سریال نیوکمپ

این مجموعه در ظرفی کاملا کمدی و با ظرافت بسیار خاصی، قمار را تفریح مفرح این خانواده تصویر می‌کنند و نقاط عطف این سریال استفاده مکرر از شوخی دوپهلوی جنسی دو پهلو است.

به گزارش مشرق، انتشار هفتگی سریال «نیوکمپ» به کارگردانی «منوچهر هادی» و تهیه‌کنندگی «زینب تقوایی» از روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ آغاز شد. نخستین مسئله کنجکاوی‌برانگیز درباره نیوکمپ ترکیب مولفان، «بابک کایدان» در مقام نویسنده و «منوچهرهادی» به عنوان کارگردان است.

این ترکیب دونفره، در خلق شوخی‌های جنسی چند پهلو در آثارشان با ساخت فیلم «رحمان ۱۴۰۰» در ردیف سینماگران پیشرو در خلق ابتذال قرار می‌گیرند. ویدئوی زیر بخشی از نحوه ارائه شوخی‌های جنسی _کمدی دوپهلویی است که در نخستین قسمت سریال نیوکمپ در موارد متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

اعترافات کارگردان فیلم رحمان ۱۴۰۰ : شوخی جنسی در کمدی خیلی مهم است

 استراتژی تازه فیلیمو در دوران بی‌اعتباری ساترا/ عادی سازی قمار و شوخی‌های جنسی در نیوکمپ

با دیدن همین میزان از شوخی‌های دوپهلوی جنسی می‌توان پیش‌بینی کرد، در شرایطی که فیلیمو سریال‌هایش را بدون دریافت پروانه ساخت و نمایش تولید می‌کند، با نمونه‌ای مشابه رحمان ۱۴۰۰ مواجه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

آغاز موج شوخی‌های دستی روی پرده سینما

شوخی جنسی چاشنی تطهیر قمار می‌شود

روایت قسمت نخستین سریال به خانواده‌ای علاقه‌مند به فوتبال و شرط‌بندی و قمارمی‌پردازد. پدر خانواده از طریق سایت‌های قمار، روی مساوی کردن ایران در مسابقه با آرژانتین در جام جهانی ۲۰۱۴ شرط بندی کرده است.

تا دقیقه ۹۰ اعضای این خانواده سرخوشانه بازی را دنبال می‌کنند تا اینکه لیونل مسی در دقایق پایانی در دقیقه ۹۱ بازی گلی را وارد دروازه تیم ملی ایران می کند همزمان با گل لیونل مسی به ایران در دقایق پایانی پدربزرگ این خانواده، مظفر سرچشمه (اکبر عبدی) سکته کرده و از دنیا می‌رود.

 استراتژی تازه فیلیمو در دوران بی‌اعتباری ساترا/ عادی سازی قمار و شوخی‌های جنسی در نیوکمپ

استراتژی تازه فیلیمو در برهوت بی‌اعتباری ساترا

استراتژی فیلیمو در شرایطی که این روزها بدون اخذ مجوز می‌تواند سریال‌هایش را تولید و توزیع کند تولید هنجارشکنی برای مورد توجه قرار گرفتن است.

به صورت طبیعی وقتی قمار و شرط‌بندی در بستر یک مجموعه کمدی در افکار عمومی تلطیف شود، این مجموعه قطعا با انتقادات فراوانی از سوی رسانه‌ها مواجه خواهد شد و زمینه‌های انتقاد و گاهی تهاجم در فضای مجازی افزایش پیدا می‌کند.

فیلیمو از این موج انتقادی و هجمه‌های مجازی به عنوان دستاویزی تبلیغاتی استفاده می‌کند. سریال سقوط با چاشنی محتوایی ضد امنیتی، سریال «رهایم کن» با هدف ساختار شکنی در روابط چند ضلعی و سریال «نیوکمپ» با شوخی‌های جنسی متعدد و قبح شکنی از مفهوم شرط‌بندی می‌تواند این فضای اعتراضی- انتقادی را تشدید کند.

 استراتژی تازه فیلیمو در دوران بی‌اعتباری ساترا/ عادی سازی قمار و شوخی‌های جنسی در نیوکمپ

چرا منوچهر هادی و بابک کایدان عهده دار ساخت این سریال شدند؟

در واقع سریال نیوکمپ را قرار بود افرادی دیگری به نگارش درآورده و اما زوج منوچهر هادی - بابک کایدان می‌توانند با اتکا به هنجارشکنی زمینه‌های انتقادی را نسبت به محتوای اثر تشدید کنند و راهبرد اصلی احتمالی را پیش ببرند.

منوچهر هادی در استفاده از شوخی‌هایی جنسی در آثارش به چنان بی‌پروایی رسیده که می‌گوید: فیلم رحمان ۱۴۰۰ شوخی جنسی داشت. نقدها را خواندم، کامنت داشتم که با زن و بچه فیلم را دیدیم و وسط فیلم از سالن بیرون آمدیم. قبول دارم یک صحنه‌هایی اشتباه بود. اشتباه این بود که ارشاد باید محدودیت سنی تعیین می‌کرد. شوخی جنسی در کمدی خیلی مهم است. شوخی با مذهب، سیاست و... مهم است. به نظر شما کمدی به چه چیزی گفته می‌شود؟

هادی اعتراف می‌کند که مولف شوخی‌های جنسی رحمان ۱۴۰۰ است اما وزارت ارشاد مقصر است، چون از محدودیت سنی چشم پوشی کرده و او در همین گفت‌وگو این استفاده از این شوخی‌ها را در کمدی از الزامات اثر می‌داند.

بیشتر بخوانید:

بابک کایدان: ۱۲ قسمت آب بسته شده سریال دل را با رقم بالایی به فیلیمو فروختند

 استراتژی تازه فیلیمو در دوران بی‌اعتباری ساترا/ عادی سازی قمار و شوخی‌های جنسی در نیوکمپ

چرا کارگردان علاقه‌مند به شوخی‌های جنسی برای ساخت این سریال انتخاب شد؟

جستجوها درباره چرایی انتخاب کایدان - هادی برای ساخت سریال را بررسی روند طراحی شده احتمالی را آشکار می‌کند طرح اولیه این سریال متعلق به بهرام افشاری است و قرار بود که او و فیلمنامه‌نویس دیگری به صورت مشترک این سریال را به نگارش درآورند و کارگردانی این مجموعه را کمال تبریزی بر عهده گیرد.

 استراتژی تازه فیلیمو در دوران بی‌اعتباری ساترا/ عادی سازی قمار و شوخی‌های جنسی در نیوکمپ

در آنزمان فیلیمویی‌ها الزامات قانونی برای ساخت این سریال را رعایت می‌کردند و ساترا به این مجموعه مجوز نداد. در دوره جدید که فیلیمو بدون دریافت پروانه ساخت فعالیت می‌کند تیم کایدان - هادی برای ساخت این سریال انتخاب شدند و پروژه ساخت این سریال به جریان افتاد.

با توجه به اینکه محتوای سریال طنز است، این مجموعه در ظرفی کاملا کمدی و با ظرافت بسیار خاصی، قمار را تفریح مفرح این خانواده تصویر می‌کنند و نقاط عطف این سریال استفاده مکرر از شوخی دوپهلوی جنسی دو پهلو است.

بیشتر بخوانید:

تمام دقایق سریال «قبله عالم» به شوخی‌های جنسی می‌گذرد

چرا زینب تقوایی برای تهیه‌کنندگی این سریال انتخاب شد؟

فیلیمو به دلیل آنکه برای ساخت آثارش مجوزی دریافت نمی‌کند، با منع همکاری با دستگاه‌های دولتی مواجه است. برای عبور از این بحران، تهیه‌کنندگانی که را انتخاب می‌کند که بواسطه همکاری با تلویزیون شناخته شده‌اند تا از رانت روابط آنان با ارگان‌های دولتی استفاده کند.

زینب تقوایی که تا پیش از همکاری با فیلیمو در این سریال، با پوششی متفاوت در محافل عمومی حاضر می‌شد و علی‌القاعده تلاش می‌کرد در لیست تهیه‌کنندگان موجه سیما قرار گیرد ناگهان عطای همکاری با تلویزیون را به دلیل شرایط انسداد فعلی به لقایش واگذار کرد و تهیه‌کنندگی این اثر را برعهده گرفت.

 استراتژی تازه فیلیمو در دوران بی‌اعتباری ساترا/ عادی سازی قمار و شوخی‌های جنسی در نیوکمپ

البته یک روایت تصدیق نشده وجود دارد که او تهیه‌کننده جانشین است و این سریال متعلق به تهیه‌کننده‌ای ممنوع الکار پرحاشیه سال‌های اخیر مرتبط است. نام مهدی بدرلو که درتیتراژ درج شده به این شائبه‌ها دامن می‌زند. بدرلو تا مدتی قبل به عنوان مدیرتولید در دفتر این تهیه‌کننده مستقر بود و فعالیت می‌کرد.

تقوایی از سال ۱۳۸۵ و از ۲۲ سالگی این فرصت برایش فراهم شد که در مجموعه‌های مختلف تلویزیونی به عنوان تهیه‌کننده و برنامه ساز فعالیت کند. فرصتی که برای کمتر شهروندی فراهم می‌شود و ناگهان به صورت جهشی تولید سریال‌های تلویزیونی به او سپرده شد و تا تا سال‌های متوالی از تهیه‌کنندگان مورد اعتماد سیما بود.

مهمترین نکته‌ای که در بررسی متن و فرامتن این سریال مورد توجه قرار می‌گیرد این است که محتوای این سریال با رویکردهای گذشته، اظهارات و روند فعالیت‌های تقوایی سنخیتی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 75
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    42 6
    اف بر این همه مماشات
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      4 9
      عبدی باید اعدام شود پایان مماشات
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      6 7
      در ملا عام هنرمندان را شلاق بزنید
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      4 7
      فقط سنگسار مماشات تا کجا؟؟
    • جواد IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      16 1
      تا دستگاههای فرهنگی و آموزشی که سالیان سال دست مدیران لائیک با ظاهری مذهبی بوده است پاکسازی نشود هیچ چیزی درست نمی شود این وضعیت فرهنگی به سبب نفوذ است نمونه آموزشی آن مدارس خصوصی همان غیر انتفاعی بی در وپیکر است که مرکز ترویج تفکر لائیک گردیده است؟
    • حمید سهی IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      5 1
      عزل وزیر فرهنگ
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    11 5
    روبیکا هم مثل فیلیمو میشه این وسط فقط فقط میلیونها نفر از اینستاگرام بیکار شدن. ___حالا واقعا میلیونها نفر به شغل های اینستاگرامی وابسته بودن؟ چه توطعه ای
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    16 4
    خیلییییییییییی سریالش چندشه
  • ناشناس IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    12 4
    یه روزی می فهمید منوچهر هادی داره به اسم هنر با نفوذ پولشویی می کنه یه نگاه ساده به سریال گرانقیمت دل .رحمان ۱۴۰۰.آینه بغل بندازید متوجه می شید که انتخاب بازیگر لوکیشن و .... عادی نیست .
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    3 0
    مشرق خودتو خسته نکن گوش شنوایی بین مسولیین نیست همشون به فکر شکم و منافع خودشونن جوری شده که باید بگیم صد رحمت به دوره روحانی مملکت عملا بی صاحبه تو هر زمینه ای چه فرهنگ چه اقتصاد
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    17 5
    هم رقص ترویج می کنن و هم روابط غیر اخلاقی نامحرم هاو.... حتی تلویزیون هم یاد گرفته مااند فیلم لیسانسه ها که هنوز ازدواج نکردن می گویند عشم عزیزکم و طوری صحبت می کنند که انگار زن و شوهر هستند و قسمت های بعدی را که دیدم تازه داشتند می رفتند عقد کنند!!! شرم آور هست
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      13 12
      آنقدر امل نباش خدایی.
    • ناشناس IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      9 11
      شمای که می گید آمل نباشید خیلی خوبه که شما آمل نیستید و هرزگی براتون عادی مشخص میشه تو چگونه خانواده ی رشد کردید
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      5 2
      امل نیست اتفاقا ادمه مثل اینکه تو هم انقدر پای جم نشستی واقعیت و تخیل رو با هم اشتباه گرفتی مرد و زن بازیگرن زن و شوهر واقعی که نیستن انقدر فیلم و سریالا خصوصا خانگی مزخرف شده دیگه داره جایی پیش می‌ره که نمیشه با خانواده و بچه پای تلویزیون نشست
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      3 1
      ...توی یاغی طلا مطلا با اینکه شوهر داره نشون میده می‌ره پایین شهر برای گرفتن اطلاعات موهاشو می‌ریزه بیرون ارایش می‌کنه مخ یه پسر مجرد میزنه تا ازش اطلاعات بگیره ، بعد جای دیگه نشون میده همین زن می‌ره پیش اکبر مجلل رقیب شوهرش ازش دلبری می‌کنه تا اکبر بگیرتش ،صحنه های رمانتیک که با بازیگر مرد خیلی نزدیک هستند هم که اوناش بماند
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      3 5
      11:28 جنابِ: امل نشو امل نشو... با همین تفکرات غربی و بی حیایی و هرزگی هست که جامعه رو به اینجاها کشوندید و هنوز هم سیر نمیشوید
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    8 2
    وزیر ارشاد دقیقا داره فضای تولیدات فرهنگی را به کجا ؟؟؟! ارشاد!!!!! میکند؟! فقط برای استاد رائفی پور بود که برای کلیپ تقطیع شده چند سال پیش ،بلافاصله شکایت کرد؟سرپل صراط را چه میکند؟!
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      0 0
      اینهمه فیلم غیراخلاقی هم توقیف کرد کشکه دیگه؟
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    9 7
    چه خبر از شاسی گیت؟
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      6 5
      زیر پای جنابعالی هست
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      1 3
      اونم خود مجلس کشف کرد
  • محم‌د IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    0 0
    خانوم زینب تقوایی…
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    2 4
    وقتی امثال مهران مدیری را میتارونین و فراری میدین،، باید انتظار داشته باشید که که خلا ایجاد شده را این علف های هرز سمی پر کنند.. خود کرده را تدبیر نیست. در جامعه شناسیتونم همین نقطه ضعف حاکمه. سختیش پنجاه سال اولشه.
    • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
      4 0
      مهران مدیری رو هم دیدیم بابا با اون دورهمی خاله زنکی و کمدی مسخره و هجو سروش جمشیدی ،بعدش هم هر بازیگری نشست روی اون صندلی یه تیکه خرکی انداخت بهش برای فضولیش خروار خروار پول گرفت و بعدم رفت با اون سوال مسخرش عاشق شدی
  • مهرداد IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    8 12
    تا چشماتوووووووون دربیاد نمیتونید نگاه کنید نکنید اصلا هر کی نمیتونه نگاه کنه جمع کنه بره از این مملکت مشکل از شماست که
  • حسام IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    6 7
    بهتر از چرندیات اخراجی ها است همه چی که نباید به میل و نظر و خواست شما باشه نمیتونید نگاه کنید خب نکنید
    • ایرانی IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      3 3
      مثل اینکه اخراجی ها بد جوری تو رو سوزونده که بعد از اینهمه سال از اکرانش هنوز داری میسوزی ده نمکی خوب امثال تو رو شناخته پماد سوختگی فراوان مصرف کن
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    1 0
    بیشتر سبک مغزی با چاشنی تجسم جنسی به مخاطبه شاید بر این تصورند که اذهان بعضی از مردم شهوت گریز به مسائل جنسی قفله با کلید تجسم بخشی به ذهن مخاطب یا تصویر سازی از رفتار غیر متعارف قفل ذهن شهوت گریزان را بشکنند چون این طیف مانع اهدافشان محسوب شده دردسر آفرینند و حیاها رو بریزند و آماده کنند برای تحقق نقشه های خودشون در آینده چنانکه قبلا هم با افکار مردم بازی کردن خدا رحم کنه چه خیریشان هست خیلی بی پروا شده اند خدا هدایتشان کند بد مسیری می روند.
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    8 2
    دنیای مدرن جایی است که بازیکن و بازیگران فاسد me too ها مشهورتر و الگوتر از دانشمندان و انسانهای اخلاقی شده اند
    • فاطمه IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      8 4
      مثل مهران رجبی؟
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    8 0
    اگر ضرب المثل خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو رو برعکس کنیم می توانیم دلیل اینهمه کثافت کاری بازیگران و فیلمهای مستهجن شون رو بفهمیم. همه میدونن که بازیگران ابایی از شراب و زنا و سیگار و طلاق و فحش و .... ندارن اگر مردم مثل اینا نباشن خب تحت فشار روانی اجتماعی قرار می گیرن برای اینکه رسوا نشن،با فیلمها، مردم رو همرنگ خودشون می کنند .
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    1 0
    این زنهایی که تو تلویزیون سانسورشون میکنید مسیحی هستند من نمیدانم این کجای اسلام امده اما شما دارید بدعت در دین می گزارید که خودش حرامه و اصلا این رفتارتون شیطانی هست
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    1 0
    فیلمو گردن کلفته و قوه قضاییه و صداوسیما رقیبش نمیشه.. مشکل از خود صداوسیماست که الکی خودش را رسانه ملی میدونه و دست یک جناح خاص است. صداوسیمایی که سالهاست بی اعتبار و ورشکست شده و جز پخش فیلم و سریال‌های تکراری و برنامه های بدرد نخور مذهبی هنر دیگه ای نداره.
    • IR ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
      0 0
      دلبندم اون حربفش نمیشنه نه رقببش نمیشن....را پاس بداریم.
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    13 2
    منوچهر هادی بی غیرت دیگه شورش در اورد خجالت هم خوب چیزییه مسولان هم طبق معمول خواب تشریف دارن این اقا که حیف اسم اقا تو تمام اکثر فیلمهاش بی غیرتی تیکه های جنسی موج میزن همین طور طرفداری از افساد طلبان 🤮🤮🤮🤮🤮😈
  • آرش IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    4 2
    خوشم از این تیکه اش اومد . نهار خوردی!!!
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    3 2
    کسی از این سریال ها خوشش نمی اد میتونه نگاه نکنه .آنقدر هم چرت و پرت نگید .خیلی ها مشکلی با این مسئله ندارند .برا بچه ها پخش نکنید سریال رو اگر خیلی سنتی و سختگیر هستید .
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      2 3
      واقعا خوش غیرت... بابا دمتون گرم شماباناموستون می‌نشینید واین اراجیف رومیدن به خودتون خیلی باغیرت وباشرفین...
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      1 3
      چشم به بچه ها میگیم وقتی تی وی روشن می‌کنید حواستون باشه یوقت چشمتون به سریالا و فیلما نیفته زود رد کنید اگرم گوش نکردن کل کانالهای تلویزیون رو قفل میکنیم چون ممکنه هر کدوم یه سریال جدید بذاره که نکته غیر اخلاقی داشته باشن، پس حرف الکی نزن خواهشا
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      2 1
      دلیل ندارد کنترل رو دست بچت بذاری .فقط برنامه کودک اونم تو ساعت های خاص باید براش بذاری.خیلی برنامه ها مخصوص بزرگسالان است .
    • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
      1 0
      گیرم کنترل رو قایم کنیم ، دکمه تلویزیون رو هم میخوای چکارش کنی اونم میخای قایم کنی ؟! میتونه با دکمه روشن کنه و کانالها و هم عوض کنه ،یچیزی میگیا؟
    • وطن پرست IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
      0 0
      شما هم اگر از این خبر خوشت میاد می تونی نخونی.
  • ایرانی واداده بیکار IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    1 0
    همه کسانی که اینجا علیه فیلیمو و روبیکا نظر گذاشته اند از دنبال کنندگان پر و پا قرص این پلتفرم های سینمایی هستند و شب و روز در آن برنامه ها پلاس هستند و از تماشای سریال ها و فیلمهای آن لذت میبرند .اما اینجا زبان به انتقاد باز کرده و هریک نقش کاسه داغ تر از آش را بازی میکنند . خسته نشدید از این همه دوگانگی و تظاهر و ریا ؟!؟ نمک میخورید و به نمک دان می ر....ید ؟؟ بابا ؛ دیگه شیطان هم پیش شما کم آورده و آچمزه 😄
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    2 0
    تو زندگی عادی برخی از مردم این چیزا خیلی وقته عادی سازی شده ولی فقط شما سرتون کرده بودین زیر برف.
  • علی IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    0 0
    چرا خودمونو گول میزنیم کثافت سرتا پای مسعولین مارو گرفته.اگر تو یه شب ۷۰ درصد مسعولارو دار بزنن خوانوادشونم اخراج کنن اموالشونم بگیرن سه سوت همه چیز درست میشه.
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    1 0
    وقتی صدا و سیمای ایران با آنهمه نیروی انیانی و بودجه و آنهمه ساختمان اداری خروجی قابل قبول و جزاب برای ملت نداشته باشد نتیجش میشود تولید این نوع فیلمها صداو سیمای ایران کلا تعطیل است ماهواره و سینماهای خانواده مهمان هر شب خانواده ها است
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    2 1
    خداییش تفکراتتون با 80 میلیون ایرانی فرق داره.خسته نباشین.یه چیزایی که به ذهن هیچ جنبنده ای نمیرسه تو سر شماها هست
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    0 0
    این خانم تقوایی آقازاده کدام عزیز هستند؟!!!!
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    1 0
    خب یکی از پر بیننده تر بودن سریال‌های خارجی روابطی ست که در فیلم دارند در ایران چنین روابطی را در فیلم نمیشه نشان داد از حرفهاش استفاده میکنن
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    5 2
    به سلایق مختلف احترام بگذاریم
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      1 3
      تا سلایق چی باشن سایق سلیقه یکی عین داعشی ها باشه
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      1 0
      قرار نیست هر سلیقه ای قابل احترام باشه ،احترام به کسی داده میشه که اولا لیاقت و دوما شعور احترام گذاشتن رو داشته باشه و قدردان احترام دیگری باشه ،آیا میشه به سلیقه کسی مثل صدام که سلیقه اش استفاده از تسلیحات شیمیایی برای کشتن سربازان ایرانی بود، احترام گذاشت؟ نه تنها این سلیقه قابل احترام نیست بلکه باید حتی به انسانیت اون عده معدود افسر عراقی هم که به این سلیقه احترام گذاشتند، هم شک کرد
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    0 0
    خداوکیلی سینمای ایران بجز معدود فیلم هابی که ساخته میشد که حالا دیگه همون ها هم ساخته نمیشه و به تعداد انگشتان یه دست هم نمی‌رسه افتضاح و فاجعه ست! کمدی هاش مثلاً که نگو، هر آنچه لودگی و دلقک بازی و حرف های رکیک و زننده هست رو جمع می کنند که هیچ، هیچ از توش درنمیاد. یعنی همین قدر بگم که خیلی با فیلم فارسی زمان شاه تفاوتی ندارد. بگذریم از اینکه چقدر از همین قصه های که ازش فیلم می سازند و داستان ها بازسازی فیلم های قبل از انقلابه! متولیان سینمای کشور حقیقتا گند زدند به این صنعت.
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    0 0
    این بازیگران فاسد و مبتذل که تلوزیون را بد و اه می نامند و برایش کلاس می گذارند اگر هیچ ناظری نداشته باشند بدتر از فیلم فارسی های طاغوتی هستند خاکبرسر وزارت شرشاد !! که کاری به این اوباش نداره تا می توانند ذهن بچه های ما را به فساد و ابتذال می کشانند و ازادند هیچ قانونی هم برایشان نیست
  • مانی IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    2 1
    قرار نیست هرچی فیلم ساخته میشه شما ببینی هر کسی بر حسب علایق خودش انتخاب میکنه اگه من از فیلمی خوشم نمیاد دلیل بر این نیست که بقیه نبینن نمیشه همه فیلم ها یک جور ساخته بشن
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      3 1
      وقتی داعشی های طالبان صفت میخوان تفکرات مغزهای تندرو و افراطی خودشون فقط تو کشور اجرا بشه توقع بیشتری نمیره .یه مشت تندرو بیشعور ریختن زیر این پست و فقط بلدند به سریال های که خودشون نمی پسندند توهین کنند .یکی نیست بهشون بگه حاجی تو نبین تو برو زلال احکام و به سوی خدا بببین.تو رو چه به دیدن سریال .
    • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
      0 0
      مطلب نگرفتیا؟ الان اگه داره اینهمه اعتراض میشه و شده بخاطر اینه که اتفاقا این فیلمایی که داره ساخته میشه به کام دل غربگداهای افراطیه و گند زده به شالوده هرچه هنر و هنرمند نه به کام دل بقول تو داعشی طالبان صفت ، همیشه رای با اکثریت هست و اکثریت هم این اتاشغال ها رو به اسم فیلم و سریال خانگی نمیپسندن چون هیچ آدم عاقلی این هجویات رو نمیتونه که بپذیره و بپسنده ،شما اینجوری دوست داری خب برو همون کانال ترکیه و جن رو ببین، قرار نیست برای کام دل اقلیت جامعه، اکثریت تاوان پس بدن
  • سیدمسعود قائم مقامی IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    1 3
    تورم چی شد.
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    2 0
    انا لله و انا الیه راجعون
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
      0 0
      رحم الله من قرا الفاتحه
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    1 0
    بزرگوار حق با ایشونه من هم به عنوان یک مخاطب نظر ایشون رو دارم ،این بی‌توجهی علنی و عمدی برخی تهیه کنندگان و کارگردانان به شئونات اخلاقی بی ارزشی و اهانت واضح به حریم مخاطب هست،چرا بجای تایید نکردن این افعال شنیع به دیگران برچسب امل بودن میزنید؟ همه دیدیم که با عجیجم عقشم شروع شده و همچنان سکوت کردیم و کم کم به ...داره ختم میشه ،شما یه نگاه فارغ از تعصب جاهلانه ، به سریال« زیر خاکی» بندازید ،بارها دیده شده که توی سریال دست پژمان جمشیدی از فرط نزدیک بودن به کمر ژاله صامتی خورده ، صحنه ارتباط چشمی زناشویی و شوخیهای نادرست و هیجانی بین دو بازیگر متاهل و عشقبازی کردنهای بی پرده در فاصله های بسیار نزدیک موقع دیالوگ گفتن آنقدر در سریال زیاد هست که قابل شمارش نیست. هر چیزی حدی داره، دیدن بعضی سریالها عرق سرد شرم بر پیشانی مخاطب میشونه
  • حسام IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    0 2
    مشرق چند نکته اول خواهش میکنم قبل از درج نظرات مخاطبانت از اونها یک امتحان دیکته بگیر ! دوم لطفا از سر و ته نظرات مخاطبانت نزن خیلی زشته این سریال یک سریال طنز هست که قطعا با نظارت مقامات مسئول در وزارت ارشاد اجازه پخش گرفته و عموم مردم هم دارن تماشا میکنند در مورد بخش هایی هم که به رگ غیرت شما برخورده خیلی به خودتون فشار نیارید عموم مردم نگاه میکنند و به دیده طنز میبینند و میخندند و چیز عجیبی نیست این که فقط یک سریال طنز و شوخی است که غیرت شما رو اینطور به جوش اورده و مردم به هیچ عنوان به طور جدی نگاه نمیکنند چرا شما از شوخی های دردناکی که تورم جمهوری اسلامی با معیشت و اقتصاد خانواده ها کرده مثل قیمتهای وحشتناک خودرو و اقلام خوراکی مثل گوشت و ..... کرده غیرتتون به درد نمیاد ؟؟؟ ناراحت میشین ؟ خب نگاه نکنید ! تمام ....
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    0 0
    اونها صورت دینی را برای زدن دین و پنهان شدن پشتش استفاده می کنند ولی شما همین را بلد نیستید به طور سیستماتیک انجام بدید بی عرضه ها
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    0 0
    البته تو یه فیلم ده نمکی هم یکی میاد میگه تو بهشت حوری هست .... فیلمیو برای مهین بلاگ بوده جالبه گفته بود پول نداریم میهن بلاگ رو بستیم
  • صابر IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    0 0
    حیف از حامد آهنگی. خیلی دوستش دارم. ان شاءالله آلوده بعضی از سینماییهای کثیف نشه. تجربه ای بشه برای بعد... .
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    0 0
    شما رد دادی یا تو جامعه نیستی این نوع شوخی ها جزیی از اداب اجتماعی شده و با انکار یا پوشش ندادن ان از جامعه نمیری واقعا چرا اصول را رها کردید دنبال حواشی هستید یکم فکر کنید وانرژی خود را صرف کارهای اثر گذار بکنید رسانه دست شما هم هست اگر میتونید یه اثر فاخر درست کنید تا مردم ببینند و قضاوت کنند شما طوری برخورد میکنی که اگر زورت میرسید کلا اعضای جنسی مرد و زن را از زندگی سانسور میکردی و به خدا هم اجازه نمیدادی اصلا اینارو بیافرینه دادش گلم همه چیز در طبیعت متضادش افریده شده و تو امثال تو هم با سانسور نمیتونی اگاهی مردم را محدود کنی
  • حسین IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    0 1
    لطفا شمایی که با این همه دقت به نقد یک فیلم بی محتوا ودر پیت می پردازید لطف کنید به بحث رانت های کشور.دروغگویی مسئولان.وعده های فراموش شده ایشان به ویژه وعده تورم تک رقمی، ساخت سالانه یک میلیون مسکن،ایجاد سالانه یک میلیون شغل وهزاران دروغ انتخاباتی فراموش شده .و رشوه های میلیاردی دریافتی این عزیزان ورود کنید.تا صدق گفتارتان را در عمل ونه در شعار بی طرف بودن اثبات کنید.یا علی
  • عماد IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    0 0
    به کوری چشم بعضیا صنعت سریال داره رشد می کنه. هر چی باشه از سریالهای خارجی بهتره . فقط حیفه که هفته ای پخش میشن باید یه هفته منتظر بمونیم . .خیلی خیلی جذابن .
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    0 0
    وقتی از چیزی بد بگی یعنی خوبه، مدتیه بخاطر سیاسی بازی یا بحث مالی گیر دادی به فیلیمو در حالیکه بهترین سایت ایرانی فیلم هست
  • یک ایرانی IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    0 0
    از حامد آهنگی انتظار نداشتن
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
    0 1
    شما دیگه خیلی منحرفید بخدا من این رو ده بارم ببینم به این فرم بهش فکر نمیکنم
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
    0 1
    من قسمت اولشو که دیدم انقد سطحی و لوس و بیخود بود که حتی نتونستم تا آخر اون قسمت رو ببینم. اکثر موقعیتهای طنزش یا تکراری بود یا چیپ. گریمها هم افتضاح و تابلو. دیالوگها هم مشابه هزاران سریال طنز دیگه بود.حیف پول و وقت واقعا. وقتی میشه طنزهایی مثل زیرخاکی و پایتخت ساخت، واقعا این مزخرفا چیه میسازن؟
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
    0 2
    اینقدر بدم میاد از آدمایی که فکر می‌کنند مقدس و پاک و آسمانی هستند و بقیه تفی بیش نیستند!!!! خدا زندگیتونو به کثافت بکشه تا اینقدر تظاهر به پاکی و قداست نکنید
  • FR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
    1 0
    برای کسانیکه در جهت لذت جویی و ابتذال و کلا ضد اخلاق قرار دارند تا جایی که بتوانند با اصول اخلاقی و حتی قوانین جاری کشور مقابله میکنند …
  • GB ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
    0 0
    مملکت که نظارت نداشه باشد بیشتر از این انتظار نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس