کد خبر 1488104
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۹
زلنسکی: برای دستیابی به پیروزی نیازمند گذر زمان هستیم

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین سه‌شنبه شب در پیام ویدئویی خود گفت: برای دستیابی به پیروزی و شکست روسیه فقط نیازمند گذر زمان هستیم.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور اوکراین افزود: روز هشتم می (دوشنبه) اروپا و جهان پیروزی مشترک بر تجاوز نازیسم و شکست هیتلر را به یاد آوردند و امروز ۹ می (سه‌شنبه) ما همراه با کل اروپا، روز اروپا را جشن می‌گیریم تا دستاوردی را گرامی بداریم که اگر پیروزی بر نازیسم نبود، به سادگی محقق نمی‌شد.

وی افزود: اگر پیروزی بر نازیسم نبود ما چنین اروپای متحدی نداشتیم؛ اروپایی بدون تجاوز و بدخواهی، اروپایی که به فرهنگ‌های مختلف احترام می‌گذارد، اختلافات را منحصرا در حوزه حقوقی حل و به تنوع موجود در قاره ما افتخار می‌کند.

زلنسکی خاطرنشان کرد: اگر مردم هر چه بیشتر از تاریخ واقعی خود آگاه باشند و وجوه مشترک تجاوزهای وحشیانه قرن بیستم و بیست‌ویکم را بیشتر ببینند، بیشتر به این حقیقت پی خواهند برد که روز یادبود پیروزی بر نازیسم در جنگ جهانی دوم و بلافاصله پس از آن روز اروپا به عنوان رویای تحقق یافته قاره صلح آمیز است.

وی تاکید کرد: برای دستیابی به پیروزی و آرامش پس از آن فقط نیازمند گذر زمان هستیم تا متجاوز فعلی نیز مانند متجاوزی که ۷۸ سال پیش شکست خورد با رشادت رزمندگان ما و قدرت مشترک جهان آزاد درهم شکسته شود.

رئیس جمهور اوکراین گفت: امروز روز اروپا را در اوکراین همراه با اروپا جشن گرفتیم و دیدار با اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا در این روز، هم یک اقدام نمادین و هم اقدامی بسیار سازنده بود. ما در مورد وضعیت دفاعی خود، آنچه که باید به آن برسیم و از شرکای خود چه انتظاراتی داریم بحث کردیم.

وی افزود: ما در مورد فشار تحریم‌ها علیه روسیه صحبت کردیم و در کنار اروپا فعالانه در حال آماده کردن یازدهمین بسته تحریمی علیه روسیه هستیم. ما همچنین در مورد چشم‌انداز سیاسی خود برای ادغام در اتحادیه اروپا گفت‌ وگو کردیم.

زلنسکی یادآور شد: البته در مورد اختلاف صادرات (غلات) با همسایگان خود در اتحادیه اروپا نیز گفت وگو کردیم؛ مشکلی که باید بر اساس چارچوب معاهده موجود بین خود بر آن غلبه کنیم.

رئیس جمهور اوکراین گفت: من از رئیس کمیسیون اروپا برای شرکت در نشست امروز (سه‌شنبه) شرکای ما که در تلاش برای تشکیل دادگاهی برای جنایت تجاوز روسیه به اوکراین هستند، سپاسگزارم.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    0 0
    آقا ما این سرایدارمون چند وقته مریض شده نمیاد، اگه کسی با این زلنسکی تماس داره بگه حالا که بیکاره بیاد این راه پله های مارو تی بکشه و حیاط و پارکینگو بشوره، ممنون!!!!
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    0 0
    یکی میگه مرگ بر پوتین یکی میگه مرگ بر زلنسکی این وسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی دارند شاسی بلند تقسیم می کنند
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    0 0
    باز به شرف اروپا و آمریکا که مقابل تهاجم روسيه ایستادند و ماشالله به زلنسکی که دفاع در برابر قدرت دوم جهان رو قبول کرد و مثل بعضی ها نوکر روسیه نشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس