چرا جهاد اسلامی فلسطین در کانون حملات صهیونیست ها قرار دارد؟

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که مقاومت، معادلات جدیدش را در میدان بر دشمن اشغالگر تحمیل کرده است.

به گزارش مشرق، «طارق سلمی» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی ضمن تاکید بر وجود هماهنگی کامل بین این جنبش و سایر جناح‌های مقاومت فلسطین، تصریح کرد: مقاومت معادله جدیدی را به دشمن صهیونیستی تحمیل کرده و اکنون در چارچوب راهبردها و تاکتیک‌های جدیدی اقدام می‌کند.

سلمی درخصوص اظهارات صهیونیست‌ها که گفته بودند «جنبش جهاد اسلامی در این نبرد تنها است و هیچ هماهنگی بین آن و بقیه جناح‌های مقاومت وجود ندارد»، گفت: این قطعاً درست نیست؛ جنبش جهاد اسلامی این نبرد را با هماهنگی جناح‌ها در بالاترین سطوح و از طریق اتاق مشترک عملیات فلسطین به پیش برده و بر این موضع واحد جناح‌ها و گردان‌های نظامی مقاومت تاکید دارد.

سخنگوی جنبش جهاد تاکید کرد: بنابراین امروز مقاومت معادله جدیدی را به دشمن صهیونیستی تحمیل می‌کند؛ و آن این است که اشغالگران می‌توانند جنگ را آغاز کنند، اما قادر نخواهند بود آن طور که مایلند، به آن پایان دهند. این یک سیاست جدید در چارچوب تاکتیک‌ها و استراتژی جدید مبارزات مقاومت فلسطین در برابر دشمن صهیونیستی است.

رژیم صهیونیستی در جریان حمله روز سه‌شنبه (۹می) به نوار غزه و در تلاش برای تحکیم سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن، تلاش کرد جنبش «حماس» را از رویارویی جدید دور کرده و با ترور رهبران ارشد «سرایا القدس»، شاخه نظامی آن، بر درگیری با جنبش جهاد اسلامی متمرکز شود.

منابع خبری روز چهارشنبه (۱۰می) اعلام کردند که مقاومت فلسطین حملات راکتی خود به شهرک‌های صهیونیست‌ نشین اطراف غزه را تحت عنوان عملیات «ثأر الأحرار/انتقام آزادگان»، غاز کرده و طی ساعتی با پرتاب بیش از ۱۰۰راکت، به تل‌آویو رسیده‌اند. این حملات سراسر سرزمین‌های اشغالی را در ترس و وحشت فرو برده و موجب فرار شهرک‌نشینان به پناهگاه‌ها شده است.

بخش رسانه‌ای «سرایاالقدس»، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در فلسطین شب گذشته (پنجشنبه، ۱۱می) با انتشار فیلمی اعلام کرد که حملات موشکی و راکتی به سرزمین‌های اشغالی، از اطراف غزه تا تل‌آویو، پاسخ مقاومت به جنایت اشغالگران در ترور فرماندهان این جنبش بوده‌ است.

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس هم تاکید کرده بود: انجام عملیات «انتقام آزادگان» توسط اتاق مشترک عملیات گروه‌های مقاومت فلسطین پاسخی درخور به جنایت‌های رژیم اشغالگر بود و همکاری یکپارچه و هماهنگ بین جناح‌های مختلف فلسطینی را نشان داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس