نمیشه بیرون رفت بعضی ها دیگه خیلی شورشودر آوردن ‌زیادی راحتن کم مونده دیگه لخت بشن البته اگه تصویب بشه لخت هم میشن هر چیزی از حد بگذره همین میشه
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    0 0
    انشاالله که تصویب نشه وگرنه دیگه نمیشه بیرون رفت بعضی ها دیگه خیلی شورشودر آوردن ‌زیادی راحتن کم مونده دیگه لخت بشن البته اگه تصویب بشه لخت هم میشن هر چیزی از حد بگذره همین میشه
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    0 0
    انشاالله که تصویب نشه وگرنه دیگه نمیشه بیرون رفت بعضی ها دیگه خیلی شورشودر آوردن ‌زیادی راحتن کم مونده دیگه لخت بشن البته اگه تصویب بشه لخت هم میشن هر چیزی از حد بگذره همین میشه
  • من IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    0 0
    متاسفم برای قوه قضائیه ومجریه که کاملا مشخصه ترسیدند این لایحه حمایت از بی حجابی است
  • آرش IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    0 0
    این قانون به طور واضح مخالف با شرع است بدلیل اینکه مانع امر به معروف و نهی از منکر افراد در جامعه میشود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس