کد خبر 1488815
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
هشدار پاپ فرانسیس درباره جایگزینی فرزند با حیوان خانگی

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در یک مراسم با حضور نخست‌وزیر ایتالیا در رم اعلام کرد، تنها افراد ثروتمند در ایتالیا می‌توانند صاحب فرزند شوند.

به گزارش مشرق، رهبر واتیکان وضعیت بد اقتصادی در ایتالیا را عاملی تعیین‌کننده در ناتوانی مردم این کشور برای تشکیل خانواده خواند و درباره جایگزینی حیوان خانگی با فرزند هشدار داد.

منابع رسانه‌ای از شهر رُم خبر دادند که پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان روز جمعه (امروز) در یک نشست با موضوع جمعیت حضور یافت؛ نشستی که «جورجیا ملونی» نخست‌وزیر ایتالیا هم در آن شرکت کرد.

به گزارش روزنامه «دیلی صاباح»، پاپ فرانسیس طی سخنرانی اعلام کرد که تشکیل خانواده در ایتالیا به «کاری غول‌آسا» تبدیل شده که فقط ثروتمندان می‌توانند از عهده آن بربیایند.

رهبر کاتولیک‌های جهان همچنین در این مراسم که با حضور نخست‌وزیر ایتالیا برگزار شد، هشدار داد که شرایط وحشیانه برآمده از بازار آزاد مانع از بچه دار شدن جوانان می‌شود.

طبق گزارش‌ها، میزان تولد در ایتالیا در سال ۲۰۲۲ برای اولین بار به زیر چهارصد هزار نفر کاهش یافت و برای چهاردهمین سال متوالی، کاهش سالانه میزان تولد را به ثبت رساند. بدین ترتیب، جمعیت ایتالیا با کاهش ۱۷۹۰۰۰ نفری به ۵۸.۸۵ میلیون نفر رسید.

پاپ فرانسیس که در مراسمی با موضوع بحران جمعیتی در رم سخنرانی کرد، خطاب به حاضران مراسم گفت که کاهش نرخ زاد و ولد نشان دهنده فقدان امید به آینده است، در حالی که نسل‌های جوان تحت تاثیر احساس بلاتکلیفی و بی ثباتی قرار دارند.

رهبر کلیسای کاتولیک تصریح کرد: «مشکل یافتن شغل ثابت، مشکل حفظ شغل، خانه‌های بسیار گران، اجاره بها و دستمزد ناکافی مشکلات واقعی هستند. بازار آزاد، بدون اقدامات اصلاحی لازم، وحشی می‌شود و موقعیت‌ها و نابرابری‌های جدی‌تری ایجاد می‌کند».

رهبر کاتولیک‌های جهان در این مراسم در شرایطی که نخست‌وزیر ایتالیا در کنار او حضور داشت، به شدت از وضعیت اقتصادی گلایه کرد و هشدار داد که در برخی خانواده‌ها حیوانات خانگی جایگزین کودکان شده‌اند.

پاپ فرانسیس خاطره‌ای درباره یکی از مراسم‌های اخیر بازگو کرد که در آن یک خانم از رهبر کاتولیک‌های جهان خواست که برای فرزندش دعای خیر کند. رهبر کاتولیک‌های جهان تاکید کرد بعد از اینکه این خانم کیف خودش را باز کرد، متوجه شد که منظور او از فرزندش، سگ خانگی وی بوده است.

رهبر کاتولیک‌های جهان گفت : «من صبرم را از دست دادم و او را سرزنش کردم که بچه‌های زیادی گرسنه هستند و تو برای من یک سگ میاری (و خواهان دعا برای او می‌شوی؟»

او بعد از این جمله اذعان کرد که برای زنان جوان «محدودیت‌های تقریبا غیرقابل حلی» وجود دارد که مجبور می‌شوند بین شغل و مادری، یکی را انتخاب کنند و هزینه‌های بالای تربیت فرزندان، باعث تجدیدنظر شده در اولویت‌های مردم شده است.

پاپ فرانسیس گفت: «ما نمی‌توانیم منفعلانه بپذیریم که بسیاری از جوانان برای تحقق رویای خانواده‌دار شدن خود تلاش می‌کنند و مجبور می‌شوند سطح این آرزو را پایین بیاورند و به جایگزین‌های متوسطی بسنده کنند: کسب درآمد، شغل، مسافرت، اوقات فراغت».

کاهش جمعیت یک نگرانی بزرگ برای ایتالیا است، کشوری که سومین کشور بزرگ منطقه یورو است. وزیر اقتصاد ایتالیا طی هفته جاری هشدار داد که در صورت ادامه روند فعلی زاد و ولد، تولید ناخالص داخلی ایتالیا در دو دهه آینده با خطر کاهش ۱۸ درصدی مواجه خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش ایتالیا روز پنجشنبه (دیروز) هشدار داد که آمار جمعیتی کنونی نشان می‌دهد که جمعیت مدارس ایتالیا طی ۱۰ سال آینده یک میلیون کاهش می‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
    0 0
    پاپ سیستمی سکولار
  • نادر IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
    0 0
    جوامع فقیر زیادی وجود دارند که خانه هایشان مملو از کودکان خوشحال هستند پس مشکل اقتصاد نیست بلکه مشکل کیش وآئینی است که کودکان مردم را مورد تجاوز قرار میدهد وشما جناب پاپ رهبر چنان دینی با انبوهی از کشیشان همجنسگرا هستید که جای تاسف وخجالت دار.
  • رضا IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
    0 0
    چیزی که برا خودشون بده برادیگران توصیه میکنن سلبریتی های اونا خونواده های پرجمعیت سلبریتی های ایران کارشون شده سگ بازی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس