کد خبر 1490740
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
فلسطین

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد در تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه از اسلحه ممنوعه استفاده شده است.

به گزارش مشرق،تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه به پایان رسید، اما شواهدی بر جای ماند که ثابت می‌کند اسرائیل به روال سابق در این حمله نیز بدون هیچ مانعی علیه غیر نظامیان از تسلیحاتی استفاده کرده که از نظر بین المللی استفاده از آن‌ها ممنوع است.

خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: عجیب نیست که اسرائیل منطقه محاصره شده نوار غزه را به میدانی برای آزمایش تسلیحاتش تبدیل کند. اما شواهدی وجود دارد که ثابت می‌کند بمباران این منطقه به شیوه‌ای غیر متعارف بوده است، بمب‌ها و مواد انفجاری اسرائیل، منازل را از داخل منفجر می‌کند و سبب بروز آتش سوزی و سوختن اجساد شهدا و تکه تکه شدن برخی از اجساد دیگر می‌شود، ضمن اینکه بسیاری از آسیب دیدگان حملات با از هم پاشیدگی از درون و خونریزی درونی مواجه شده اند، در شرایطی که در ظاهر سالم به نظر می‌رسند. این‌ها اطلاعاتی است که وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد. مراکز حقوقی می‌گویند چنین مشخصه‌هایی تجاوز اخیر را در ردیف جنایات جنگی جای می‌دهد و باید اسرائیل به دلیل چنین اقداماتی محاکمه شود.

عصام یونس، مدیر مرکز حقوق بشر المیزان گفت: همه این‌ها نتیجه مصونیتی است که رژیم اشغالگر پس از رها کردن چندین تن مواد منفجره در مناطق مسکونی از آن بهره می‌برد، در شرایطی که بر اساس قانون بین الملل باید از آسیب رساندن به چنین مناطقی پرهیز شود. آنچه رژیم اشغالگر انجام می‌دهد مخالفت خطرناک با قوانین است و در ردیف جنایات جنگی جای دارد و نیاز است عوامل آن تحت پیگرد قرار بگیرند. به همین دلیل، اصلی‌ترین خواسته فلسطینیان محاکمه عوامل این حملات است.

موشک‌های بالدار و بمب‌های سنگرشکن آمریکایی مثل جی بی یو ۳۹ و اسپایک از مدل تسلیحاتی است که نهادهای رسمی در نوار غزه معتقدند اسرائیل از آن‌ها در تجاوز اخیر استفاده کرده است. نکته قابل ملاحظه اینکه دلایل اولیه نیز تاکید دارد تسلیحات به کار گرفته شده اسرائیل در نوار غزه حاوی موادی بود که از نظر بین المللی استفاده از آن‌ها ممنوع است.

رامز حسونه، معاون مدیر بخش دلایل جنایی و مهندسی مواد منفجره در پلیس فلسطین گفت: در بمباران چند منزل از بمب‌های جی بی یو استفاده شده که به شهادت چند نفر و زخمی شدن تعداد دیگری منجر شده و منازل هم با آسیب‌های جدی مواجه شدند. ضمن اینکه برای اولین بار از موشک کنترل شونده اسپایک استفاده کردند که مشخصه اصلی آن قدرت بالای تخریب است، این موشک از سری تسلیحاتی است که از نظر بین المللی استفاده از آن ممنوع است.

خبرنگار المیادین در پایان گزارش داد: اسرائیل هر بار از مجازات می‌گریزد تا بار دیگر قانون بین الملل را زیر پا بگذارد، اما سازمان‌های حقوق بشر تاکید دارند در حال جمع آوری مستنداتی برای ارائه به سازمان‌های بین المللی هستند و از این سازمان‌ها خواسته شده است تا به سرعت کمیته‌های حقیقت یاب تشکیل دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس