غریب‌آبادی: پرونده ترور شهید سلیمانی بی‌کیفر نخواهد ماند

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: پیام پیگیری قضایی پرونده ترور شهید سلیمانی این است که جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق مصمم هستند به بی کیفرمانی در این پرونده پایان دهند.

به گزارش مشرق، کاظم غریب آبادی در گفت وگوی تلویزیونی افزود: این موضوع که یک دولتی است به نام آمریکا این مانع محاکمه آنها نخواهد شد؛ حال اگر ما به مجرمی دسترسی نداریم باید اجرای قوانین را معطل بگذاریم؟ نه این مانع از اجرای عدالت نخواهد بود.

وی همچنین گفت: این اقدام نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران و صدور کیفرخواست در عراق در آینده رعب و وحشتی در دل کسانی که این اقدامات تروریستی را انجام داده اند خواهد انداخت. این اقدام تروریستی بی کیفر نخواهد ماند.

غریب آبادی با تاکید بر اینکه در خصوص ترور شهید سلیمانی حکم صادر خواهد شد، اظهار داشت: در نظام قضایی وقتی حکمی را صادر می‌کنیم اجرای آن هم طبق قوانین است. جمهوری اسلامی فراتر از قانون در اجرای احکام خود نخواهد رفت.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه افزود: برخی تروریست‌هایی داریم که در خارج از کشور دستگیر شده‌اند و در داخل محاکمه شده‌اند و حکم آنها اجرا می‌شود. مصصم بودن ایران و عراق یک بازدارندگی خواهد داشت؛ نباید هیچ جنایتکاری به خود جرات بدهد مرتکب چنین جنایت‌هایی بشود.

روز جمعه ۱۳ دی‌ سال ۱۳۹۸ سردار سلیمانی توسط آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله همراه با سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند.

این اقدام تروریستی به دستور مستقیم رییس جمهوری وقت آمریکا صورت گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس