کد خبر 1488557
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴
چراغپور

سرمربی اسبق تیم ملی گفت: شانس موفقیت در جام ملت‌ها با کی‌روش و مربی داخلی قابل مقایسه نیست چرا که با کی‌روش اصلا درخششی نداشتیم و حالا با مربی داخلی می‌توانیم امیدوار باشیم.

به گزارش مشرق، جلال چراغپور در مورد همگروهی تیم ملی ایران با تیم‌های هنگ کنگ، فلسطین و عراق در مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ اظهار داشت: از نام تیم‌ها مشخص است که برای صعود از مرحله مقدماتی کار سختی در پیش نداریم.

وی در مورد تیم‌های مدعی در این رقابت‌ها افزود: مدعیان آسیا، همان رقیبان سنتی ما هستند و تیم‌های درجه دو هنوز نتوانستند به چهره یک مدعی تبدیل شوند. اگر روسیه به آسیا می‌آمد می‌شد روی این تیم هم به چهره یک مدعی حساب کرد اما فعلا همان ایران، ژاپن، کره جنوبی، عربستان، استرالیا، قطر و شاید هم عراق جزو مدعیان هستند.

سرمربی اسبق تیم ملی ایران در مورد شانس موفقیت ایران در این بازی‌ها، خاطرنشان کرد: به نظر من حدود ۵۵ درصد تیم ملی نیاز به بازنگری در پست‌های مختلف دارد. باید تیم جوان شود و شاید این موضوع کمی تبعات داشته باشد اما باید دیر یا زود اینکار صورت بگیرد تا بتوانیم نسل خوبی را برای تیم ملی متصور شویم.

وی گفت: اسکلت تیم ملی الان نیاز به بازنگری دارد. باید یک اتاق فکر در نظر گرفته شود و برای موفقیت برنامه ریزی شود. برای مثال در مقطعی ۱۲ الی ۱۳ بازیکن از تیم های خوب اروپایی به تیم ملی می‌آمدند اما الان تنها ۲ بازیکن شاخص داریم. البته این دیدگاه شاید موافق و مخالفانی هم داشته باشد اما باید تبعاتش را هم پذیریم.

چراغپور در رابطه با اینکه مشکل اصلی تیم ملی کجا است، گفت: لایه‌های عرضی زمین مشکل داریم. مشکل تیم ملی طولی نیست بلکه برای انتقال و پوشش بین لایه‌های مختلف ارزی زمین مشکل داریم که باید برطرف شود. حتی در بازی با کنیا هم از این ناحیه ضربه خوردیم.

وی در رابطه با اینکه می شد برای جام جهانی دو بازیکن جوان را در کنار لیست قرار داد تا برای جام ملت‌ها تجربه اندوزی کنند، گفت: اینکه چرا با چهار دروازه بان رفتیم و جای یک نفر در لیست خالی بود و می شد جای این اتفاق بازیکن جوان ببریم تا برای آینده تیم ملی تجربه کسب کند، برای گذشته است. کسی آن مقطع از آن مربی بابت این تصمیمات سوالی نکرد و او هم مطابق انتظار نتیجه گرفت و رفت. بدون اینکه اتفاقی رخ دهد. فقط می شد دو بازیکن جوان برای تیم ملی تجربه داشته باشند که این اتفاق رخ نداد.

با کی‌روش شانس موفقیتمان در جام ملت‌ها بیشتر بود و یا امیر قلعه نویی؟ چراغپور در پاسخ به این پرسش گفت: کی روش دو دوره مربی ایران در جام ملت‌ها بود. با او چه مقامی کسب کردیم که بتوان حالا با مربی داخلی مقایسه کنیم؟ آیا فینالیست شدیم؟ آیا عنوانی کسب کردیم؟ پس به طور حتم با هر مربی دیگری شانس موفقیتمان بالاتر است.

وی در پایان گفت: تیم ملی شرایط خوبی دارد و امیدوارم با امیر قلعه‌یی موفق ظاهر شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس