کد خبر 1488774
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰
حاج قاسم

صحبت با زندانیان بحرینی دشوار بود، تماس هایی یک دقیقه ای به زبان عربی، آنها از لحظات شنیدن خبر شهادت حاج قاسم و حال و هوای زندان گفتند، آن روایت ها به زبان عربی با عنوان «کلنا قاسم» منتشر شده است.

به گزارش مشرق، اولین سالگرد شهید قاسم سلیمانی کتاب از چیزی نمی ترسیدم منتشر شد، در دوسال گذشته نیز ۱۸ عنوان کتاب درباره حاج قاسم در قالب های مختلف توسط انتشارات مکتب حاج قاسم تولید شده است و امسال این انتشارات با چند عنوان کتاب جدید برای دومین سال در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور دارد.

کتاب کوچک مرد؛ روایت منظوم زندگی حاج قاسم

مدیر انتشارات مکتب حاج قاسم گفت: کتاب از چیزی نمی ترسیدم، زندگینامه خودنوشته شهید و اولین کتاب انتشارات مکتب حاج قاسم بود که همزمان با اولین سالگرد منتشر شد، این کتاب را خود حاج قاسم در سال های پایان زندگی نوشته که از دوران کودکی تا زمان انقلاب را شامل می شود و متاسفانه فرصت نکردند بقیه آن را بنویسد.

وی با بیان اینکه در دوسال گذشته ۱۸ عنوان کتاب درباره حاج قاسم در قالب های مختلف در انتشارات مکتب حاج قاسم منتشر شده است، افزود: امسال برای مخاطب خردسال کودک، کوچک مرد منتشر شده است که قسمت هایی از کتاب از چیزی نمی ترسیدم است که به زبان شعر و منظوم عرضه شده است و تصاویر کتاب برای این گروه سنی جذاب است.

مدیر انتشارات مکتب حاج قاسم خاطرنشان کرد: کوچک مرد همزمان با ایام سالگرد شهید حاج قاسم، ۱۳ دی ۱۴۰۱ رونمایی شد، بعد احساس کردیم برای مخاطب نوجوان که به داستان های مصور علاقه بسیاری دارد، در آثار تالیفی زبان فارسی به شدت با خلا مواجهیم، به همین دلیل بازهم بخش هایی از کتاب از چیزی نمی ترسیدم را به صورت مصور منتشر کردیم.

عناوین کتاب های جدید مکتب حاج قاسم

وی توضیح داد: کتاب سربازنامه شعر برای مخاطب نوجوان است که همراه کتاب سردار سربداران سال گذشته منتشر شد. کتاب سرو روان کتاب نفیس تصویری است که مجموع تصاویر عکاسان مربوط به تشییع پیکر شهید از شهرهای عراق مانندکربلا و نجف تا شهرهای مختلف ایران مثل کرمان است. کتاب ما نَنساک کتاب شعر از شاعران خوزستانی به زبان عربی است که هنوز به فارسی ترجمه نشده است.

مدیر انتشارات مکتب حاج قاسم گفت: کتاب عزیز زیبای من جدیدترین کتاب مکتب حاج قاسم است که اول فروردین امسال، همزمان با سالروز تولد حاج قاسم به بازار نشر ارائه شد و شامل روایت های مستند از ۷۲ ساعت پایانی زندگی شهید توسط خانواده و همرزمان شهید و افرادی است که در آن ساعات با وی ارتباط داشتند. در این کتاب به منش شهید و برخوردش با خانواده اشاره شده و مخاطب آن کاملا عمومی است و معرفی حاج قاسم از نگاه دیگران است.

مشارکت با سایر انتشاراتی ها برای تولید کتاب های حاج قاسم

مدیر انتشارات مکتب حاج قاسم گفت: در یک سال گذشته با سایر انتشارات که درباره شهید سلیمانی کتاب منتشر کرده اند، مشارکت کردیم، از همه نویسندگان و ناشران دعوت به همکاری می کنم. مردی که زبان کبوترها را می دانست، خسته نباشید عمو قاسم، کلنا قاسم، بر مدار مزار، پسرم قاسم، برسد به دست عمو قاسم، رجعت و روایت رستاخیز از مجموعه های مشارکتی است.

وی افزود: کتاب بر مدار مزار روایت یک پژوهشگر است که سه روز بر مزار شهید در گلزار شهدای کرمان حضور داشت و احساس و روایت افراد عادی و مختلف را که به مزار می آمدند، نوشته است.

انتشار حدود ۷۰۰ عنوان کتاب با موضوع حاج قاسم در سه سال اخیر

مدیر انتشارات مکتب حاج قاسم گفت: در سه سال پس از شهادت حاج قاسم حدود ۷۰۰ عنوان کتاب با موضوع و ابعاد مختلف زندگی شهید سلیمانی توسط ناشران مختلف در سراسر کشور تولید شده است، در بخشی از غرفه مکتب حاج قاسم حدود ۴۰۰ عنوان از این کتاب ها را معرفی کرده ایم. این آثار برای گروه های سنی مختلف است و ما ۴۰ عنوان را به صورت نسخه کاغدی در غرفه به نمایش گذاشته ایم.

رویدادهای با موضوع کتاب های حاج قاسم در نمایشگاه

وی بیان کرد: در مدت نمایشگاه سه نشست تخصصی برگزار می شود، نشست نقد و بررسی کتاب عزیز زیبای من در روز ۲۷ اردیبهشت در گوشه نقد، نشست نقد و بررسی کتاب های حوزه کودک و نوجوان مرتبط با شهید حاج قاسم سلیمانی در ۲۲ اردیبهشت در سالن کودک و نوجوان، که خانم کلر ژوبرت میهمان ویژه این برنامه است. همچنین ۲۷ اردیبهشت نشست بررسی مطالب کتاب های رجال سیاسی غرب (مایک پومپئو و جک کوشنر) درباره حاج قاسم برگزار می شود. بخش هایی از این کتاب ها که درباره شهید حاج قاسم است ترجمه شده و میهمانان نشست درباره آن صحبت می کنند.

سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مصلای امام خمینی(ره) با شعار «آینده خواندنی است» برگزار می شود، در این دوره ۲۰۰ کتاب‌فروش، ۱۰۰ ناشر خارجی و دو هزار و 700 ناشر داخلی در دو بخش مجازی و حضوری در این دوره از نمایشگاه شرکت کرده‌اند. کتاب‌فروشان فقط در بخش مجازی این دوره از نمایشگاه فعال هستند. در این دوره علاوه بر دانشجویان بن های کتاب به طلاب، اعضای هیات علمی، استادان، کارگران و معلمان هم تعلق می‌گیرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    0 1
    مگه شهید شده حاج قاسم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس