رئیس دومای روسیه: مخالف دخالت فرامنطقه‌ای در امور کشورها هستیم

رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه گفت: روسیه همچون ایران با تلاش‌های فرامنطقه‌ای برای دخالت در امور داخلی کشورها مخالف است.

به گزارش مشرق، «ویچسلاو ویکتورویچ والودین» چهارشنبه در دیدار رئیس دیوان عالی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توسعه همه جانبه روابط ایران و روسیه و بویژه مناسبات پارلمانی خوب میان دو کشور گفت: سطح عالی مناسبات دو سویه بیانگر اراده سیاسی موجود برای برداشتن گام های عملی در جهت ارتقای همکاری‌ها است.

وی اظهار داشت: تعامل حوزه های قضایی و پارلمانی دو کشور می تواند به تعمیق همکاری های جاری در حوزه های مقابله با فساد، تروریسم و افراط گرایی منجر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین «سید احمد مرتضوی مقدم» رئیس دیوان عالی جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با اشاره به روند رو به رشد مناسبات مسکو- تهران و تقویت همکاری های سیاسی، اقتصادی، پارلمانی و قضایی میان دو کشور گفت: در شرایطی که برخی کشورها با اقدامات یکجانبه غیرقاننونی و فرامرزی حق حاکمیت کشورهای مستقل را مورد هجمه قرار دهند، تقویت پیوندهای پارلمانی- قضایی میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه می تواند پشتوانه مردمی مناسبات راهبردی و بلند مدت دو کشور را هموار کند.

در این دیدار طرفین بر تداوم رایزنیها در جهت استفاده از ظرفیت های استفاده نشده در حوزه های قضایی و پارلمانی تاکید کردند.

رئیس دیوان عالی کشور که به دعوت همتای روس خود به مسکو سفر کرده‌است، پیش از این دیدارهایی با دادستان کل روسیه، رئیس و مدیرکل بخش قضایی به همراه روسای بخش های سازمانی و حمایت قانونی، اقتصادی و مالی، قضایی، زیرساخت و بین المللی دیوان عالی روسیه داشت.

رئیس کل دادگستری استان تهران، معاون نظارت دیوان عالی کشور و رئیس حوزه ریاست و رئیس شعبه ۳۳ این دیوان دیگر اعضای هیات قضایی ایران در سفر به مسکو هستند.

رئیس دیوان عالی کشور شامگاه دوشنبه بنا به دعوت رئیس دیوان عالی فدراسیون روسیه و با هدف گفت‌وگو و تبادل نظر با مقامات قضایی این کشور وارد روسیه شد.

دیدارهای جداگانه با رئیس دادگاه قانون اساسی و رئیس دادگاه سوم استیناف روسیه، برنامه‌های روز پنجشنبه رئیس دیوان عالی کشور در سن پترزبورگ خواهد بود. مرتضوی مقدم روز جمعه در پایان سفر خود به روسیه، از مسکو راهی تهران خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم پیش از این آذرماه‌۱۴۰۱ در صدر هیأتی در دهمین نشست سراسری قضات و یکصدمین سالگرد تأسیس دیوان عالی روسیه به مسکو سفر و با همتای روس خود دیدار کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس