کد خبر 1490598
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳

به گزارش مشرق، کانال حرف حساب (بانوانه)در ایتا متنی را با عنوان هم هدایتش کن، هم آزادش بگذار!، برگرفته از کتاب «آیندهٔ انقلاب اسلامی ایران» نوشته شهید مطهری را منتشر کرد:

یکی دیگر از مسائلی که بشر باید در آن آزاد باشد، نه از نظر این که اصلاً قابل اجبار نیست بلکه از جنبه‌های دیگری، «رشد بشر» است. بشر اگر بخواهد رشد پیدا کند باید در کار خودش آزاد باشد، در انتخاب خودش آزاد باشد.

شما بچه‏‌تان را تربیت می‌کنید، خیلی هم علاقه‌مند هستید که او آن طوری که دلتان می‌خواهد از آب دربیاید. ولی اگر همیشه از روی کمال علاقه‌‏ای که به او دارید در تمام کارها از او سرپرستی کنید، یعنی مرتب به او یاد بدهید، فرمان بدهید که این کار را بکن، از اینجا برو؛ اگر می‌خواهد چیزی بخرد همراهش بروید، همواره به او دستور بدهید که این را بخر، آن را نخر؛ محال است که این بچهٔ شما یک آدم با شخصیت از آب دربیاید.

در حدودی برای شما لازم است بچه‏‌تان را هدایت کنید و در حدودی هم لازم است او را آزاد بگذارید، یعنی هم هدایت و هم آزاد گذاشتن. وقتی این دو با یکدیگر توأم شد، آن وقت بچهٔ شما اگر یک استعدادی هم داشته باشد، ممکن است که یک بچهٔ با تربیت کاملی از آب درآید.

بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امین IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    0 0
    شهید مطهری رحمت الله علیه واقعا آسمانی بودند.😍
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    0 0
    فعلا که والدین فقط اون بخش آزاد گذاشتن رو اجرا میکنن از تربیت و هدایت چیزی نمی بینیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس