کد خبر 1489685
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۷
نقض آتش بس در شمال سوریه توسط گروه‌های تروریستی

مرکز روسی مصالحه طرف‌های متخاصم در سوریه یکشنبه شب از حمله گروه‌های تروریستی به منطقه کاهش تنش در استان ادلب در شمال غرب سوریه خبر داد.

به گزارش مشرق از خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه، سرتیپ «اولگ گورینوف» معاون مرکز روسی آشتی طرف های متخاصم در سوریه در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: روز گذشته در منطقه کاهش تنش در ادلب، سه موضع نیروهای دولت سوریه توسط گروه جبهه النصره تروریستی را هدف قرار دادند.

مرکز روسی مصالحه طرف‌های متخاصم در سوریه سوم اردیبهشت نیز از حمله گروه تروریستی «حزب اسلامی ترکستانی» به منطقه کاهش تنش در استان ادلب در شمال غرب سوریه خبر داد.

این مرکز اعلام کرد که سه نوبت نقض آتش بس از گروه تروریستی "جماعت حزب اسلامی ترکستانی" را ثبت کرده که یک مورد آن در استان ادلب و ۲ حمله در استان لاذقیه انجام شده است.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که ادلب استانی در شمال غربی سوریه و مناطقی چون لاذقیه، حما و حلب را در بر می گیرد، هنوز در دست گروه های تروریستی قرار دارد و گفته می شود کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی جبهه النصره است.

اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران مسکو و آنکارا در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد بدون خونریزی تروریست‌های مستقر در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند، اتفاقی که تا به امروز رخ نداده است و تروریست ها در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای نظامی سوریه یا پایگاه روسیه در اطراف این منطقه حمله می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    0 0
    سال دیگه همین موقع وقت بیرون کردنشونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس