قوه قضائیه در ایجاد امنیت قضایی برای سرمایه‌گذاران نقش‌آفرینی کند/ جریاناتی می‌خواهند به نحوی به تولید و سرمایه گذاری لطمه وارد کنند

رئیس دیوان عالی کشور گفت: دستگاه قضایی می‌تواند در جهت همراهی با تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران در مسیر تحقق شعار سال نقش آفرین باشد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سیداحمد مرتضوی‌مقدم شامگاه امروز در جمع قضات تجدیدنظر استان کردستان با اشاره به شعار سال «مهار تورم، رشد تولید» اظهار کرد: در حال حاضر چالش مهم کشور ما مسأله اقتصادی است و تمام دشمنان ما فشارهای خود را مضاعف کردند تا با توطئه‌های خود مردم را از نظام روی گردان کنند و به مقاصد خود برسند، الحمدالله مردم شریف ما بصیر، آگاه و همراه نظام هستند، نظام نیز توانسته در مشکلات خود پایداری کند.

وی با طرح این سوال که دستگاه قضایی چه نقشی در مهار تورم دارد، تصریح کرد: دستگاه قضایی می‌تواند در جهت همراهی با تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران در مسیر تحقق شعار سال نقش‌آفرین باشد، لذا قضات در مورد پرونده‌های قضایی که در دادگستری مطرح می‌شود، به گونه‌ای عمل کنند که منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی نشود.

وی ادامه داد: در صدور احکام پرونده‌های اقتصادی کار کارشناسی صورت گیرد و احکام با بررسی دقیق صادر شود؛ همچنین لازم است پرنده‌های اقتصادی در اولویت رسیدگی قرار گیرند و در اسرع وقت تعیین‌تکلیف شوند.

رئیس دیوان عالی کشور با تاکید بر حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای تحقق شعار سال و رونق حیات اقتصادی جامعه افزود: امنیت قضایی و امنیت عمومی سرمایه‌گذار برای رشد تولید باید فراهم شود، قضات در این زمینه گره‌گشا باشند و به صورت مستقل و با احکام عادلانه عمل کنند.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی تحت تأثیر جریانات سیاسی قرار نمی‌گیرد عنوان کرد: گاهی جریاناتی می‌خواهند به نحوی به تولید و سرمایه گذاری لطمه وارد کنند و دشمن نیز به دنبال بهره‌برداری از این قضیه است و بین سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان وحشت ایجاد می‌کنند تا آن‌ها را از تولید منصرف کنند.

حجت الاسلام مرتضوی‌مقدم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بارها تاکید کرده‌ام که اوقات مردم را محترم بشمارید، این کار بسیار ارزشمند است، به کار مردم رسیدگی کنید و کسی را پشت درب اتاقتان معطل نکنید و در برخورد با مردم نهایت تکریم را به خرج دهید.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه آراء در تاریخ ماندگار خواهد بود، خطاب به قضات تصریح کرد: قبول دارم که ورودی پرونده‌ها بسیار است و فشار کار بالاست، اما تا جایی که امکان دارد تلاش کنید، در صدور احکام اتقان و استدلال را سرلوحه کار خود قرار دهید، نگارش رأی، زینت رأی است در این زمینه دقت به خرج دهید.

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه با اشاره به حجم ورودی پرونده‌ها خاطرنشان کرد: ماهانه با ۲ هزار پرونده حل اختلاف و اعاده دادرسی رو به رو هستیم در حالی که وظیفه اصلی دیوان عالی کشور رسیدگی به پرونده‌های فرجامی است.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته به استان کردستان سفر کردم و نسبت به مشکلات، کمبود کادر قضایی و اداری و مشکلات اقتصادی آگاه هستم، تلاش قوه قضائیه بر این است که مشکلات اقتصادی را تا جایی که امکان دارد مرتفع کنند.

گفتنی است: در ادامه قضات حاضر در جلسه به طرح سؤالات و نکاتی پرداختند و رئیس دیوان عالی کشور ضمن یادداشت مطالب عنوان شده برای انتقال آن در جلسه شورای عالی قوه قضائیه، پاسخگوی برخی موضوعات مطرح شده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    0 0
    مثلا من یه وام پنجاه میلیاردی میگیرم برای یه کار دانش بنیان، بعد پولشو میبرم میزارم بانک سودشو میگیرم حالشو میبرم
  • شهروند بدون حق شهروندی IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    0 0
    شما قوی قضایی رو پاک کن از جرثومه های فساد بعد کارای دیگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس